پادکست چیست ؟
4 سال پیش
پادکست چیست ؟

پادکست چیست ؟

پادکست جدیدترین فناوری تولید و نشر محتوای صوتی در اینترنت می باشد. به وسیله پادکست می‌توان صدای خود را در اینترنت منتشر نمود و می‌تواند یک رادیو آماتوری شخصی باشد.پادکست از ترکیب دو واژه (Brodcast و Ipod) تشکیل شده است. آی پاد اسم پخش کننده موسیقی شرکت اپل می باشد و برودکستینگ در زبان انگلیسی به معنای انتشار است.

 

پادکست

پادکست به زبان ساده یعنی صدای ضبط شده‌‌ای که در اینترنت منتشر می نمایند و هرکسی می‌تواند به این محتوای صوتی گوش دهد. این محتوای صوتی می‌تواند صحبت‌های یک نفر در مورد موضوعی خاص، یک مکالمه چند نفره، تعریف نمودن خلاصه کتاب‌ها، آموزش زبان، یا موضوع دیگری باشد.

انواع پادکست ها

امروزه انواع گوناگونی از برنامه‌های پادکست هست که هرفرد می‌تواند با توجه به علاقه و سلیقه خود به آن‌ها گوش دهد و روزبه‌روز هم به این مصارف اضافه می‌شود.

پادکست‌ها را با توجه به محتوا به پادکست‌های سیاسی، تبلیغاتی، مذهبی، آموزشی، تفریحی و سرگرمی، فرهنگی، ادبی، هنری و علمی تقسیم‌بندی می‌نمایند که در ادامه به توضیح هریک از آن‌ها می پردازیم.

۱. پادکست‌های سیاسی

پادکست‌های سیاسی در حال حاضر ازجمله پادکست‌های جدی فضای مجازی می باشند که گاه منبع اخبار بسیاری نیز می‌گردند. به ‌عنوان مثال در کشورهای پیشرفته، این رسانه جدید توانسته موجب دسترسی راحت‌تر به مقامات حکومتی، نامزدها، کاندیدها و احزاب سیاسی شوند.

۲. پادکست‌های تبلیغاتی یا نانوکستینگ

به پادکست‌هایی که با انگیزه‌های اقتصادی تولید می‌گردند «نانوکست» می‌گوییم. هدف از ساخت این نوع پادکست‌ها، کسب درآمد می باشد که این امر از طریق ارائه پادکست‌های تبلیغاتی برای گروه‌های کوچک و علاقه‌مند شنوندگان انجام می شود. امروزه  پادکست‌های بسیاری توسط شرکت‌های بزرگ ساخته می‌شوند و آن‌ها این فنّاوری را نوعی ابزار تبلیغاتی می‌دانند که می‌توانند عمل خوبی برای تبلیغات ملی و فرامرزی آن‌ها باشد.

۳. پادکست‌های آموزشی

در بین گرایش‌های مختلف به فنّاوری اطلاعات، پادکستینگ به‌ عنوان فنّاوری‌ای که دانشگاهیان و دیگر تکنولوژیست‌ها نسبت به آن تمایل فراوانی دارند معرفی شده است.

۴. پادکست‌های مذهبی

پادکست‌ها در حال حاپضر در راستای خدمت به مذهب هم به کار می‌روند. از پادکست‌های فارسی‌زبان در عرصه مسائل دینی و معنوی می‌توان به پادکست شفا اشاره نمود که در کنار پرداختن به موضوعات دینی مثل سخنرانی دکتر الهی‌ قمشه‌ای به ارائه نمایشنامه‌های رادیویی و پخش موسیقی سنتی و پاپ هم مبادرت می‌نماید.

۵. پادکست‌های تفریحی و سرگرم‌کننده

پادکست‌ها همیشه لحن جدی ندارند، بلکه بعضی اوقات آن‌ها را با مضامین سرگرم‌کننده هم در فضای مجازی می‌بینیم.

۶. پادکست‌های فرهنگی و ادبی

این پادکست‌ها که با پادکست‌های تفریحی و سرگرم‌کننده تا حدی هم‌پوشانی دارند، مورد استقبال اشخاص زیادی هستند و شاید بتوان گفت تعداد آن‌ها دست‌کم در ایران، بیشتر از دیگر موضوعات است.

امیدوارم مقاله پادکست چیست ؟ که توسط تیم کارشناسی شرکت لحظه وب ارائه شده، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد برنامه نویسی و طراحی سایت و … را دارند قرار گرفته باشد.

 

شما می توانید سفارش تولید محتوا و طراحی سایت خود را از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در میان بگذارید. پیاده سازی طرح و ایده شما به بهترین شکل ممکن، مهم ترین هدف ما در شرکت لحظه وب است. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره رایگان از متخصصین شرکت با ما در تماس باشید.

نظرات ( بدون دیدگاه )
author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 8 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .