الگوریتم هیلتاپ (Hilltop Algorithm) و اثر آن بر سئوی مدرن
4 سال پیش
الگوریتم هیلتاپ (Hilltop Algorithm) و اثر آن بر سئوی مدرن

الگوریتم هیلتاپ (Hilltop Algorithm) و اثر آن بر سئوی مدرن

الگوریتم هیلتاپ (Hilltop Algorithm) یکی از الگوریتم های مهم موتور جستجوی گوگل می باشد که در سال 2003 معرفی گشت. این الگوریتم از زمان معرفی اش تاثیرات قابل توجهی بر روی نتایج این موتور جستجو داشته و همچنان نیز بعد از گذشت 15 سال، این تاثیرات ادامه دارند.

 

 

الگوریتم Hilltop

 

 

به عنوان یک شخص حرفه ای در عرصه وب، خیلی مهم و ضروری می باشد که اثر الگوریتم هیلتاپ را بر سئو بدانید تا به کمک آن به درک عمیق تری از پایه و اساس سئوی مدرن و امروزی دست یابید. پیش از هرچیز یکبار الگوریتم هیلتاپ را با هم مرور می نماییم.

الگوریتم هیلتاپ چیست؟

در ابتدا هدف اصلی الگوریتم هیلتاپ شناسایی سایت های مرجع و دایرکتوری های معتبر برای معرفی سایت ها در عرصه های مختلف بود. گوگل این سایت ها را بررسی نموده و ارزش و اعتبار آنها را مشخص می کرد. پس از تایید یک سایت به عنوان مرجع معتبر صفحاتی که در آن معرفی شده بودند شانس زیادی برای کسب جایگاه در نتایج گوگل داشتند.

همین موضوع سبب شد که در آن سال ها دایرکتوری های معتبر مثل Dmoz، Yahoo و Wikipedia ارزشمندترین فضاها برای لینک سازی سایت های کوچکتر باشند. به کمک الگوریتم هیلتاپ، گوگل می توانست سایت های مرجع را شناسایی نموده و از طریق آنها سایت های معتبر را بیابد.

مشخصا الگوریتم هیلتاپ یکی از قدیمی ترین الگوریتم های موتور جستجوی گوگل می باشد، ولی داشتن آگاهی از الگوریتم هیلتاپ حتی بعنوان یک الگوریتم خیلی قدیمی می تواند رفتار امروزی سئو را توضیح داده و به عنوان دانش پایه ای و اساسی برای فهم سئوی مدرن به کار گرفته شود.

 

 

تأثیر الگوریتم هیلتاپ بر سئو

الگوریتم قدیمی گوگل یعنی هیلتاپ، تأثیری بنیادین بر سئو گذاشت. از این الگوریتم این گونه برداشت می شد که لینک هایی که از سوی سایت هایی با دامنه .edu کسب شده باشد، لینک هایی که از دایرکتوری های اصلی و مهم (yahoo, zeal, dmoz, botw) گرفته شده باشد و لینک های به دست آمده از سایت های مرتبط با رتبه بالا همگی موجب پیشرفت در رتبه سایت می گردند.

سال ها پیش و در موقع معرفی الگوریتم هیلتاپ، فقط با کسب یک لینک از یک سایت مرتبط با رتبه بالا می توانستید شاهد پیشرفت چشمگیر رتبه خود باشید. بعلاوه ثبت سایت در دایرکتوری ها و گرفتن لینک از آن ها سبب بهبود رتبه و جایگاه وبسایت می شد. دلیل آن هم این بود که از دایرکتوری ها به عنوان یک منبع معتبر برای شناخت سایت های با کیفیت استفاده می گشت.

الگوریتم هیلتاپ باعث شد تا سئو کارها به فکر ایجاد دایرکتوری های شخصی و البته مخفی کردن ارتباط مالکیت سایت ها بیافتند. در نتیجه با استفاده از IP های اختصاصی برای هر سایت و پنهان کردن اطلاعات مالک دامنه سعی می کردند تا یکسان بودن مالکیت سایت های خود را پنهان نمایند.

 

الگوریتم هیلتاپ در سئوی امروزی چه نقشی دارد؟

الگوریتم هیلتاپ مدت هاست که دیگر کارایی گذشته را نداشته و ثبت لینک در دایرکتوری ها ارزشی برای سایت شما ایجاد نمی نماید اما مفهومی که گوگل در آن سال ها در پی آن بود همان اعتبار صفحات  می باشد که امروز با نام Page Authority شناخته می شود. امروزه هر سایت یا صفحه ای می تواند یک صفحه ارزشمند برای لینک سازی باشد به شرطی که ارتباط موضوعی و اعتبار بالایی با سایت شما داشته باشد.

 

 

 

امیدوارم مقاله الگوریتم هیلتاپ (Hilltop Algorithm) و اثر آن بر سئوی مدرن  که توسط تیم کارشناسی شرکت لحظه وب ارائه شده، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد طراحی کمپین تبلیغاتی و طراحی سایت و … را دارند قرار گرفته باشد.

 

 

 

شما می توانید سفارش طراحی کمپین تبلیغاتی و طراحی انواع سایت خود را از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در میان بگذارید. پیاده سازی طرح و ایده شما به بهترین شکل ممکن، مهم ترین هدف ما در شرکت لحظه وب است. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره رایگان از متخصصین شرکت با ما در تماس باشید .

 

نظرات ( بدون دیدگاه )
author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 8 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .