برنامه نویسی وب سایت در مازندران
4 سال پیش
برنامه نویسی وب سایت در مازندران

برنامه نویسی وب سایت در مازندران

برنامه نویسی وب ( برنامه نویسی وب سایت در مازندران ) عرصه ای بسیار وسیع از تخصص ها و مهارت های لازم برای طراحی و پیاده سازی یک وب سایت می باشد . بطور کلی برنامه نویسی وب یا Web development مربوط به همه آن پردازشی است که پشت صحنه انجام می گردد و کاربر عادی آن‌ها را نمی تواند مشاهده کند. مثلا زمانی که یک صفحه‌ی وب یک درخواست به پایگاه داده (Database) ارسال می نماید و آخرین مطالب سایت را از دیتابیس می گیرد، درخواست و کدی می باشد که کاربر عادی آ‌ن‌ را نمی تواند ببیند.

برنامه نویسی وب سایت در مازندران

طراحی وب و برنامه نویسی وب به هم مرتبط می باشند. طراح وب‌، اقدام به طراحی چیزهایی می نماید که کاربر آن ها را در صفحه مانیتور خود مشاهده می کند.در صورتیکه  کار یک برنامه نویس وب، نوشتن کدهایی می باشد که در پشت صحنه پردازش‌هایی انجام می دهند که کاربر نمی تواند آن پردازش ها را مشاهده نماید.

 

طراحی وب و برنامه نویسی وب

یکی از مهم‌ترین کارهایی که می تواند برنامه نویسی وب( برنامه نویسی وب سایت در مازندران )  انجام دهد، برقراری ارتباط با پایگاه داده یا دیتابیس می باشد. خیلی از وب سایت ها، کارایی خود را با دیتابیس به کسب می کنند. و زبان های برنامه نویسی وب این امکان را به شما می دهند که با دیتابیس ارتباط برقرار کرده و اطلاعات را از آن بخوانید و یا اطلاعاتی را وارد آن نمایید.

برنامه نویسی وب سایت در مازندران1

در اینجا می خواهیم چند کاری که برنامه نویسی وب می تواند برای ما انجام دهد مثال بزنیم:

  • برنامه نویسی وب آخرین مقالات یک سایت را از پایگاه داده یا دیتابیس می تواند دریافت نماید و به کاربر نمایش دهد.
  • برنامه نویسی وب فرم هایی که کاربران پر می کنند (مانند فرم ورود یا ثبت نام) را می تواند بررسی و پردازش نماید.
  • برنامه نویسی وب اطلاعاتی را می تواند وارد دیتابیس کند. مثلا زمانی که شما یک نظر در یک سایت درج می نمایید، آن نظر شما توسط برنامه نویسی سمت وب، وارد پایگاه داده یا دیتابیس می گردد.
  • برنامه نویسی سمت وب  اطلاعات گوناگونی از شما را در مرورگرتان می تواند ذخیره نماید (مانند نام کاربری و کلمه عبور شما برای ورود های بعدی به همان سایت)
  • و انواع کارهای گوناگون دیگر که بوسیله برنامه نویسی سمت وب انجام می گردد.

 

زبان های برنامه نویسی وب

اگر بخواهیم بدانیم که برنامه نویسی وب ( برنامه نویسی وب سایت در مازندران )چیست ، باید زبان های برنامه نویسی وب را بشناسیم. همانگونه که برای طراحی وب می توانیم از HTML5, CSS3, Javascript و… استفاده نماییم، برنامه نویسی وب را نیز می توانیم با زبان های خیلی زیادی انجام دهیم .

زبان برنامه نویسی وب سایت در مازندران

 

بعضی از این زبان ها عبارتند از:

  • زبان جاوا – Java
  • زبان ای اس پی دات نت – ASP.NET
  • زبان پی اچ پی – PHP
  • زبان روبی – Ruby
  • زبان پایتون – Python
  • و …

البته با استفاده از شیوه هایی جاوا اسکریپت را برای برنامه نویسی وب نیز می توان استفاده نمود. برای مثال شما با استفاده از تکنولوژیی به اسم Node.js که بر پایه جاوا اسکریپت می باشد،  برنامه نویسی وب را نیز می توانید با آن انجام دهید.

برای برنامه نویسی وب ( برنامه نویسی وب سایت در مازندران )  چه ابزارهایی لازم دارید؟

برای برنامه نویسی وب نیز، شما به ۳ ابزار گوناگون نیاز دارید که عبارت است از:

  1. یک نرم افزاری که بتوانید کدهایتان را در آن بنویسید، مانند Notepad ویندوز (و یا نرم افزارهای حرفه‌‌ای تر و پیشرفته تر)
  2. یک سرور یا شبیه ساز سرور که کدهای شما را بتواند پردازش کند (کدهایی مثل PHP برای اجرا شدن نیاز به پردازش دارند)
  3. یک مرورگر (Browser) که نتیجه‌ی پردازش کدها را بتواند به شما (یا کاربر) نشان دهد. مانند گوگل کروم، فایرفاکس یا …

 

امیدوارم مقاله برنامه نویسی وب سایت در مازندران که توسط تیم کارشناسی شرکت لحظه وب ارائه شده، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد برنامه نویسی و طراحی سایت و … را دارند قرار گرفته باشد. پیاده سازی طرح و ایده شما به بهترین شکل ممکن، مهم ترین هدف ما در شرکت لحظه وب است. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره رایگان از متخصصین شرکت با ما در تماس باشید.شما می توانید برای سفارش طراحی انواع سایت ، برنامه نویسی وب سایت در مازندران ، سئو وب سایت ، عکس برداری صنعتی ،طراحی و برنامه نویسی اپلیکیشن آندروید و … خود از طریق شماره تلفن های زیر با ما در تماس باشید:

شماره تلفن همراه 09122141469

شماره تلفن دفتر :01132365968

آدرس دفتر بابل :خیابان شریعتی معلم4 نبش نیمای 6