گوگل تگ منیجر چیست و چه کاربردی دارد؟
4 سال پیش
گوگل تگ منیجر چیست و چه کاربردی دارد؟

گوگل تگ منیجر چیست و چه کاربردی دارد؟

گوگل تگ منیجر  ابزاری می باشد که توسط گوگل طراحی گشته و شما با استفاده از آن می‌توانید تگ ابزارهای گوناگونی مثل گوگل آنالیتیکس، گوگل ادز، گوگل آپتیمایز، هات جار، فایربیس و ابزار فراوان دیگر را در دل یک تگ، به سایت/اپلیکیشن خودتان بیافزایید.

 

گوگل تگ منیجر

 

یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین ابزارهایی می باشد که گوگل طراحی نموده و با استفاده از آن به راحتی می‌توانید هر تگی که  می‌خواهید را به سایت، صفحات AMP، اپلیکیشن اندروید و اپلیکیشن iOS خودتان اضافه نمایید. بعلاوه، شما  در لحظه تغییرات مورد نظرتان را روی تگ موردنظرتان اعمال و خیلی سریع این تغییرات را می‌توانید پیاده‌سازی نمایید.

گوگل این ابزار را به رایگان در دسترس شما می گذارد (البته بخش کمی از امکانات آن پولی می باشد که چندان هم به کار ما نمی‌آید) و شما به آسانی می‌توانید حساب کاربری خودتان را در آن ایجاد و از امکاناتش استفاده کنید.

 

شما می‌توانید بازدهی تبلیغات را اندازه‌گیری کنید، اطلاعاتی در مورد خریداران‌تان کسب کنید، از هر کلیکی که در سایت شما اتفاق می‌افتد باخبر شوید و…برای انجام همه این کارها و انواع اندازه‌گیری‌ها، به تگ‌ها نیاز داریم. در یک تعریف ساده، هر تگ از چند خط کد تشکیل می‌شود و ما با استفاده از آن‌ها می‌توانیم:

اطلاعات گوناگونی را جمع ‌آوری نماییم.
تبلیغات هدفمندتری داشته باشیم.
سایت/اپلیکیشن خود را به امکانات گوناگونی مجهز نماییم.
تگ منیجر به ما کمک می‌نماید تا به روشی سریع‌تر و آسان تر، این تگ‌ها را ایجاد و مدیریت نماییم.

گوگل تگ منیجر

چرا باید از گوگل تگ منیجر استفاده نماییم؟

در دنیای دیجیتال، ابزارهای گوناگونی داریم و برای استفاده از آن‌ها، باید تگ هرکدامشان را به سایت/اپلیکیشن خودمان بیافزاییم ولی مدیریت همۀ این‌ تگ‌ها دشوار و از یک جایی به بعد، تقریباً امکان ناپذیر خواهد بود.

یکی دیگر از مهم‌ترین مشخصه  های گوگل تگ منیجر ، پویایی آن می باشد . فرض کنیم که شما می‌خواهید ببینید که چند نفر روی دکمۀ «درخواست مشاورۀ» که دارای رنگ آبی می باشد، کلیک نموده‌اند. بدون گوگل تگ منیجر ، شما باید یک تگ به کد این دکمه اضافه نمایید تا هر بار کلیک کاربر روی آن را به آنالیتیکس گزارش دهد.

 

گوگل تگ منیجر

چه ابزارهایی را به سایت/اپلیکیشن خود می‌توانیم بیافزاییم؟

با اطمینان می‌توانیم بگوییم که هیچ ابزاری نمی باشد که شما نتوانید تگ آن را با استفاده از تگ منیجر پیاده‌سازی نمایید. به صورت کلی، 2 نوع ابزار داریم. تگ بعضی از این ابزارها به صورت پیش فرض در تگ منیجر تعریف گشته‌اند و شما به آسانی می‌توانید آن‌ها را انتخاب نمایید. مهم‌ترین این ابزارها عبارتند از: آنالیتیکس، گوگل ادز، گوگل آپتیمایز، هات جار، فایربیس و…

 

البته تگ بعضی از ابزارها در تگ منیجر از پیش تعریف نشده‌اند.مثلا، اثری از ابزارهای بازاریابی دیجیتال ایرانی در گوگل تگ منیجر  وجود ندارد. ولی این ابزار به شما اجازه می‌دهد تا تگ هر ابزاری را که بخواهید به عنوان تگ‌های دلخواه (Custom HTML) به سایت‌تان اضافه نمایید. انجام این کار هم واقعاً ساده می باشد.

پس شما برای پیاده‌سازی تگ ابزارهای گوناگون هیچ محدودیتی ندارید.

 

 

امیدوارم مقاله گوگل تگ منیجر چیست و چه کاربردی دارد؟که توسط تیم کارشناسی شرکت لحظه وب ارائه شده، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد برنامه نویسی و طراحی سایت و … را دارند قرار گرفته باشد.

پیاده سازی طرح و ایده شما به بهترین شکل ممکن، مهم ترین هدف ما در شرکت لحظه وب است. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره رایگان از متخصصین شرکت با ما در تماس باشید.شما می توانید برای سفارش ،طراحی انواع سایت  ، عکس برداری صنعتی ،طراحی و برنامه نویسی اپلیکیشن آندروید و … خود از طریق شماره تلفن های زیر با ما در تماس باشید:

 

شماره تلفن همراه 09122141469

شماره تلفن دفتر :01132365968

آدرس دفتر بابل :خیابان شریعتی معلم4 نبش نیمای 6

نظرات ( بدون دیدگاه )
author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 8 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .