برنامه نویسی وب سایت در تبریز
6 سال پیش
برنامه نویسی وب سایت در تبریز

برنامه نویسی وب سایت در تبریز

امروزه ایجاد سایت های فعال و برنامه نویسی وب سایت جزء لاینفک طراحی سایت است و تیم تخصصی برنامه نویسی وب سایت در تبریز ، لحظه وب در زمینه های زیر با رعایت کامل مسائل امنیتی و اصول طراحی بانک های اطلاعاتی وب سایت شما را پیاده سازی می کنند.

 زبان برنامه نویسی سایت

برنامه نویسی سایت

طراحی سایت و زبان های برنامه نویسی آن

اولین مرحله در طراحی سایت انتخاب یک زبان برنامه نویسی مناسب است. ابتدای پروژه طراحی سایت باید بدانید که  چه امکاناتی لازم دارید و این امکانات با استفاده از کدام زبان برنامه نویسی اجرا پذیر است.

وظیفه طراحی سایت و ساختار اصلی آن بر عهده طراح است و این اشخاص به طور کلی به دو قسمت تقسیم میشوند :

Frontend developer : یعنی طراحی بخشی که کاربر میبیند که به زبانهای html ،java ،css است.
Backend developer : یعنی طراحی استخوانبندی سایت مانند بانکهای اطلاعاتی، محل های نگهداری فایل ها و اطلاعات کاربران که با زبانهای Php Asp،Ruby،Python کار میکنند
اشخاصی هم از صفر تا صد راه اندازی سایت یعنی از بن و پایه تا طراحی ظاهری سایت را انجام میدهند که به آنها Full stack Developer گفته میشود.

زبان برنامه نویسی

زبان برنامه نویسی در طراحی سایت

1 – HTML (HyperText Markup Language)

اولین زبان برنامه نویسی تحت وب که برای طراحی سایت ساده و با امکانات جزئی مورد استفاده قرار میگرفت در سال 1990 ساخته شد. اولین سایت اینترنتی توسط آقای Tim Berners Lee با همین زبان برنامه نویسی در سال 1991  نوشته شد و کم کم امکانات بیشتری به آن اضافه شد و با عرضه  ورژن 5 از این زبان در سال 2010 با نام HTML5 انقلابی در طراحی سایت بوجود آمد و شروع طراحی سایت از آن سال بود.

کد زیر یک دستور اچ تی ام ال ساده است.

<!DOCTYPE html>

<html>

<body>

<h1>A Dummy Heading</h1>

<p>Some text that spans the line.. </p>

</body>

</html>

 

2- CSS (Cascading Style Sheets)

سی اس اس ها  توسط کنسرسیوم جهانی وب یا W3C در سال 1996  عرضه شد و باعث شد طراحی سایت جان تازه ای بگیرد. این کنسرسیوم مامور است تا استاندارد های لازم در اینترنت و زبان های برنامه نویسی را بوجود بیاورد و همه باید این استانداردها را رعایت کنند.

طراح میتوانست قالب سایت را با کمک زبان برنامه نویسی سی اس اس  استایل بندی کند و برای متن و تصاویر سایت فقط مشخصات را از فایل css فراخوانی کند که در کدنویسی سبب کاهش زمان میشد.

در فایل css استایل بندی کلی سایت، ذخیره میشود که این فایل از فایل های اجرایی سایت مجزا است و از طریق ویرایش همین یک فایل میتوان اگر لازم به ایجاد تغییر در بخش های مختلف سایت باشد تغییرات لازم را در تمام سایت بوجود آورد.

مثلا شما در فایل css معین میکنید که فونت سایت شما Tahoma با سایز 10 باشد که این سبب میشود تمام متن ها سایت شما با فونت و اندازه مشخص شده نمایش داده شود. حال اگر بخواهید سایز فونت را از 10 به 12 عوض کنید دیگر نیازی نیست تک تک فایل های قالب را ویرایش کنید بلکه فقط در فایل css اندازه را از 10 به 12 عوض می کنید و به همین راحتی کل سایت ویرایش می شود.

به مرور زمان سی اس اس هم دستخوش تغییراتی شد و در سال 1999 ورژن 3 آن عرضه شد. امروزه در طراحی سایت به طور بسیار فراگیری از سی اس اس استفاده میشود و تقریبا سایتی وجود ندارد که از آن استفاده نکرده باشد.

3- JavaScript

در سال 1995 زبان جاوا هم وارد طراحی سایت شد و کمک میکرد بخش های جذابی به سایت اضافه شود.مثلا اسلایدر تصاویر، قابلیت چت، افکت گذاری روی نوشته ها و تصاویر و امکاناتی از این قبیل که در زمان به بازار آمدن بسیار جذاب بود ولی امروزه استفاده زیادی از آن نم یشود.

کدهای جاوا هم در فایلهای جدا با پسوند js. ذخیره میشود و از طریق دستور های در قالب فراخوانی میشود.

4 – PHP: Hypertext Preprocessor

در سال 1998 زبان پی اچ پی عرضه جهانی شد و بانی آن آقای راسموس لردورف بود. در طول زمان ورژن های متفاوت این زبان بوجود آمد که امروزه  ورژن 5 از این زبان برنامه نویسی وجود دارد که در هر ورژن امکانات جدیدی به آن افزوده شده است.

زبان php یک زبان طراحی سایت سمت سرور Server Side است یعنی دستورات نوشته شده به این زبان توسط سرور اجرا و ترجمه میشود و برای کاربر نتیجه آن نمایش داده می شود. در این زبان اگر کاربری کد سورس سایت شما را ببیند دستورهای ترجمه شده نهایی را می بیند و کدهای اصلی را نخواهد دید.

در طراحی سایت استفاده از زبان php  بسیار زیاد است چون این زبان در عین سادگی میتواند امکانات بسیار زیادی در اختیار طراح بگذارد. با کمک این زبان برنامه نویسان توانستند سایت هایی با امکانات بسیار بالابوجود آورند. مانند سایت هایی که نیاز به عضوگیری دارند و یا فروشگاه های اینترنتی، چت صوتی و تصویری، سیستم های پشتیبانی و…

5 – ASP (Active Server Pages)

در سال 1993 این زبان هم توسط شرکت مایکروسافت عرضه شد و فقط بر روی سرویس های میزبانی وب ویندوز قابل اجرا است. قابلیت های آن بسیار شبیه پی اچ پی است و این زبان ها به نوعی مکمل زبان html هستند و امکانات جانبی بیشتری به آن می افزایند. زبان ای اس پی هم سمت سرور است و دستورهای ترجمه شده آن برای کاربر نشان داده میشود.

یکی از مزیت های زبان های برنامه نویسی سمت سرور مانند: Phpو Asp این است که کدهای اصلی این زبان ها برای کاربر نشان داده نمی شود و به همین دلیل کپی برداری و سرقت این کدهابه آسانی انجام نمی شود و به نوعی محافظت از حقوق برنامه نویس است.

این زبان های برنامه نویسی  مهمترین و پرکاربردترین زبان های طراحی سایت هستند که بصورت فراگیر در تعداد زیادی از سایت ها مورد استفاده قرار می گیرند.

امروزه نیاز چندانی به دانستن زبان برنامه نویسی تحت وب برای طراحی سایت ندارید چون قالب های فراوانی هست که توسط افرادی از پیش آماده شده است و کافیست با کشیدن و رها کردن بخش های مختلف را به سایت خود اضافه کنید و فقط مطالب را منتشر کنید.

برنامه نویسی وب سایت های فروش اینترنتی

با گسترش فرهنگ استفاده از اینترنت به عنوان یکی از ابزارهای معرفی و فروش کالا،لحظه وب اقدام به ایجاد سایت های فروشگاهی اینترنتی مختلف نموده است که همگی آنها کلیه امور مربوط به معرفی کالا، فروش و پرداخت وجه را به صورت کاملاً اینترنتی انجام می دهند.

برنامه نویسی وب سایت های مدیریت محتوا

ایجاد سایت هایی با امکان تغییر و بروز رسانی توسط مدیر سایت با این دیدگاه که شاید مدیران اینگونه سایت ها اطلاعات دقیقی از علم طراحی سایت ندانند ما را بر آن داشت تا اقدام به برنامه نویسی سایت های مدیریت محتوا نماییم.
در پیاده سازی سایت های مدیریت محتوا متناسب با نیاز کارفرما در هر بخش، اطلاعات و جداول آن قسمت را به صورت بانک اطلاعات پیاده سازی کرده و در بخش مدیریت اطلاعات بروز رسانی آن را در اختیار مدیر سایت قرار می دهیم.

 

امیدوارم از خواندن این مقاله رضایت کافی را داشته باشید .شما عزیزان می‌توانید جهت طراحی وب سایت ، برنامه نویسی وب سایت، سفارش هدایای تبلیغاتی ، طراحی لوگو ،طراحی ست اداری ،طراحی سربرگ اداری،کارت ویزیت و طراحی و چاپ کاتالوگ در تبریز از سایت لحظه وب دیدن کنید و از نحوه انجام کار و قیمت‌ها به‌ طور کامل اطلاع یابید و تمامی سوالات خود را مطرح سازید .ممنون از اینکه از سایت لحظه وب دیدن کردید منتظر مطالب بیشتر روزهای آینده در این سایت باشید.