طراحی سایت با پایتون
4 سال پیش
طراحی سایت با پایتون

طراحی سایت با پایتون

یکی از زبان های مدرن برنامه نویسی در سمت سرور پایتون ( طراحی سایت با پایتون ) می باشد ، پایتون یک زبان برنامه‌نویسی رایگان، متن باز (Open Source) و با بیانی کامل‌تر، آزاد می باشد که الان(یعنی از نسخه‌ 2.1 و جدیدتر) پروانه‌ آن بوسیله بنیاد نرم‌افزار پایتون» PSF اداره می‌شود. پروانه‌ پایتون سازگار با پروانه‌ GPL3 می باشد، با این حال به برنامه‌نویس این اجازه را می‌دهد که  برنامه‌ای با سورس بسته (Closed Source)بتواند تولید کتد.

طراحی سایت با پایتون

 

با استفاده از فریم ورک های گوناگونی مثلDjango  وب اپلیکیشن های گوناگونی می توان ایجاد نمود ، اگر شما می خواهید  با استفاده از پایتون یک وب سایت را طراحی نمایید باید به یک نکته خیلی مهم توجه نمایید ، اول باید به این نکته اشاره نماییم که آیا تولید دوباره چرخ کار آنقدر مهم و پر اهمیت می باشد که بخش مدیریتی سامانه را با معماری و استاندارد سطح بالایی در تولید نرم افزار طراحی نمود ؟ بویژه در پروژه های کوچک تا متوسط ؟ اگر این نیاز به اندازه هست که الزاما باید با استفاده از پایتون( طراحی سایت با پایتون ) این طراحی صورت بگیرد هزینه تولید آن خیلی بالاست و از طرفی هم هزینه نگهداری و توسعه آن در دراز مدت بیشتر از طراحی آن می گردد ، ولی پایتون به عنوان یک زبان برنامه نویسی تحت وب می تواند خروجی خوبی در صورت پیاده سازی درست و اصولی به شما بدهد.

 

در حال حاضر با استفاده صحیح و اصولی وردپرس بهترین نتیجه را می توانید دریافت نمایید . ولی اگر تصمیم دارید که سایتی را با پایتون( طراحی سایت با پایتون ) ایجاد نمایید که ماژول های متنوعی که قرار است در سمت ادمین ایجاد گردد داشتن یک سایت با یک زبان برنامه نویسی خاص کار اشتباهی هم نیست زیرا می توانید همه چیز را در یک پنل مدیریتی داشته باشید.

طراحی سایت با پایتون
ولی با بررسی ها و آمار و ارقام نشان میدهد که زبان PHP هنوز حرف اول را در طراحی سایت میزند وردپرس و یا مجنتو دو نمونه از سیستم های مدیریت محتوا مشهور در دنیا می باشد  که طرفداران بسیار فراوانی هم دارد و به طور کلی پاسخ گوی خیلی از نیازها می باشد  . از همه مهم تر وجود فریم ورک لاراول و دیگر فریم ورک های گوناگون در زبان PHP سبب شده که پلاگین های فراوانی برای آن تولید گردد، فریم ورک در اصطلاح به چارچوب نرم‌افزاری می گویند. یک فریم‌ورک مجموعه‌ای از کتابخانه‌های برنامه‌نویسی و احتمالا مجموعه‌ای از قوانین برای برنامه‌نویسی می باشد . سطح بالای امنیت در فریم ورک Laravel این اطمینان خاطر را برای متقاضیان فراهم می نماید که هر آنچه که دوست دارند را می توانند ایجاد نمایند از پروژه های بزرگ ملی گرفته تا پروژه های شخصی و کوچک.
ما در لحظه وب یک CMS اختصاصی طراحی نموده ایم که می تواند همه نیازهای شما را در سطح مدیریت محتوا پوشش دهد و به دیگر ماژول های پیشرفته یا سفارشی شما نیز متصل نماید که همه اینها بستگی به داشتن دانش عمیق و تجربه دراز مدت در طراحی وب سایت با استفاده از فریم ورک لاراول دارد.

از مزیت های استفاده از فریم ورک ها در طراحی سایت می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • دست برنامه نویس یا توسعه دهنده در طراحی و تولید سامانه بسیار باز می باشد .
  • در صورتی که دانش بالایی در طراحی سایت با پایتون یا php وجود داشته باشد خروجی خوبی می توان گرفت.
  • به صورت یکپارچه می توان پنل مدیریتی اختصاصی مدیریتی را ایجاد نمود.
  • نمونه اختصاصی از خواسته های مشتری می باشد و دیگر بخش های رایج در روش های طراحی سایت حذف می گردد.

زبان برنامه نویسی پایتون( طراحی سایت با پایتون ) بوسیله شرکت های بزرگی مورد استفاده قرار گرفته است مثلا می توان به اینستاگرام ، یاهو و… اشاره نمود ولی زبان برنامه نویسی علت این نمی باشد که خروجی طراحی سایت با پایتون مشابه اینستاگرام یا سرویس های پیشرفته و مدرن باشد ، وجود فریم ورک های جاوا اسکریپتی سمت کاربر مثل vue.js یا react js قسمتی کاملا مجزایی در سمت Front end به حساب می آید و ارتباطی با Back end که با هر زبان برنامه نویسی مثل Python ندارد. تحلیل و طراحی دیتابیس در یک وب سایت بزرگ بسیار مهم و موثر می باشد اگر معماری پایگاه داده به خوبی طراحی نگردد اصلا نمی توان سرعت بالا را تجربه نمود ، مثلا اینستاگرام از دیتابیس Cassandra استفاده می نمایند و انتخاب این دیتابیس و کار کردن با آن خیلی دشوار تر از mysql یا sql server می باشد ، اینها فقط قسمتی از زیرساخت های لازم برای داشتن یک وب سایت خوب و با کیفیت است که به نظر می رسد در صورتی که پروژه های بزرگ را باید با تحلیلی بسیار حرفه ای ایجاد و مدیریت نمود.

طراحی سایت با پایتون

البته باید به موضوع و سناریو مرتبط با وب سایت مورد نظر توجه نمود اگر سناریو آن فراتر از سیستم مدیریت محتوا می باشد خوب بهتر است که از زبان هایی مثل پایتون ( طراحی سایت با پایتون )یا php استفاده نمود و به عنوان توسعه APP کار توسعه را آغاز کرد .

در حال حاضر بخش توسعه FrontEnd با استفاده از فریم ورک های معروفی مثل VUE.js یا Nuxt.js بسیار تغییر نموده است و استفاده از زبان های برنامه نویسی سمت سرور به اجرای یک پروژه با کیفیت به تنهایی ختم نمی گردد . بلکه لازم است از فریم ورک های FrontEnd نیز در اجرا و پیاده سازی پروژه استفاده نمود . شرکت لحظه وب عنوان یک شرکت تخصصی در حوزه توسعه نرم افزارهای تحت وب همچنین طراحی وب سایت با استفاده از فریم ورک های معروف مثل لاراول و VUE.js تحلیل های متعددی را در مورد به کارگیری بهترین تکنولوژی ها بدست آورده است که بخش فراوانی از آنها را به عنوان مقالات آموزشی در وب سایت خود منتشر می نماید بخشی از این تحلیل ها مروبط به انتخاب فریم ورک به نسبت پروژه و انتخاب دیتابیس مناسب می باشد . اگر شما می خواهید از پایتون( طراحی سایت با پایتون ) یا از فریم ورک Django به عنوان Backend استفاده نمایید بهتر است آن را به عنوان بخش API در نظر بگیرد و سمت کاربر را با استفاده از Nuxt,js کار کنید . مزیت این کار بسیار بالا می باشد احتمالا شما دنبال یک روش حرفه ای برای توسعه وب اپ خود می باشید که پایتون به خوبی از عهده ان بر می آید ولی کافی نیست و لازم است که فریم ورک های دیگری را نیز در اجرای پروژه به کار بگیرد.

 

امیدوارم مقاله طراحی سایت با پایتون که توسط تیم کارشناسی شرکت لحظه وب ارائه شده، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد برنامه نویسی و طراحی سایت و … را دارند قرار گرفته باشد.

 

 

پیاده سازی طرح و ایده شما به بهترین شکل ممکن، مهم ترین هدف ما در شرکت لحظه وب است. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره رایگان از متخصصین شرکت با ما در تماس باشید.شما می توانید برای سفارش ،طراحی انواع سایت  ، عکس برداری صنعتی ،طراحی و برنامه نویسی اپلیکیشن آندروید و … خود از طریق شماره تلفن های زیر با ما در تماس باشید:

 

شماره تلفن همراه 09122141469

شماره تلفن دفتر :01132365968

آدرس دفتر بابل :خیابان شریعتی معلم4 نبش نیمای 6

 

نظرات ( بدون دیدگاه )
author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 8 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .