الگوریتم رنک برین چیست؟ نحوه بهینه سازی Rank Brain در سئو
4 سال پیش
الگوریتم رنک برین چیست؟ نحوه بهینه سازی Rank Brain در سئو

الگوریتم رنک برین چیست؟ نحوه بهینه سازی Rank Brain در سئو

الگوریتم رنک برین ( Rank Brain ) را می توان یکی از جدید ترین الگوریتم های گوگل بر مبنای هوش مصنوعی دانست. شاید اسم رنک برین را در این روزها زیاد شنیده باشید و از خودتان در مورد این الگوریتم یا برنامه سوال پرسیده باشید که دقیقا چیست؟ اینکه آیا رنک برین الگوریتم می باشد یا برنامه و جزئی از آن ؟ سئو هر روز پیچیده تر می گردد و دیگر با تکنیک هایی که در گذشته از آن برای افزایش رتبه سایت استفاده می نمودیم، در سئو سایت نمی توان استفاده کرد. گوگل این چند سال چنان الگوریتم های خود را پیچیده تر و دشوار ترنموده است که هر سایتی نتواند خود را به آسانی در صفحه اول گوگل قرار دهد.

 

 

گوگل تمام تلاش خود را تا به اینجای کار کرده است تا سایت هایی را که با دور زدن قوانین آن تلاش در ارتقاء رتبه سایت خود داشتند، جریمه نموده و به اصطلاح از گردونه خود خارج نماید؛ ولی برخی اوقات نتایجی را که گوگل نشان می داد با آن چیزی که کاربر در باکس وارد می نمود،متفاوت بود. گوگل برای برطرف کردن و حل این مشکل از برنامه هوش مصنوعی به اسم نام رنک برین استفاده نمود.

الگوریتم رنک برین  چیست؟

رنک برین یکی از اجزا جدیدترین الگوریتم رتبه بندی گوگل می باشد که با استفاده از هوش مصنوعی، نتایج را بر پایه عوامل گوناگونی چون مکان و زمان جستجو نمایش می‌دهد.

رنک بین را یک الگوریتم جداگانه گوگل نمی توان به شمار آورد، بلکه همانطور که گفتیم جزئی از الگوریتم می باشد تا نتایج بهتری را برای کاربران نشان دهد. عواملی که رنک برین برای نمایش بهتر نتایج به آن توجه می کند شامل موقعیت جستجو کننده، سوابق و اطلاعات شخصی کاربر براساس جستجوهای پیشین و دستگاه مورد استفاده می باشد؛ با استفاده از فاکتورها گوگل نتایج بهتری را به کاربر می تواند نشان دهد.

هدف رنک برین چیست؟

همانگونه که ذکر کردیم گوگل همیشه سعی می کند تا بتواند بهترین نتایج را بر طبق کوئری کاربر در صفحه نتایج نشان دهد. ازاین رو گوگل از یک برنامه هوش مصنوعی به نام رنک برین استفاده نموده است تا براساس فاکتورهای بالا، نتایج مرتبط با کوئری جستجو را نشان دهد.

 

چگونگی فعالیت الگوریتم رنک برین

رنک برین دائم  مورد استفاده قرار نمی گیرد، بلکه زمانی که کاربر کلمه یا عبارتی را در باکس جستجو وارد می نماید و این عبارت از نظر گوگل ناآشنا یا نامفهوم می باشد، این برنامه را به کار می گیرد. رنک برین تلاش می کند با هوش مصنوعی که دارد، هدف و معنای کوئری را درک نموده تا بهترین و مرتبط ترین نتیجه را نشان دهد.

با این مثال شاید چگونگی کلی فعالیت برای شما بیشتر روشن گردد ، فرض کنید که عبارت ” آداب نشستن پشت میز غذاخوری” را سرچ می نمایید. این یک عبارت کلی است که ممکن است در کشورهای گوناگون، آداب های متفاوتی وجود داشته باشد. در اینجا گوگل با کمک رنک برین تلاش می کند تا براساس نوع جستجوی پیشین و موقعیت شما، هدفتان را از این جستجو درک نماید و بهترین مورد را نمایش دهد.

 

اهمیت الگوریتم رنک برین تا چه اندازه است؟

رنک برین یکی از صدتا سیگنال و معیارهای الگوریتم جستجو می باشد که در نمایش نتایج به کاربران تاثیر دارد. براساس گوگل، این سومین عامل در رتبه بندی سایت و نمایش جستجوی کوئری می باشد. بد نیست بدانید که رنک برین گوگل 15 درصد جستجوی آنلاین را تشکیل می دهد و بازاریابان اینترنتی باید به آن توجه خاصی داشته باشند.

 

چطور رنک برین را در سئو بهبود ببخشیم؟

همه فعالیت هایی که در حوزه سئو سایت انجام می گردد برای افزایش رتبه سایت در گوگل برطبق کلمات کلیدی می باشد. رنک برین به این صورت است که عبارت کوئری شما  را دریافت می نماید و پس از تحلیل آن و مطابقت با سایر سایت ها، مرتبط ترین نتیجه را به شما نشان می دهد.

 

برای اینکه سایت شما با توجه به این برنامه بتواند بهترین نتیجه را نشان دهد، نکات زیر را باید رعایت کنید:

 

1. استفاده از کلمات کلیدی بلند

کلمات کلیدی تک کلمه رقابتش شدیدتر می باشد و هرکسی که قصد پیروزی در این رقابت را دارد، باید زمان و انرژی فراوانی را صرف نماید. برای اینکه بتوانید کاربران بیشتری به عبارتی دیگر بازار هدف بیشتری را کسب کنید، استفاده از کلمات کلیدی عبارتی و بلند توصیه می گردد؛ چون کمتر مورد جستجو واقع می شوند و از این رو شما با رعایت اصول سئو زودتر می توانید نتیجه بگیرید.

2. تولید محتوا ارگانیک

تولید محتوای ارگانیک و بر طبق اصول سئو یکی از مهم ترین معیارهایی که گوگل به آن اهمیت زیادی می دهد. محتوای ارگانیک علاوه بر دریافت تاثیر مثبت گوگل، کاربران فراوانی را به سمت سایت شما می تواند جذب کند. در حال حاضر بیشتر کاربران به سایت هایی که محتوای ارگانیک و جدید تولید نموده اهمیت فراوانی می دهند.

 

3. به کار گرفتن جستجوی معنایی و صوتی

جستجوی معنایی به عبارتی همان فعالیتی است که در رنک برین انجام می گردد. در جستجوی معنایی گوگل سعی می نماید تا براساس مفهوم کوئری نوشته شده به شما بهترین نتیجه را نمایش دهد.

بعلاوه جستجوی صوتی قابلیتی می باشد که مخصوصا کاربران موبایل می توانند با آن عبارت خود را بیان نموده و گوگل براساس مفهوم عبارت شما، سایت های مشابه را نمایش دهد.

برای اینکه بتوانید جستجوی معنایی و صوتی را بهبود دهید، بهترین راه استفاده از کلمات هم معنی و مترادف در سایت می باشد تا بتواند همه لغات های مرتبط را شامل گردد.

 

امیدوارم این مقاله که توسط تیم کارشناسی شرکت لحظه وب ارائه شده، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد برنامه نویسی و طراحی سایت و … را دارند قرار گرفته باشد.شما می توانید سفارش طراحی انواع سایت خود را از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در میان بگذارید. پیاده سازی طرح و ایده شما به بهترین شکل ممکن، مهم ترین هدف ما در شرکت لحظه وب است. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره رایگان از متخصصین شرکت با ما در تماس باشید.

 

 

نظرات ( بدون دیدگاه )
author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 8 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .