انکر تکست (Anchor Text) چیست و چه اهمیتی در سئو سایت دارد؟
4 سال پیش
انکر تکست (Anchor Text) چیست و چه اهمیتی در سئو سایت دارد؟

انکر تکست (Anchor Text) چیست و چه اهمیتی در سئو سایت دارد؟

انکر تکست یا Anchor Text به کلمه یا عبارتی می گویند که قابلیت کلیک نمودن داشته باشد و یا HyperLink باشد و یکی از عوامل تاثیرگذار در سئو سایت و رتبه بندی گوگل می باشد.

 

انکر تکست (Anchor Text)

 Anchor Text در سئو سایت

در بین شیوه های بهینه سازی سایت (سئو) و افزایش رتبه در گوگل، استفاده مناسب از انکر تکست ها، یکی از روش هایی می باشد که برای لینک سازی و افزایش بازدید از صفحات دیگر سایت استفاده می گردد. متن انکر تکست هم برای موتورهای جستجو و هم برای کاربران اینترنتی بسیار مهم می باشد. به همین علت کلمه ای لینک دار می گردد باید مرتبط با آدرس صفحه لینک داده شده باشد. اگر آدرس صفحه موردنظر، محتویات مرتبط با عبارت انکر تکست را نشان ندهد، ممکن است کاربران سایت را ترک نمایند و سبب افت رتبه سایت شوند. بنابر این می توان نتیجه گرفت، انکر تکست ها باید برگرفته از کلمات کلیدی باشند تا هم از نظر موتورهای جستجو (گوگل، یاهو و…) معتبر باشند و هم موقع جستجوی کاربران، احتمال دیده شدن آن ها و مشاهده صفحات دیگر سایت افزایش یابد. استفاده بهینه از انکر تکست ها، اثر خوبی در بالا آمدن سایت در نتایج جستجوی گوگل دارد. در حقیقت، انکر تکست یکی از اصول مهم در سئو خارجی سایت می باشد. استفاده بیش از حد و غیره طبیعی از انکر تکست (Anchor Text) سبب آسیب رسیدن به سئو سایت و جریمه شدن سایت از طرف گوگل می گردد.

 

انواع Anchor Text

انکر تکستهای عمومی

قبلا استفاده از انکر تکست های عمومی متداول بود ولی به تازگی ، قوانین الگوریتم گوگل تغییر یافته است و استفاده از این لینک ها حتی  برای سئو سایت نیز می تواند مضر باشد. در انکر تکست های عمومی از کلیدواژه خاصی استفاده نمی گردد. بعضی از انکر تکست های عمومی و رایج به صورت زیر  می باشند:

  • اینجا را کلیک کنید
  • اطلاعات بیشتر
  • ادامه مطلب
  • بیشتر بخوانید
  • درباره نویسنده
  • کلیک کن
  • و…

برند

در این نوع انکر تکست از اسم برند برای لینک دادن به صفحه اصلی سایت استفاده می گردد. مثلا می توان از کلمه “لحظه وب” که نام این سایت می باشد  برای لینک دادن به صفحه اصلی سایت استفاده نمود. استفاده از این نوع انکر تکست به سئو سایت آسیب نمی رساند، مگر اینکه اسم برند با کلمه کلیدی مورد هدف شما شبیه باشد.

 عریان یا بدون متن

این نوع انکر تکست که به آن URL Anchor Text نیز گفته می شود، بدون متن یا کلمه کلیدی مورد استفاده قرار می گیرد و فقط از URL سایت به عنوان متن لینک استفاده می نماید.

انکر تکست (Anchor Text)

 کلمه کلیدی و نام برند

استفاده ترکیبی از کلمه کلیدی مورد هدف و نام برند یکی از شیوه های موثر در سئو سایت  می باشد. مثلا عبارت ” طراحی سایت لحظه وب ” هم کلمه کلیدی طراحی سایت را دارد و هم نام برند اصلی سایت در آن مشاهده می گردد.

 تصویر

برای  لینک سازی طبیعی از نظر گوگل، توصیه می گردد در برخی موارد به تصاویر سایت تان لینک بدهید. در صورت، تگ آلت (Alt Tag) تصویر به عنوان متن انکر تکست تشخیص داده می شود.

 هم معنی (LSI)

در این نوع انکر تکست  از کلمات مشابه یا هم معنی با کلمه کلیدی می توان استفاده نمود. نکته خیلی مهم این است که هر کلمه کلیدی در صفحه فقط یک بار باید به عنوان انکر تکست به سایت یا صفحه ای دیگر لینک داده شود و برای لینک های بعدی باید از مشتقات و عبارات هم معنی با کلمه کلیدی به عنوان انکر تکست استفاده نمود. مثلا اگر کلمه کلیدی شما “طراحی سایت” است، عباراتی نظیر ” طراحی سایت ریسپانسیو “یا “طراحی سایت حرفه ای” از این نوع انکر تکست می باشند.

 حضور نسبی

در این نوع انکر تکست، کلمه کلیدی به صورت جزئی یا نسبی استفاده می گردد. مثلا عبارت ” آموزش طراحی سایت حرفه ای ” یک انکر تکست نسبی می باشد.

انکر تکست های طولانی

این نوع انکر تکست مشابه با انکر تکست نسبی می باشد . با این فرق که عبارت آن طولانی تر است.  مثلا جمله ” هدف از طراحی سایت سازمانی چیست؟” یک انکر تکست طولانی می باشد.

 

نکات مهم در ایجاد Anchor Text

مرتبط بودن متن انکر تکست با محتوای صفحه لینک داده شده
استفاده صحیح انکر تکست ها در داخل متن
لینک ندادن به سایت های اسپم
لینک ندادن به دیگر صفحات سایت بدون استفاده از عبارت کلمه کلیدی

امیدوارم مقاله انکر تکست (Anchor Text) چیست و چه اهمیتی در سئو سایت دارد؟  که توسط تیم کارشناسی شرکت لحظه وب ارائه شده، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد برنامه نویسی و طراحی سایت و … را دارند قرار گرفته باشد.

 

 

شما می توانید سفارش طراحی انواع سایت خود را از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در میان بگذارید. پیاده سازی طرح و ایده شما به بهترین شکل ممکن، مهم ترین هدف ما در شرکت لحظه وب است. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره رایگان از متخصصین شرکت با ما در تماس باشید.

نظرات ( بدون دیدگاه )
author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 8 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .