طراحی پوستر در تبریز
6 سال پیش
طراحی پوستر در تبریز

طراحی پوستر در تبریز

پوستر نوعی ابزار تبلیغاتی است که از دو عنصر اصلی گرافیک و متن تشکیل شده است و طراحی آن نقش زیادی در جذب مخاطب دارد.طراحی پوستر در تبریز یکی از اقدامات سایت لحظه وب است و به این منظور به بررسی بعضی نکات مهم در طراحی آن می پردازیم.

طراحی پوستر در تبریز

طراحی پوستر در تبریز

مشخصه های یک پوستر خوب چیست ؟

طراح پوستر برای اینکه پوستری جذاب را طراحی کند باید خلاقیت رادر کنار رعایت اصول و استانداردهایی که در ادامه ذکر شده است ،بکار برد:

سادگی در پوستر

سادگی در پوستر جهت سرعت بخشیدن به درک مفهوم در اغلب محصولات گرافیک بکار گرفته می شود.

گویایی در پوستر

گویایی یعنی کلیت موضوع را با نگاه اولیه به پوستر، دریافت کنیم. یعنی فضای پوستر نباید بی ربط از موضوع آن باشد.به خوبي  بتواند با مخاطب خود ارتباطي بي واسطه بر قرار كند و مخاطب خود را بشناسد  و معما گونه و گنگ نباشد.

کادر مناسب در پوستر

کادر مناسب را باید پیش از طراحی پوستر انتخاب کرد.کادر عمودی کادر خبری است و هر چه کادر باریکتر باشد خبر تند و تیز تر به مخاطب منتقل می شود یا به عبارت دیگر ،کادر عمودی رسمی ترین و با سلابت ترین کادر در پوستر است.کادر افقی  که عجله ای برای انتقال پیام ندارد کادری آرام و ساکن است . مضمون های داستان گونه،مذهب و طبیعت را می توان در قالب این کادر در نظر گرفت.کادر مربع یا خشتی کادری دوستانه و دموکراتیک است و برای موضوعاتی همانند صلح ،آشتی و کودکان  کادری مناسب است .

خلاقیت ویژه در پوستر

خلاقیت مهم ترین و موثرترین عنصر هست و طراح ها و کلا طرح ها را از هم متمایز میکند، خلاقیت سبب جذب مخاطب می شود، اگر خلاق نباشید طراح خوبی هم نیستید، اگر بلد نباشید اجزا پوستر را چطور به هم ربط دهید، پوسترتان مخاطب نخواهد داشت، پوستری که نکته های ریز اما جالبی داشته باشد مخاطب زیادی جمع میکند.

حروف گذاری مناسب تیترهای فرعی و اصلی (Layout)

انتخاب رنگ مناسب حروف (تیتر اصلی و فرعی)،انتخاب فونت یا قلم مناسب با موضوع پوستر،چیدمان مناسب در کادر پوستر به نحوی که به المان یا طرح اصلی ما در پوستر آسیب نزند و چه بسا آن را تقویت کند Layout یا حروف گذاری مناسب می گویند.

وحدت در پوستر

پراکندگی نبودن فرم و عناصر پوستر طوری که طرح واحدی را تداعی کنند را وحدت در پوستر می گویند. پوستر خوب اجزایش چیدمان درستی دارند، برای هر موضوعی چیدمان مخصوصی وجود دارد، مثلا فیلم های کلاسیک معمولا پوستر با فضاسازی  قدیمی و خاکستری دارند و این حس را به خوبی به مخاطب منتقل میکنند.

جذابیت رنگی در پوستر

شاید مهم ترین فاکتور جذابیت در پوستر رنگ باشد . پوستر باید جذاب باشد تا بتواند قابلیت جلب توجه کنندگی را دارا باشد .طراح پوستر در حیطه موضوع مورد نظر به خوبی باید رنگ های جذاب را انتخاب و در پوستر به کار گیرد.

ترکیب بندی

ترکیب بندی باید به جا و مناسب فرم در کادر به نحوی که یک طرح واحد را تداعی کرده و چشم نواز باشد.بعضی از رنگ ها در کنار یکدیگر جلوه ای زیبا و مناسب دارند.طراح با علم رنگ شناسی خود باید به درستی رنگ های مورد نیاز طرح را انتخاب کند.

رنگ بندی مناسب بسیار مهم است، کسی که با هماهنگی و هارمونی رنگ ها و تضاد و انطباق آن ها آشنایی نداشته باشد طراح خوبی نمی تواند باشد، انتخاب درست رنگ بندی اجزا ، خیلی مهم هست. این موضوع که کل پوستر قرار هست بیشتر در چه جایی چسبانده شود یا بنر کجا قرار بگیرد و آن مکان چه رنگی هست و بر اساس آن طرح را بزنند چیزی هست که طراحان آماتور توجه ای به آن نمی کنند و حرفه ای ها توجه می کنند، یک پوستر خوب پوستری  هست که هارمونی رنگ ها و کنتراستش استاندارد باشد.

اجرای مناسب در طراحی پوستر

اجرای مناسب در طراحی پوستر یعنی اینکه ایده پوستر به نحو شایسته اجرا شده باشد.بعد از خلاقیت ویژه مهم ترین فاکتور اجرای مناسب است. طراح گرافیک در واقع طراح ایده است و چه خوب است که مجری اثر نیز خود او باشد،در عین حال ممکن است اجرا در پوستر را به اشخاص دیگری محول کنند.در فاکتور خلاقیت ویژه به اهمیت ایده ناب به عنوان مهم ترین فاکتور پوستر اشاره شده اما باید این جمله را به خاطر سپرد ، یک پوستر که ایده ندارد اما دارای اجرای مناسب و حرفه ای است به مراتب بهتر است از پوستری که ایده ای مناسب دارد،اما اجرای آن ضعیف است.بنابراین طراح گرافیک باید با انواع نرم افزارهای مختلف اجرایی و تکنیک ها آشنا باشد.

خوانایی در پوسترهای نوشتاری

اگر چه پوستر به لحاظ ساختار و شکل کلی طرح نوشتاری است اما در حیطه فاکتور خوانایی این اهمیت ندارد که نوشتار از چه نوع فرم و یا جلوه های خاصی در طراحی بهره برده است،بلکه این مهم است که نوشتار حاوی غلط املائی در رسم الخط نوشته شده نبوده و مخاطب توانایی خواندن آن را پیدا کند.

 

امیدوارم از خواندن این مقاله رضایت کافی را داشته باشید .شما عزیزان می‌توانید جهت سفارش هدایای تبلیغاتی ، طراحی لوگو ،طراحی ست اداری ،طراحی سربرگ اداری،کارت ویزیت ، طراحی و چاپ کاتالوگ و پوستر در تبریز از سایت لحظه وب دیدن کنید و از نحوه انجام کار و قیمت‌ها به‌ طور کامل اطلاع یابید و تمامی سوالات خود را مطرح سازید .ممنون از اینکه از سایت لحظه وب دیدن کردید منتظر مطالب بیشتر روزهای آینده در این سایت باشید.