بهینه سازی با مترادف کلمه کلیدی در وردپرس
4 سال پیش
بهینه سازی با مترادف کلمه کلیدی در وردپرس

بهینه سازی با مترادف کلمه کلیدی در وردپرس

برای اینکه بتوانیم مقاله خود را بهینه‌سازی نماییم، اولین موضوعی که باید به آن دقت کنیم کلمه کلیدی استاندارد و درست می باشد . سپس باید به تراکم کلمه کلیدی توجه نماییم. ولی مدتی است که علاوه بر کلمه کلیدی باید به مترادف آن نیز توجه کنیم. یافتن معانی گوناگون یک لغت، کار سختی به نظر می‌رسد. هنگامی در مورد کلمه “ماه” صحبت می‌کنیم، منظور ما کدام ماه است؟ اینجاست که نوشتن معانی گوناگون در نوشته شما، می‌تواند درک آن را برای کاربران آسانتر کند. همین امر سبب شده که افزونه Yoast SEO، قابلیت کلمات هم معنی و مترادف کلمه کلیدی در وردپرس را در نسخه جدید عرضه کند.

 

 مترادف کلمه کلیدی در وردپرس

مترادف کلمه کلیدی در وردپرس یا Synonyms یک امکان جدید در نسخه پرمیوم افزونه می باشد.
مدت‌هاست که محتوای سئو شده به معنی یافتن کلمه کلیدی محتوا و اضافه نمودن آن در بخش‌های متعدد محتوا شناخته می‌شود. این امر کاملا درست می باشد ولی پایان ماجرا فقط همین مورد نیست. زیرا موتورهای جست و‌جو هر روز هوشمندتر می‌گردند. آن‌ها می‌توانند با بررسی متن محتوای شما که در کجاها از کلیدواژه کانونی استفاده شده است، موضوع آن را بفهمند. متن محتوای شما همان چیزی است که موجب پیروزی یا شکست یک مقاله می‌گردد.

سئو با مترادف کلمه کلیدی و عملکرد افزونه Yoast SEO

افزونه Yoast SEO تا به حال از قابلیت کلید واژه کانونی یا کلیدواژه‌های کانونی استفاده می‌نمود. ولی شاید این قابلیت محدودیت‌هایی برای ما داشته باشد. اما از نسخه 7.8 به بعد افزونه Yoast SEO، این امکان اضافه شده است که شما بتوانید معانی مختلف کلیدواژه کانونی ( بهینه سازی با مترادف کلمه کلیدی )را بنویسید، و افزونه با بررسی کلیدواژه کانونی و مترادف کلمه کلیدی در وردپرس، آن را از لحاظ سئو آنالیز نماید. اگر کلید واژه کانونی محتوای شما “گردش” است، مترادف‌های آن می‌تواند موارد زیر باشد: تفریح، تفرج، پیک نیک، سیاحت، گشت، سیر و…

 

درحقیقت با استفاده از مترادف کلمه کلیدی در وردپرس، هم کاربر محتوای شما را بهتر درک می‌نماید، هم موتورهای جست‌و‌جو آسانتر موضوع آن را تشخیص داده و محتوای شما را در نتایج بالاتر نمایش می‌دهند.

تشخیص توزیع کلیدواژه کانونی و مترادف‌های آن در متن محتوا

امکان نوشتن مترادف‌های کلیدواژه کانونی که پیش‌تر معرفی نمودیم، با ویژگی جدید این افزونه که تشخیص توزیع کلیدواژه کانونی نام دارد، به خوبی در ارتباط می باشد. این ویژگی جدید، چگونگی پخش کلیدواژه کانونی و مترادف‌های آن را در همه متن محتوا تشخیص می‌دهد و به شما پیشنهاد می‌دهد که کلیدواژه کانونی و مترادف‌های آن را در پاراگراف‌های گوناگون متن خود پخش نموده و بنویسید. این کار تاثیر فوق العاده‌ای در سئوی مطلب شما خواهد داشت.

به عنوان مثال، متن زیر در مورد دوچرخه  می باشد که کلیدواژه کانونی آن bike به معنی دوچرخه انتخاب شده و همه مترادف‌های آن در متن محتوا پخش شده‌اند.

 

زمانی که شما چگالی کلیدواژه کانونی را رعایت نمایید و همچنین مترادف کلمه کلیدی در وردپرس را در سراسر متن پخش کنید، افزونه به شما اعلام می‌نماید که کلیدواژه کانونی و مترادف‌های آن به خوبی در سراسر متن پخش شده‌اند. در نتیجه قابل قبول می باشد و جایگاه شما نیز نزد گوگل محفوظ می‌ماند.

 

امیدوارم این مقاله که توسط تیم کارشناسی شرکت لحظه وب ارائه شده، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد برنامه نویسی و طراحی سایت و … را دارند قرار گرفته باشد.شما می توانید سفارش طراحی انواع سایت خود را از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در میان بگذارید. پیاده سازی طرح و ایده شما به بهترین شکل ممکن، مهم ترین هدف ما در شرکت لحظه وب است. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره رایگان از متخصصین شرکت با ما در تماس باشید.

نظرات ( بدون دیدگاه )
author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 8 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .