طراحی سایت مجله اینترنتی راهی آسان برای دست یابی به اخبار
4 سال پیش
طراحی سایت مجله اینترنتی راهی آسان برای دست یابی به اخبار

طراحی سایت مجله اینترنتی راهی آسان برای دست یابی به اخبار

طراحی سایت مجله اینترنتی را به عنوان یکی از پر طرفدار ترین طراحی سایت های اینترنتی می توان دانست. به عبارت دیگر یکی از استفاده های مهم و اساسی از فضای اینترنت انتشار اخبار می باشد. در قدیم مجله های چاپی وظیفه انتشار اخبار در جامعه را انجام می دادند  ولی در حال حاضر با گسترش فعالیت های مختلف در فضای اینترنت این بخش نیز به شکل طراحی سایت مجله اینترنتی گسترش یافته است. طراحی سایت مجله اینترنتی به دو شکل اصلی می تواند انجام شود. بخش اول به صورت مجلات اینترنتی شخصی و بخش بعدی مجلات اینترنتی می باشد که در شرکت ها تهیه می گردد.

 

کسب در آمد از طریق طراحی سایت مجله اینترنتی

کسب در آمد از راه طراحی سایت مجله اینترنتی می تواند سبب شود اشخاص بیشتری تمایل داشته باشند تا سایت های با این موضوع داشته و آن را مدیریت کنند. طراحی سایت مجله اینترنتی فقط با هدف انتشار اخبار صورت نمی گیرد. این گونه سایت ها به دلیل وجود محتوای بسیار گوناگون و فراوان دارای بازدیدکنندگان زیادی هستند و همین موضوع می تواند شرایط را برای انتشار تبلیغات برای آن ها فراهم سازد. بسیاری از صاحبان کسب و کار برای بیشتر و بهتر دیده شدن فعالیت های خود از سایت های پر بازدید برای درج تبلیغات استفاده کنند.

 

مشخصات طراحی سایت مجله اینترنتی

برای بیان مشخصه های طراحی سایت مجله اینترنتی باید به این نکته توجه کرد که سایت های گوناگون با توجه به اهداف مختلفی که برای آن ها تعریف شده است دارای امکانات متعدد و فراوانی هستند  ولی بعضی موارد در همه سایت هایی که با هدف انتشار اخبار و در قالب سایت مجله اینترنتی طراحی می شوند به طور ثابت وجود دارد. مثلا بخش هایی برای انتشار اخبار به صورت عکس و فیلم در داخل سایت از جمله مواردی است که در طراحی سایت مجله اینترنتی باید به آن توجه کرد. نکته مهم تر این که در طراحی سایت مجله اینترنتی باید برای انتشار این بخش ها خلاقیت و نو آوری مناسبی را در دستور کار گنجاند. به این دلیل باید از ماژول های آماده گوناگون و یا ماژول هایی که به صورت اختصاصی برای سایت درست شده است استفاده کرد.

 

افزودن قابلیت دانلود ویدئو ها نیز از دیگر مواردی می باشد که برطبق اهداف و برنامه ریزی های سایت می تواند به این بخش افزوده شود. از دیگر مشخصه های طراحی سایت مجله اینترنتی امکان ارسال خبرنامه می باشد. همان طور که پیداست این جور سایت ها بر پایه انتشار اخبار فعالیت می نمایند و به همین خاطر داشتن ماژول خبرنامه و ارسال منظم آن به مخاطبان می تواند به عنوان نقطه قوت سایت به  حساب آید.

یکی از مشخصه های منحصر به فردی که در طراحی سایت مجله اینترنتی باید به آن توجه کرد قابلیت برقراری ارتباط با مخاطبان می باشد. در طراحی سایت مجله اینترنتی می توان سیستمی در نظر گرفت که در آن ها اشخاص بتوانند در مورد اخبار و مطالب سایت نظرات خود را بیان نمایند. این کار مشارکت مخاطبان را افزایش داده و همین سبب می شود افراد بیشتری به سایت مراجعه کرده و علاوه بر این بازدیدکنندگان ثابتی در سایت داشته باشید.

 

طراحی سایت مجله اینترنتی به صورت رسپانسیو

طراحی رسپانسیو یکی از موارد بسیار با اهمیتی است که در گذشته به عنوان یک امکان از آن یاد می شد ولی در حال حاضر طراحی سایت مجله اینترنتی به صورت رسپانسیو یک ضرورت به حساب می آید. منظور از طراحی به صورت رسپانسیو این می باشد که صفحات سایت امکان نمایش در انواع دستگاه ها با صفحات نمایش خاص را داشته باشد. در حال حاضربا توجه به در دسترس بودن اینترنت در همه مکان ها و استفاده همگانی از تلفن های هوشمند بسیاری از اشخاص مطالعات و جستجو های خود را در فضای اینترنت با استفاده از این گوشی های انجام می دهند.

 

در صورتی که سایت به صورت رسپانسیو طراحی نگشته باشد در موقع نمایش در این دستگاه ها به هم ریخته و نا مناسب نمایش داده می شود و همین موضوع باعث می شود تا اشخاص کمتر تمایل داشته باشند به سایت مراجعه کنند. مخصوصا در طراحی سایت مجله اینترنتی با توجه به این که هر صفحه از بخش های زیادی ساخنه شده و می توان گفت صفحات این جور سایت ها بسیار شلوغ  می باشند در صورت به هم ریختگی امکان استفاده از آن برای مخاطبین به هیچ صورتی ممکن نخواهد بود.

استفاده از بعضی ماژول های آماده در طراحی سایت مجله اینترنتی

در طراحی سایت مجله اینترنتی از بعضی ماژول های خاص برای افزایش امکانات سایت می توان استفاده کرد. باید توجه شود که این ماژول ها بر طبق طراحی سایت در مکان درست و به بهترین شکل ممکن انتخاب گردند. مثلا می توان به ماژول آنالیز گوگل اشاره کرد. نمایش بازدید های سایت در یک روز یا یک دوره زمانی ویژه مخصوصا برای افرادی که قصد دارند هزینه تبلیغات در این جور سایت ها را پرداخت نکنند بسیار قابل توجه می باشد.

 

 

بعلاوه از ماژول هایی نظیر نمایش آب و هوا و یا دیکشنری های آنلاین کوچک و همچنین ماشین حساب و غیر می توان استفاده کرد. فرم های آماده زیادی هم وجود دارند که می توان از آن ها برای دریافت نظرات کاربران استفاده کرد و به این ترتیب قدمی مهم در روند بهبود وضعیت سایت با توجه به نظرات مخاطبین برداشت. این فرم ها به صورت ماژول ها آماده و با به شکل اختصاصی در سایت می توانند مورد بهره برداری قرار گیرند.

امیدوارم این مقاله که توسط تیم کارشناسی شرکت لحظه وب ارائه شده، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد برنامه نویسی و طراحی سایت و … را دارند قرار گرفته باشد.شما می توانید سفارش طراحی انواع سایت خود را از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در میان بگذارید. پیاده سازی طرح و ایده شما به بهترین شکل ممکن، مهم ترین هدف ما در شرکت لحظه وب است. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره رایگان از متخصصین شرکت با ما در تماس باشید.

نظرات ( بدون دیدگاه )
author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 8 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .