تغییر ساختار پیوند یکتا بدون اختلال در وردپرس
5 سال پیش
تغییر ساختار پیوند یکتا بدون اختلال در وردپرس

تغییر ساختار پیوند یکتا بدون اختلال در وردپرس

تغییر ساختار پیوند یکتا در وردپرس آنقدرها هم که فکر می‌کنید بی‌خطر نیست و برای همین سبب ما تصمیم گرفتیم امروز دستورالعمل‌های کاربردی را برایتان مشخص کنیم تا از مشکلات احتمالی ممانعت کنیم.

پیوند‌های یکتا در وردپرس مسئول تنظیم ساختار لینک‌ها در سایت شما هستند. شما مشخص می‌کنید که آن‌ها به چه صورت به انتهای آدرس سایت شما افزوده شوند و به کاربران نشان داده شوند. پیوند‌های یکتا را می‌توانید از تنظیمات ببینید اما هرگز نباید بی محابا آن را تغییر دهید چون ممکن است در صفحات خود با خطای ۴۰۴ روبرو شوید.

 

تغییر ساختار پیوند یکتا

تغییر ساختار پیوند یکتا

تغییر ساختار پیوند یکتا در وردپرس

با تغییر ساختار پیوند یکتا در وردپرس معمولا در صفحات خود با خطای ۴۰۴ (یافت نشد) مواجه روبرو می‌شویم. اگر بخواهیم توضیحی مختصری در مورد این اخطار بدهیم، می‌توانیم بگوییم وقتی که پیوند یکتای یک نوشته، برگه ، … را تغییر می‌دهید، همه لینک‌هایی که به سایت شما وارد می‌شوند تغییر خواهند کرد و کاربر با خطای ۴۰۴ روبرو می‌شود. این شکستگی لینک موجب حساس شدن موتورهای جستجو شده که در نهایت سبب افت رتبه سایت و ورودی گوگل به سایت تان می‌شود. بنابر این با دقت تمام و اطمینان کامل تنظیم پیوندهای یکتا در وردپرس را انجام دهید.

پیوند یکتا چیست؟

برای اینکه موضوع را شفاف‌تر سازیم بد نیست بار دیگر در مورد پیوندهای یکتا تعاریفی را ارائه کنیم.
پیوند یکتا قسمتی از آدرس وب سایت شماست که در ادامه دامنه سایت تان می‌آید. مثلا لینک http://lahzeweb.com/foogallery یک آدرس در لحظه وب است که در آن lahzeweb.com دامنه و foogallery پیوند یکتای این مقاله است.
از مزیت های پیوند یکتا در وردپرس می‌توان به چند گزینه اشاره نمود :

پیوند یکتا این امکان را به کاربر می‌دهد که پیش از بارگذاری صفحه، هدف آن لینک را بداند.
موتورهای جستجو برای مطالعه پست یا صفحه موضوع، صرفاً از آدرس‌های URL مطالب استفاده می‌نمایند.
آنها اساساً یک شناسه منحصر‌ به‌ فرد برای سازماندهی همه محتوای سایت هستند.
برای شخصی‌سازی و تنظیم پیوندهای یکتا در وردپرس به آدرس تنظیمات> پیوند یکتا در پیشخوان سایت وردپرسی خود بروید. این پیوندها به طور پیش‌فرض روی گزینه آیدی یا اسم پست قرار دارند. اگر صرفاً محتوای سایت مدنظر است گزینه نام پست را انتخاب کنید. اما اگر شما یک سایت خبری دارید و نیاز دارید تا از گزینه تاریخ در پیوندها استفاده نمایید، هیچ ایرادی ندارد. این تغییر ساختارها موجب می‌شود تا تمرکز پست خود را هم به کاربران و هم موتورهای جستجو ابلاغ نمایید.

نکته مهم: تغییر ساختار پیوند یکتا در وردپرس در همان آغاز راه‌ اندازی سایت مشکلی را به دنبال نخواهد داشت و می‌توانید تنظیمات خود را اعمال نمایید.

چرا باید ساختار پیوند یکتا را تغییر دهیم؟

دلایل زیادی وجود دارد که شما را به تغییر ساختار پیوندهای یکتا در وردپرس ترغیب می‌نماید. در ادامه چند مورد از آن‌ها را بیان می‌کنیم.

اگر شما قبلا یک سایت وردپرسی داشته‌اید و از گزینه پیش‌فرض ساختار پیوند یکتا یعنی شناسه پست استفاده می‌نمایید بهتر است بدانید که هیچ اطلاعاتی را به کاربر نمی‌دهد و برای سئو سایت کاملاً سست و بی ارزش است.
طبق هدف سایت خود، تغییر ساختار دهید. به عنوان مثال اگر سایت خبری دارید، از گزینه تاریخ در ساختار پیوند یکتا استفاده کنید.
بسیاری از اشخاص سایت‌هایی را با هدف سرمایه گذاری، خریداری کرده‌اند. بنابر این امکان وجود دارد که شما سایت خود را خریداری کرده‌اید و یا از شخص دیگری به شما رسیده است.
اگر شما مدیریت یک سایت فعال را برعهده دارید، شاید بخواهید ساختار لینک ها را برای مقاصد تجاری و برندینگ خود بروزرسانی نمایید . اگر ساختار فعلی شما برای محتوا و برندینگ‌تان پاسخ داده است، به دنبال دردسر نباشید. با این حال ما در ادامه قدم هایی برای تغییر ساختار پیوند یکتا در وردپرس بدون خطر بر می‌داریم.

تنظیم پیوندهای یکتا در وردپرس

پیش از انجام هر کاری در سایت، اول از همه محتویات و تنظیمات سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

قدم اول: تصمیم‌گیری برای ساختار جدید پیوند یکتا
قدم دوم: مطابق شکل زیر به آدرس تنظیمات>پیوند یکتا بروید و تغییرات را اعمال نمایید.

 

انتخاب بخش پیوندهای یکتا برای تغییر

انتخاب بخش پیوندهای یکتا برای تغییر

ابتدا روی نام نوشته کلیک نمایید و آن را انتخاب کنید. بعد ساختار را ذخیره کنید.

انتخاب نام نوشته در بخش پیوندهای یکتا

انتخاب نام نوشته در بخش پیوندهای یکتا

ساختار پیوند یکتای شما به روز شد!

توجه داشته باشید که هر لینکی که به صورت دستی ثبت گردیده، نیاز به بروزرسانی دارد. همه لینک‌هایی که به مقصد سایت شما در سایت‌های دیگر ثبت شده‌اند ، به طور کامل شکسته خواهد شد و همه محتوای سایت، جزء فهرست سیاه موتورهای جستجو خواهد بود. اکنون برای از بین بردن این فاجعه باید چه کنیم؟ دو راه پیش روی داریم که بعد از تنظیم پیوندهای یکتا در وردپرس به آن می‌پردازیم.

روش اول: تعمیر لینک‌های شکسته با استفاده از افزونه ۳۰۱ redirects

اکنون مرجع به لینک پیشین شما چه در داخل سایت و چه در سایت‌های دیگر کاملا شکسته و نامعتبر است. عارضه جانبی بعدی هم نمایش پیغام خطای ۴۰۴ برای لینک‌های ایندکس شده در موتورهای جستجو است.
یک راه حل آسان برای این مشکل وجود دارد و آن راه اندازی ۳۰۱ redirects در مسیر سایت‌تان است. این افزونه اساساً یک پیوند یکتا را جایگزین URLهای شکسته و قدیمی محتوای سایت می‌نماید و همه لینک‌های ایندکس شده در موتورهای جستجو را به طور دائم تغییر می‌دهد. البته شما باید صفحه ۴۰۴ سایت را برای لینک‌های دستی داخلی که نادیده گرفته شده‌اند شخصی‌سازی نمایید . ناگفته نماند که قبلاً باید همه این تغییرات را در فایل htaccess. به صورت دستی وارد می‌کردید.

دستورالعمل افزونه simple 301 redirects

برای حل مشکل بعد از تغییر ساختار پیوند یکتا در وردپرس، کافی است افزونه simple 301 redirects را دانلود، نصب و فعال نمایید.

رفع خطا پس از تغییر ساختار پیوند یکتا

رفع خطا پس از تغییر ساختار پیوند یکتا

بعد از انتخاب گزینه ۳۰۱ redirects پنجره زیر باز می‌شود.

ریدایرکت ۳۰۱ برای تنظیم ساختار پیوندهای یکتا

ریدایرکت ۳۰۱ برای تنظیم ساختار پیوندهای یکتا

در عکس بالا ۲ قسمت وجود دارد که مطابق دستور باید آنها را شخصی‌سازی نماییم.

 

دو قسمت برای تنظیم ساختار ریدایرکت

دو قسمت برای تنظیم ساختار ریدایرکت

قسمت ۱ ساختار قبلی پیوند یکتاست که به طور کلی به صورت زیر است :

1
/%year%/%monthnum%/y%/%hour%/%minute%/%second%/%post_id%/%postname%/tegory%/%author%/

قسمت ۲ ساختار جدید پیوند یکتاست که صورت زیر باید تنظیم گردد :

1
/%postname%/

دکمه ذخیره تغییرات را بزنید و با خیال آسوده منتظر تغییر ساختار پیوند یکتا در وردپرس باشید.

امیدوارم مقاله تغییر ساختار پیوند یکتا بدون اختلال در وردپرس که توسط تیم کارشناسی لحظه وب ارائه شده، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد ورود به دنیای برنامه نویسی و طراحی سایت را دارند قرار گرفته باشد.در صورت داشتن هرگونه سوال و یا پیشنهادی، از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در تماس باشید.

نظرات ( بدون دیدگاه )
author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 8 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .