پوسته یا قالب سایت چیست؟
4 سال پیش
پوسته یا قالب سایت چیست؟

پوسته یا قالب سایت چیست؟

پوسته یا قالب سایت یک صفحه وب از پیش طراحی شده یا مجموعه ای از صفحات وب HTML  می باشد که هر فردی از آنها برای افزودن محتوای وب سایت و تصاویر مورد نظر برای ایجاد وب سایت می تواند استفاده نماید.اغلب پوسته یا قالب سایت در طراحی وب سایت با کد HTML و CSS نوشه می‌شود.

 

قالب سایت

 

 

وجود پوسته یا قالب سایت مخصوصا در مجموعه های ارائه دهنده خدمات طراحی سایت،اجازه می‌دهد تا هر شخصی برای ساخت سایت و توسعه آن بدون نیاز به استخدام یک توسعه دهنده وب یا طراح حرفه ای، به ایجاد و توسعه وب سایت خود بپردازد.

وجود این امکان در سایت ساز سبب شده تا هر فردی شخصی بتواند طراحی وب سایت یک سایت شخصی یا وب سایت شرکتی را با قیمت مناسب ایجاد نماید؛ پس از آن نیز می تواند با کمک گرفتن از خدمات طراحی سایت در مورد رعایت قوانین سئو و بهینه سازی رتبه سایت در موتورهای جستجو نشان داده شود.

پوسته یا قالب سایت در حقیقت نخستین قسمتی است که موقع باز شدن وب سایت ظاهر می‌گردد، یعنی آنچه یک بازدید کننده هنگام بازدید از سایت مشاهده می نماید.

 

قالب سایت

انواع پوسته یا قالب سایت

 پوسته یا قالب سایت بسته به طراحی وب سایت دارای انواع متفاوتی است:

استاتیک یا داینامیک بودن و ریسپانسیو بودن یا نبودن خدمات طراحی سایت در حقیقت ارتباط مستقیم با قالب خواهد داشت.

پوسته یا قالب در طراحی ریسپانسیو به صورتی می باشد که برای نمایش در همه دستگاه های هوشمند مناسب خواهد بود؛ در حالی که در طراحی وب سایت استاتیک ممکن است قالب سایت نشان داده شده در لپ تاپ با قالب همان سایت برای نمایش در تبلت متفاوت باشد و نیاز به طراحی مجزایی خواهد داشت.

در خیلی از شرکت هایی که خدمات طراحی سایت ارائه می‌دهند، قالب های پیش فرضی هستند که کاربران با انتخاب آنها در بستر موجود به طراحی وب سایت می پردازند؛ لذا در موقع استفاده از خدمات طراحی سایت باید به این نکته توجه کرد که قالب‌های پیش فرضی که در اختیار کاربران قرار داده می‌شوند، ریسپانسیو می باشند یا خیر.

 

انتخاب پوسته یا قالب سایت

تا چند سال قبل و تا پیش از پیشرفت چشمگیر نرم افزار سایت ساز در دنیای وب، قالب های از پیش طراحی شده بیشتر شبیه به کابوس بودند؛ خیلی از این قالب ها که به صورت رایگان ارائه می گشتند، طراحی خیلی ابتدایی داشته و امکان داشتن یک سبک و استایل خاص را از شما می‌گرفتند.

در حال حاضر با وجود افزایش سایت سازهای حرفه ای، با تعداد بی شماری قالب آماده که هر کدام از آنها تا حد فراوانی امکان ویرایش دارند مشکلات سابق حل شده است؛ ولی در این میان انتخاب یک قالب مناسب دشوار شده است.

 قالب سایت

برای داشتن حرفه ‌ای ترین وب سایت‌ ها مطمئن گردید که این موارد را رعایت می نمایید:

 

ساده باشید!

وب سایت هایی با قالب و محیط شلوغ  خسته کننده، گیج کننده و حتی آزار دهنده می توانند باشند!

استفاده از تصاویر خیلی  زیاد، تصاویر متحرک (GIF)، بنرها و لینک های متعدد، نوار ابزارهای بسیار فراوان و منوهای شلوغ، کاربران را از سایت شما فراری می دهد.

در دسترس بودن پشتیان

حتی در صورت استفاده  نمودن از حرفه ای ترین سایت ساز باز هم در طول زمان ممکن است سایت شما یا قالب آن دچار مشکل گردد؛ از پشتیبانی خدمات طراحی سایت و پاسخگویی مناسب آنها مطمئن گردید.

قالب ریسپانسیو

تقریبا همه سایت‌های معتبر و مهم در دنیا ریسپانسیو یا واکنش‌گرا می باشند؛ عدم واکنش به نمایش در دستگاه های هوشمند متفاوت، ممکن است باعث کاهش بازدیدکننده و ریزش مشتریان شما گردد.

سازگاری با مرورگر

تست قالب سایت شما در همه مرورگرهای محبوب، یک قدم مهم می باشد. با استفاده از دستگاه های گوناگون و در سیستم عامل های مختلف وب سایت خود را با همه مرورگرهای محبوب تست نمایید تا اطمینان حاصل گردد که تجربه و عملکرد یکسانی را برای همه فراهم می نماید.

 

 

امیدوارم مقاله پوسته یا قالب سایت چیست؟ که توسط تیم کارشناسی شرکت لحظه وب ارائه شده، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد برنامه نویسی و طراحی سایت و … را دارند قرار گرفته باشد.

 

 

شما می توانید سفارش طراحی انواع سایت خود را از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در میان بگذارید. پیاده سازی طرح و ایده شما به بهترین شکل ممکن، مهم ترین هدف ما در شرکت لحظه وب است. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره رایگان از متخصصین شرکت با ما در تماس باشید.

نظرات ( بدون دیدگاه )
author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 8 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .