نکات طراحی سایت
4 سال پیش
نکات طراحی سایت

نکات طراحی سایت

همه ما آگاهیم که وب سایت ها بلوک های ساختمانی اینترنت را تشکیل می دهند. با پیشرفت و توسعه راهکارهای بازاریابی ، صحبت از بازاریابی آنلاین شد و طبیعتا این وب سایت ها بودند که نخستین رسانه های بازاریابی آنلاین شدند. در موقع رقابت سایت ها برای جذب مخاطب و مشتری ، برنده میدان، سایتی می باشد که بتواند مخاطب را به ذوق آورده و بستر را برای حفظ او فراهم نماید.

 

 

طراحی وب سایت یکی از ارکان اساسی بازاریابی آنلاین می باشد. همه شرکت های بازاریابی آنلاین به عنوان یک رسانه بصری تقریبا از یک تیم متخصص و حرفه ای استفاده نموده که دائما تلاش می کنند تا برنده این عرصه باشند. به طبع کار تیمی یک شرکت طراحی سایت ، در جذب مشتری بسیار تاثیر گذار می تواند باشد.

چند نکته ساده که هر طراح وب باید بداند

بعضی اوقات در امر طراحی سایت جزئیات کوچکی می باشند که به آسانی نادیده گرفته می شوند که اگر در طراحی نکات طراحی سایت در نظر گرفته  شوند به آسانی یک طراحی وب خوب را از یک طراحی وحشتناک میتوان متمایز نمود.

مخاطبانتان را بفهمید و برای آنها طراحی  نمایید

حتی طراحان حرفه ای هم گاهی از یاد می برند که آنطرف تر ، در آن طرف قاب شیشه ای صفحه نمایش یک انسان واقعی نشسته است که می بیند ،حس می کند و درک می نماید. هیچوقت یک سایت را به علت طراحی ، طراحی نکنید ! واضح تر بگویم ؟ یعنی اینکه یک صفحه بی جان و غیرقابل درک را تقدیم مخاطب ننمایید چون شما که به پول خود می رسید . از روح خود در کالبد سایت بدمید و به آن جان بدهید.

همواره برای مخاطب خود طرح بزنید ، زمان بگذارید تا مخاطب را به طور کامل شناسایی کنید . جای دوری نمی رود اگر از خود بپرسید که مخاطب از سایت شما چه می خواهد ؟ چه سلیقه ای را پسند می کند ؟ از چه رنگی لذت می برد ؟ چه چیزی مجددا او را به سایت شما باز می گرداند ؟ چه فعل و انفعالی باید پیش آید که از مخاطبان ثابت شما گردد ؟

شما به عنوان یک طراح وب به جواب این سوالات مهم بیشتر از شروع کار بر روی یک پروژه طراحی نیاز دارید .

 

تجربه کاربری

بین طراحی سایت و طرح زدن روی کاغذ و نقاشی تفاوت بسیار زیادی است . هر فرد عاقل و بالغی یک نقاشی را از دیدگاه خودش دیده و تفسیر می نماید . نقاشی  آمیخته ای از شکل ها ، چهره ها یا اجسام گوناگون می تواند باشد که گاه ترکیب به جا و بی نقص این طرح ها می تواند بر روی روان مخاطب سوار شده و احساسات وی را برانگیزد ، ولی آن طرف گود یک سایت دانلود ، تنها یک سایت دانلود می باشد و هیچ تفسیر دیگری در مورد آن پذیرفته نخواهد بود.

بنابر این باید بدانید که با طراحی خود چه تفسیری را می خواهید به مخاطب القا نمایید .

طراحان حرفه ای وب می دانند که چطور یک طرح می تواند یک تجربه کاربری (User Exprience) بسازد و یا بطور کامل تمام آن را نابود نماید . یک طرح بندی خوب باید دارای جلوه های بصری جذاب و خلاقانه باشد بدون اینکه خوانایی محتوا ، سادگی و پویایی سایت را به خطر بیاندازد .

 

یک تجربه بصری مثبت از خود به جا بگذارید !

یک تیم طراحی سایت و شرکت طراحی سایت خوب باید بدون به خطر انداختن محتوا ، بتواند چشم ها را قلقلک دهد . در درجه اول فعالیت های بصری و طراحی خوب صفحات وب ، باید با قلاب خود مخاطب را هدف قرار دهد . یک وب سایت خوب باید امکان این را داشته باشد که یک داستان بصری چشم نواز را روایت نموده و یک تجربه مثبت و به یاد ماندنی را به بیننده هدیه کند .

شما به عنوان یک طراح حرفه ای باید بتوانید تصاویر را به خوبی با هم بیامیزید و بدانید که فقط و فقط از طریق ایجاد همین تجربه مثبت می باشد که مخاطبان و مشتریان باز هم به سایت شما باز خواهند گشت بنابر این درها را باز بگذارید !

 

از عوامل مهم دیگری که باید مد نظر داشته باشید ، استفاده از یک تایپو گرافی مناسب است .

فونت خود را Arial ، Tahoma و یا Helvetica انتخاب ننمایید ! فونت های شیک دیگری هم هستند که زندگی را برای سایت به ارمغان خواهند آورد.

مطالب به کلمات نوشته شده محدود نمی گردند ، به طور معقول گرافیک و دیگر عناصری صوتی و بصری هم در میخ کوب نمودن مخاطب نقش بسزایی می تواند داشته باشد.

این را  به خاطر داشته باشید که محتوای مهم با استفاده از زیبایی شناسی مناسب در کنار خلاقیت و نوع آوری همیشه برجسته تر شده و به چشم خواهد آمد.

 

 

امیدوارم این مقاله نکات طراحی سایت که توسط تیم کارشناسی شرکت لحظه وب ارائه شده، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد برنامه نویسی و طراحی سایت و … را دارند قرار گرفته باشد.شما می توانید سفارش طراحی انواع سایت خود را از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در میان بگذارید. پیاده سازی طرح و ایده شما به بهترین شکل ممکن، مهم ترین هدف ما در شرکت لحظه وب است. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره رایگان از متخصصین شرکت با ما در تماس باشید.

 

نظرات ( بدون دیدگاه )
author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 8 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .