کال تو اکشن یا  CTA  چیست؟
4 سال پیش
کال تو اکشن یا CTA چیست؟

کال تو اکشن یا CTA چیست؟

کال تو اکشن (Call To Action) که با نام‌های دیگری نظیر  فراخونی، دعوت به اقدام یا درخواست بازخورد نیز معروف است، درخواستی است که شما از مخاطب خود دارید تا او را به انجام کاری خاص تشویق نمایید . CTA نیز مخفف Call To Action است. کال تو اکشن می‌تواند به شکل‌های مختلفی مانند پیام یک خطی، یک تصویر، یک لینک یا یک دکمه در سایت، شبکه‌های اجتماعی یا هر جای دیگری باشد تا در نهایت مخاطب مجاب شود که مشارکت موردنظر شما انجام شود.

 

 

 CTA چیست

 

 

یکی از مزایای CTA این  می باشد که به کمک آن می‌توان اهداف تعریف شده در گوگل آنالیتیکس را محقق نمود. کال تو اکشن می‌تواند انواع مختلفی داشته باشد. در این قسمت بیشتر درباره انواع CTA صحبت خواهیم نمود.

 

انواع کال تو اکشن یا CTA چیست؟

 

۱- دکمه دعوت به اقدام

مرسوم‌ترین نوع کال تو اکشن که کاربرد فراوانی دارد، دکمه هدایت کاربران یا همان دکمه دعوت به اقدام می باشد که معمولا در پایان محتوا یا جایی که بهتر دیده شود به صورت گرافیکی و متمایز قرار می‌گیرد.

۲- بیشتر بخوانید

یکی از کارهایی که سبب می‌شود مخاطب اقدام موردنظر شما را انجام دهد کنجکاو نمودن او برای پیگیری ادامه ماجراست. این کال تو اکشن به خوبی در محتوای متنی و سایت‌های محتوا محور جواب می‌دهد.

۳- ثبت نام و پرکردن فرم

گاهی اقدامی که می‌خواهید کاربر انجام دهد فرایند ثبت نام یا پرنمودن فرم مشخصی می باشد که اطلاعات آن به شما کمک می‌نماید. نکته مهم در مورد این اقدام این می باشد که باید دوبار کاربر کاری که از او می‌خواهید انجام دهد. یعنی یک بار باید ترغیب شود تا فرم را پر نماید و بعد از آن باید او را تشویق کنید تا روی دکمه ارسال کلیک کند.

۴- دکمه به اشتراک گذاری مطالب

یکی از مهمترین فراخوانی‌هایی که می‌توانید انجام دهید درخواست به اشتراک گذاری مطالب در شبکه‌های اجتماعی می باشد . این روزها کاربران شبکه‌های اجتماعی در حال افزایش می باشند و هرچه بیشتر بتوانید محتوای خود را به اشتراک بگذارید، می‌توانید مخاطبان بیشتری جذب نمایید.

۵- درخواست خرید

شاید مهمترین اقدامی که انتظار داریم کاربر انجام دهد، خرید کالاها یا دریافت خدمات از ما باشد. بنابراین کال تو اکشن ترغیب به خرید آنلاین یا افزودن به سبد خرید برای فروشگاه‌های اینترنتی اهمیت بسیار فراوانی دارد.

 

 CTA چیست

۶- تماس با پشتیبانی یا چت آنلاین

کاربران پیش از خرید خود هزار و یک سوال دارند که باید با حوصله به آنها پاسخ دهید. از سوی دیگر راهنمایی و مشاوره صادقانه کمک می نماید تا بتوانند بهتر تصمیم بگیرند. ضمن اینکه برقراری ارتباط به این شکل میزان اعتماد خریداران و مخاطبان را افزایش می‌دهد.

۷- ثبت نام در رویدادها

طبیعی است که در تاریخ‌های گوناگون رویدادهای عمومی و تخصصی زیادی برگزار گردد. شما می‌توانید با یک کال تو اکشن خوب به بهترین شکل ممکن از جو برگزاری رویداد و حواشی آن به نفع خود استفاده نمایید  تا کاربران بیشتری به سایت شما سر بزنند.

۸- مشاهده محصولات و خدمات

در طول روز کاربران زیادی باهدف خرید کالاها، استفاده از خدمات یا دریافت محتوا به سایت شما سر می‌زنند. اگر بتوانید یک CTA جذاب برای هر بخش تعریف نمایید، شانس اینکه نرخ تبدیل شما افزایش پیدا کند بیشتر می شود .

 

اهداف طراحی دکمه CTA

 

  • ترغیب مشتریان به خرید و افزایش فروش
  • دریافت اطلاعات مهم مثل شماره موبایل و ایمیل
  • عضوگیری در شبکه‌های اجتماعی
  • ترغیب مخاطبان به مطالعه ادامه مطلب
  • تشویق کاربران به بررسی صفحات دیگر
  • برندسازی
  • ارسال هدیه یا نسخه دمو
  • تشویق به مشارکت در قسمت نظرات و بیان تجربیات
  • درخواست به اشتراک گذاری مطلب

بنابر این در می یابیم که Call-to-Action یکی از مهمترین فاکتورها در تبدیل بازدید کننده از وب سایت به مشتری بالقوه است و در بازاریابی باید بدان توجه خاص شود .

 

امیدوارم مقاله کال تو اکشن یا CTA چیست؟  که توسط تیم کارشناسی شرکت لحظه وب ارائه شده، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد طراحی سایت تبلیغاتی و طراحی سایت فروشگاهی و … را دارند قرار گرفته باشد.

 

 

 

شما می توانید سفارش طراحی کمپین تبلیغاتی و طراحی انواع سایت خود را از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در میان بگذارید. پیاده سازی طرح و ایده شما به بهترین شکل ممکن، مهم ترین هدف ما در شرکت لحظه وب است. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره رایگان از متخصصین شرکت با ما در تماس باشید .

 

نظرات ( بدون دیدگاه )
author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 8 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .