کسب رتبه خوب در جستجوی گوگل
4 سال پیش
کسب رتبه خوب در جستجوی گوگل

کسب رتبه خوب در جستجوی گوگل

در حال حاضر سایت ها همه تلاش خود را برای کسب بهترین جایگاه در گوگل انجام میدهند. صفحه نتایج جستجوی گوگل یکی از با اهمیت ترین عرصه های بازاریابی اینترنتی می باشد.افزایش رتبه گوگل برای بسیاری از سایت ها مهمترین عامل پیشرفت و توسعه بوده و هست. پس صاحبان و مدیران سایت های کوچک و بزرگ همیشه به فکر سئو سایت خویش آن هم به صورت کاملا حرفه ای هستند.

 

 

برای کسب رتبه خوب در جستجوی گوگل باید اصول زیر را رعایت نمایید:

 

توازن میان راهکارهای سئو

اولین نکته برای کسب رتبه خوب در جستجوی گوگل حفظ توازن میان راهکارهای سئو می باشد.یعنی شما باید همه راهکارهای سئو را بصورت هم زمان گسترش دهید. در میان سئو کاران درمورد شیوه انجام هر یک از راهکارهای سئو اختلاف نظر وجود دارد.اما نکته اصلی این است که هر ساختاری را که می خواهید پی گیری نمایید، حتما آن را بطور متوازن و منظم پی گیری نمایید. اگر محتوای برای سایت  تولید می کنید، آن را بشکلی تهیه نمایید که برای کاربران جذاب باشد.

اگر بکلینک می گذارید، متن لنگرشده را با دقت انتخاب نمایید و صفحه فرود مخاطبان لینک، در سایت را با گرافیک و محتوای مناسب طرحی کنید. این موضوع که کدام یک از این موارد را بیشتر و کدام را کمتر انجام دهیم. آنچنان مورد اختلاف می باشد که نمی توان پاسخی قاطع به آن داد. فقط  با قاطعیت می توان گفت همه موارد سئو را به شکلی پیش ببرید، که یک توازنی در رشد و توسعه هر کدام از روش های سئو وجود داشته باشد.

 

بک لینک و تاثیر مثبت بر رشد سئو

پس از بیان اینکه بک لینک ها دیگر در نتایج گوگل تاثیر ندارند و اقدام گوگل برای بروز رسانی الگوریتم کنترل بکلینک های سایت و دادن رتبه های بهتر به سایت های با بکلینک بالاتر، سبب شد که بعضی کاربران و حتی متخصصان سئو راه را اشتباه رفته و فقط به تولید بکلینک و خریدن بکلینک روی آورند.

افزایش رتبه سایت در گوگل با این روش سبب شده تا بسیاری تصور نمایند که راه کار نهایی سئو را کشف نموده اند. اما حقیقت این است که گوگل در اقدامی عجیب سایت هایی را که اینطور عمل می کنند، را صرفا تا وقتی که نرخ افزایش بکلینک خود را حفظ نمایند، بالا نگه داشته و با کاهش نرخ بکلینک به آنها رتبه ای بر طبق رتبه واقعی سایت با بررسی تمام عوامل سئو میدهد. در یک کلمه تکیه به بکلینک ها بعنوان تنها راه رسیدن به رتبه اول در نتایج جستجو مثل این است که راه صد ساله را یک شبه برویم.

این راه در نهایت ما را به نقطه شروع باز می گرداند. چون امکان حفظ نرخ رشد بکلینک برای ثروتمند ترین شرکت های جهان هم موضوعی غیر ممکن می باشد. چون شما در ابتدا با نرخ بالایی بکلینک های خود را افزایش میدهید، مثلا بک لینک های خود را هر روز چهار برابر می نمایید، اما در زمانی که به تعداد زیاد بکلینک رسیدید دیگر امکان چهاربرابر نمودن بکلینک برای شما نیست.

 

آنالیز سایت برای رسیدن به رتبه اول گوگل

برای رسیدن به رتبه اول در گوگل باید بصورت مرتب سایت خود را آنالیز نموده و نتایج را تحلیل نمایید. گوگل وب مستر ، گوگل آنالیتیکس و سایت الکسا از جمله مهمترین سایت هایی می باشند  که با کمک آنها می توایند میزان پیشرفت و افت سایت خود را بررسی و رصد نمایید.

خیلی از سئو کاران از پذرفتن تاثیر رتبه الکسا بر رتبه گوگل سر باز می زنند. به این علت که سایت های بسیاری وجود دارد که رتبه الکسای آنها پایین تر از سایت های رقیبی می باشد که در رتبه های بالاتر گوگل، هستند.

دلیلی که ما برای اهمیت رتبه الکسا مطرح می نماییم، بسیار ساده است. هدف نهایی شما کاربران واقعی سایت می باشد، اگر شما رتبه اول گوگل باشید ولی نتوانید کاربری را جذب سایت خود نمایید، شما شکست خورده اید. امکان وقوع این مطلب برای خیلی از کسب و کارها بسیار محتمل است.

هماهنگی بین جذب مخاطب واقعی به سایت خود و بازاریابی محصولات خود در اینترنت و همزمان تلاش برای بالابردن رتبه سایت در گوگل می تواند موفقیتی تضمین شده برای شما همراه داشته باشد. به خاطر داشته باشید که انجام همه راه های بازاریابی در اینترنت شاید شما را در رسیدن به رتبه اول گوگل کمی از رقبایی که فقط بر روی رتبه سایت خود در گوگل تمرکز دارند عقب بیاندازد اما شما با تبلیغات و بازاریابی در شبکه های اجتماعی عملا بازار گسترده تری از رقبای خود خواهید داشت و کالای بیشتری خواهید فروخت.

کنترل صفحات فرود و تاثیر آن بر سئو

یکی از مهمترین مواردی که برای بهبود سئو باید به آن توجه داشته باشید، بهینه نمودن صفحاتی است که کاربران بوسیله لینک های تبلیغاتی به آن صفحه مراجعه می نمایند. صفحه ارائه یک کالا و یا توضیحات فنی کالا باید با گرافیک و محتوای مناسب تهیه گردد. کاربر باید در همان لحظه ورود جذب گرافیک سایت گردد. فونت نوشته ها باید خوانایی لازم را داشته باشند و کاربر برای خواندن متن ناچار به بزرگ کردن صفحه و زوم نباشد.

صفحات فرود مناسب می تواند میزان فروش شما را به آسانی افزایش دهد. می توانید با کمک CTA در صفحات فرود، تاثیر گرافیک و محتوای مناسب خود بر فروش را افزایش دهید.

برنامه ریزی برای کسب رتبه خوب در جستجوی گوگل

برای رسیدن به هر هدف بزرگی باید آن را به قدم های کوچکتر تقسیم نمود. برای رسیدن به هدف رتبه اول و کسب بهترین جایگاه در گوگل هم باید همین طور عمل کرد. برای خود اهدافی را تشکیل دهید .

 

بعد از برنامه ریزی برای سئو سایت آن را به مرحله اجرا در آورده و در پایان هم نتایج را در آخر هفته بررسی نموده و با کمک آمارهای سه سایت گوگل وب مستر، گوگل آنالیتیکس و الکسا مشکلات موجود را بیابید و راهکار حل آنها را تهیه نمایید و به جلو روید. یادتان باشد که برای موفق شدن باید گام های خود را استوار بردارید. پس از اینکه نتیجه دلخواه را بدست نیاورده اید دلسرد نگردید. فقط به تحلیل راهکارها پرداخته و آنها را اصلاح نمایید.

 

نتیجه گیری

برای کسب رتبه خوب در جستجوی گوگل لازم است که همه قوائد سئو را رعایت کنید . می توان با یکی از قوائد سئو رتبه ای را به سرعت به دست آورد اما ماندگاری رتبه بدست آمده زیاد نخواهد بود. کاربران واقعی بالا از هر رتبه ای در گوگل ارزشمندترند.

 

امیدوارم این مقاله که توسط تیم کارشناسی شرکت لحظه وب ارائه شده، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد برنامه نویسی و طراحی سایت و … را دارند قرار گرفته باشد.شما می توانید سفارش طراحی انواع سایت خود را از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در میان بگذارید. پیاده سازی طرح و ایده شما به بهترین شکل ممکن، مهم ترین هدف ما در شرکت لحظه وب است. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره رایگان از متخصصین شرکت با ما در تماس باشید.

 

 

نظرات ( بدون دیدگاه )
author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 8 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .