برنامه نویسی در مازندران
4 سال پیش
برنامه نویسی در مازندران

برنامه نویسی در مازندران

یکی از تخصصی ترین شرکت های برنامه نویسی در مازندران شرکت  لحظه وب می باشد که در عرصه های برنامه نویسی وب سایت ، اندروید، جاوا اسکریپت، پایتون، C، JQuary، جاوا، NodeJS و زبان های دیگر در مازندران و شهر های این استان اکنون خدمات مستمر و مفید ارائه می دهد.

 

برنامه نویسی در مازندران (3)
برنامه نویسی شیوه ای برای دادن دستورالعمل های کامپیوتری درخصوص آنچه که باید انجام شود ،است. این دستورالعمل ها به عنوان کد شناخته می شوند  و برنامه نویسان کامپیوتر برای برطرف نمودن مشکلات و یا انجام یک کار، کد نویسی(codding) می کنند.

هدف اصلی توانایی بدست آوردن خروجی از یک صفحه وب، قطعه نرم افزاری یا یک تصویر است. به همین خاطر است که برنامه نویسی کامپیوتر   ( برنامه نویسی در مازندران )بیشتر به عنوان ترکیبی بین هنر و علم بیان می شود. این مبحث تکنیکی و تحلیلی می باشد ولی در عین حال خلاق است.

 

زبان برنامه نویسی  ( برنامه نویسی در مازندران )چیست؟

به هر دستورالعملی که کامپیوتر را به انجام کاری وادار می دارد زبان برنامه نویسی گفته می شود.شاید به توان مادر و زیر پایه زبان های برنامه نویسی را C و یا C++ و یا حتی جاوا دانست. این زبان ها به هرفردی که قصد ورود به این هنر و فن را دارد معرفی می شود.

 

 

جزئیات در زبان‌ها گوناگون متفاوت به نظر می‌رسند اما تعدادی از ساختارهای اساسی در همه شبیه هستند:

  • ورودی: داده‌ها را از صفحه کلید، یک فایل یا وسایل دیگر آماده می‌کند.
  • خروجی: اطلاعات را روی صفحه تصویر نشان می‌دهد، به یک فایل می‌فرستد یا به دستگاه‌های دیگری منتقل می کند.
  • محاسبات: اعمال محاسباتی اساسی مثل جمع و ضرب را انجام می‌دهد.
  • حالت‌های شرطی: شرط‌های معینی را کنترل می‌نماید و بر طبق آن رشته مناسبی از عبارات را اجرا می‌نماید.
  • حلقه: برخی اعمال را به شکل تکراری انجام می‌دهد، معمولاً با استفاده از تعدادی از متغیرها این کار انجام می‌گردد.

HTML یک زبان نوشتن برنامه نمی باشد و برای نشانه گذاری استفاده می گردد. کلا، یک زبان برنامه نویسی به شما اجازه می دهد تا نوعی فرایند کاری را توصیف نمایید. در حالی که HTML یک راه برای اضافه نمودن متن و ساختار به متن می باشد.

بطورکلی می توان گفت برنامه نویسان به دو دسته تقسیم می گردند: برنامه نویسانی هستند که کارشان نوشتن کد های سخت برنامه نویسی ( برنامه نویسی در مازندران ) می باشد و گروهی دیگر برنامه نویسانی که کارشان بیشتر مربوط به گرافیک و ظاهر برنامه ها می گردد.

انواع برنامه نویسی ( برنامه نویسی در مازندران ):

نوع front-end

برنامه نویسی front-end کدنویسی و ایجاد عناصری را شامل میشود که کاربران می توانند آنان را مشاهده کنند و با آنان ارتباط برقرار نمایند. به گونه ای که با همه وجود یک وب سایت یا نرم افزار را احساس می کنند و آن را در نظر می گیرند.

سه زبان اصلی توسعه دهندگان فرانت

  • HTML
  • جاوا اسکریپت
  • CSS
  • coding | طراحی سایت

 

نوع back-end

درست نمودن برنامه به روش back-end شامل کدنویسی و ایجاد عناصری است که سبب می شود یک نرم افزار یا وب سایت وظیفه خود را انجام دهد و به خوبی کار انجام دهد. این کد ها معمولا برای کاربران قابل دیدن نیست.

توسعه دهندگان وب back-end با پایگاه های داده ای که اطلاعات را ذخیره می نمایند. مثل جزئیات مشتری و سرورهایی که پایگاه داده ها (تقریبا) زندگی می کنند، کار انجام می دهند.

برنامه نویسان فرانت و بک اند، هر دو به خلاقیت نیاز دارند.ولی توسعه دهندگان فرانت به یک خلاقیت بصری و ایده پردازی نیاز دارند تا بتوانند به بهترین نحو برای کاربران سایت قضاوت نمایند.

نمونه های اصلی توسعه اولیه عبارتند از: فونت خیلی زیبا بر روی صفحه وب مورد علاقه خود، نوار لغزنده در صفحه اصلی سایت خبری، حتی منوی کشویی که در آن شما می توانید گزینه مورد نظر خود را انتخاب نمایید. همه چیز از طرح رنگی به طرح به موقعیت به تایپوگرافی مسئولیت برنامه نویس فرانت می باشد.

 

در زیر چند مثال از زبان های برنامه نویسی بک اند را معرفی می نماییم:

  • پی اچ پی
  • روبی
  • پایتون
  • ای اس پی

در ضمن شما ممکن است در مورد عناصر دیگر مثل  Bootstrap ،AngularJS و EmberJS بشنوید، این زبان ها تنها بر روی ظاهر محتوا در دستگاه های گوناگون مثل گوشی های هوشمند بررسی می نماید. برنامه نویس فرانت با توجه به تجربه کاربری و رابط کاربری ظاهر وب سایت و نرم افزار را ایجاد می کند. تا کاربران هر چه بهتر با آن سایت و نرم افزار ارتباط برقرار نمایند.

یک مثال برای درک بهتر فرانت اند و بک اند می زنیم ، وقتی که شما در سایت دیجی کالا فعالیت می نمایید و از جستجو و فیلتر نمودن محصولات استفاده می کنید دقیقا با کدنویسی توسعه دهنده فرانت اند ارتباط برقرار می نمایید. و هنگامی که بطور مثال به مرحله خرید و جزئیات پرداخت می رسید، دقیقا دارید با کدنویسی توسعه دهنده بک اند ارتباط برقرار می نمایید. بعضی از توسعه دهندگان وب وجود دارند که هر دو زبان فرانت اند و بک اند را می دانند. آنها معمولا به عنوان توسعه دهندگان فول استک (Full Stack Developer ) شناخته می شوند یک برنامه ی کامپیوتری چیزی بیش از حل یک مسأله نمی باشد. به عبارت دیگر، نرم‌افزارها یا اپلیکیشن ها به خاطر حل یک مشکل خاص طراحی گشته و به بازار عرضه می گردند. حال هرچه این مشکل بزرگ‌تر و جهانی تر باشد، آن نرم‌افزار هم کاربردی‌تر و معروف تر می شود.

برای شروع کار باید تصمیم بگیرید در چه عرصه ای می خواهید وارد گردید و فعالیت نمایید. زیرا حوزه های آن بسیار فعال و گسترده می باشد.

  این حوزه های فعال را می توان به دسته های زیر تقسیم نمود:

حوزه دسکتاپ:

درحقیقت نوشتن کد همه برنامه های کاربردی که توی کامپیوتر ها می توان نصب و اجرا گردد را شامل می شود. مثل نرم افزارهای انبار داری، حسابداری، اتوماسیون های اداری و مانند اینها…

حوزه وب:

شامل طراحی وب سایت ها تا نوشتن برنامه های تحت وب می شود. به دلیل پیشرفت اینترنت کارهای که شما در این حوزه انجام می دهید را خیلی ها مشاهده می کنند.

حوزه موبایل:

شامل نوشتن کد نرم افزارهایی می گردد که در گوشی های موبایل و تبلت ها می توانید نصب و اجرا نمایید.این مورد خود شامل برنامه نویسی برای اندروید و ios می گردد.

دیباگ کردن کد

در موقع کدنویسی، کمتر برنامه نویسی (از مبتدی گرفته تا کاملاً حرفه ای) را می‌توان پیدا کرد که باگ تولید نکند. به همین خاطر، یکی از اصلی‌ترین فرایندهایی که در کدنویسی باید مد نظر قرار دهیم روش‌های دیباگ کردن یا مشکل یابی کدها می باشد.

 

پیاده سازی طرح و ایده شما به بهترین شکل ممکن، مهم ترین هدف ما در شرکت لحظه وب است. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره رایگان از متخصصین شرکت با ما در تماس باشید.شما می توانید برای سفارش ، برنامه نویسی در مازندران ، طراحی انواع سایت  ، عکس برداری صنعتی ،طراحی و برنامه نویسی اپلیکیشن آندروید  و … خود از طریق شماره تلفن های زیر با ما در تماس باشید:

 

شماره تلفن همراه 09122141469

شماره تلفن دفتر :01132365968

آدرس دفتر بابل :خیابان شریعتی معلم4 نبش نیمای 6