اینفوگرافیک و اهمیت آن در سئو
4 سال پیش
اینفوگرافیک و اهمیت آن در سئو

اینفوگرافیک و اهمیت آن در سئو

اینفوگرافیک ها اطلاعات بصری و گویا می باشند که برای تولید محتوا از آن ها استفاده میشود . ارتباطات تصویری درصد فراوانی از توجه را به خودشان می گیرند و سبب می گردند محتوای تولیدی شما اثر بخش و موثر واقع شود. شاید برای ارتباطات تصویری روش های گوناگونی مانند ساخت ویدئو،ساخت انیمیشن های گیف و تصویرپردازی هایی وجود داشته باشد، که همه این روش ها هم برای موتورهای جستجوگر گوگل ارزش زیادی به همراه دارد ما همیشه در انتقال مفاهیم به مخاطب باید شیوه ای بکار بریم که بسیار سریع و قابل فهم باشد.

 

زمانی که شما مطلبی را بصورت جذاب طراحی می کنید همین سبب می شود مخاطب و کاربر آن را به اشتراک گذاشته و لینک آن بصورت ویروسی انتقال پیدا نماید.از دیدگاه سئو، اینفوگرافیک هنوز هم یکی از موثرترین روش ها برای ساخت بک لینک  می باشد. با استفاده از اشتراک گذاری تصاویر اینفوگرافیک توسط مخاطبین خود در شبکه های اجتماعی و دیگر وب سایت ها برای وب سایت خود می توانید بک لینک بسازید.

مهم ترین علتی که مخاطبان خود را به اینفوگرافی ها علاقمند نشان می دهند این می باشد که در حال حاضر حجم اطلاعات و داده ها در اینترنت به شدت افزایش پیدا نموده و خوب طبعا هم کاربران مایل هستند که اطلاعات خود را بالا ببرند  ولی به علت حجم زیاد خیلی مشتاق خواندن متون طولانی نیستند و همین اثر منفی در محتوای تولید شده توسط شما را در بر خواهد داشت. بنابر این سعی کنید در وب سایت و یا وبلاگ خود و همچنین در هر شبکه ایی که مخاطبینی دارید و برای آن ها تولید محتوا را  می کنید اینفوگرافیک را از یاد نبرید.

مواردی که باید در تهیه اینفوگرافیک رعایت نمایید:

طراحی منحصر به فرد

اطلاعات اضافی ممنوع (مختصر و مفید)

از عناصر تصویری شلوغ و نامنظم پرهیز کنید

کم ترین استفاده از متن های طولانی

استفاده از دگمه اشتراگ گذاری

تصاویر مرتبط با موضوع

رنگ های هم خوان و با یک سبک استفاده نمایید

در نظر داشته باشید که اینفوگرافیک همان گزیده خوانی است، مثل اینکه شما کتابی قطور در دست دارید اما واقعا فرصت خواندن آن را بصورت کامل ندارید،مایل هستید کتاب را در دست گرفته و آن را گزیده خوانی  نمایید. بنابر این نکات کلیدی و مهم را که حق مطلب در آن صورت بگیرد و مرتبط با عناوین باشد یکی از مهم ترین خواص اینفوگرافی ها  می باشد.

در ادامه قصد داریم اینفوگرافیک و اهمیت آن در سئو را بیان نماییم.

ابزار بازاریابی تاثیرگذار:

باید روشی را داشته باشیم تا خود مخاطبان مطالب و محتوای ما را دست به دست بچرخانند و یکی از موثر ترین این ابزار در بازاریابی آنلاین و بازاریابی محتوایی، تولید اینفوگرافیک ها  می باشند و گوگل هم این موضوع را به عنوان یکی از موضوعات داغ می داند که کاربران به اینفوگرافیک توجه بیشتری می نمایند. پس صاحبان کسب و کار آنلاین و بازاریابان از اینفوگرافیک به عنوان یک ابزار موثر برای رسیدن به تعداد بالای ترافیک وب سایت خود می توانند استفاده کنند.

 

وب برندینگ:

یکی ازهدف های هر کسب و کاری ایجاد یک برند در ذهن مردم و مخاطبان  می باشد با انتشار تصویری اینفوگرافی ها می توان نام تجاری و عکس و خدمات را در آن طراحی  نمود و این کار یکی از شیوه  های ایجاد برند در اینترنت می باشد. به گفته کارشناسان بازاریابی اینترنتی و سئو، یک داده نمایی نه فقط می تواند سبب افزایش نام تجاری در بین کاربران گردد بلکه ترافیک سایت را به طور قابل توجهی افزایش می دهد.

 

تاکید بر پژوهش و سند

اینفوگرافی ها اطلاعات دقیقی را انتشار می دهند که با توجه به منبع و سندیت آن برای مخاطب بسیار دارای اهمیت می باشد .بطور مثال تعداد کاربران آنلاین در سرتاسر دنیا در یک اینفوگرافی کوتاه آمار میانگین پست گذاری در شبکه های اجتماعی به تصویر کشیده  می شود .آمار بصورت تصویری و حجم داده ی و هم چنین با به تصویر کشیدن خلاق بسیار با ارزش می باشد.

قدرت تحلیل به کاربران را میدهد:

درمورد بالا وقتی سندیت و معتبر بودن اینفوگرافی ها برای کاربر جلب توجه نماید همین موجب می شود که در راستایی  اهدافش تحلیل درستی از موضوع داشته باشد و همین امر ممکن است او را وادار نماید تا دیگران هم از آن آگاه شوند.

 

در پایان می خواهیم نتیجه بگیریم که به عناصر و تولید محتوای بصری اهیمیت خاصی بدهید زیرا باعث می شود سایت شما ترافیک خوبی را به سوی خود هدایت نماید و مردم به دنبال آسان ترین سطح دسترسی به اطلاعات و فهم آن  می باشند. به همین دلیل با نمایش محتوا از طریق رسانه های تصویری مثل اینفوگرافیک می توانید مفاهیم گوناگون را به شکل ساده تری به مخاطب منتقل کنید و اثرگذاری بهتری را برای او ایجاد کنید.

 

 

امیدوارم مقاله اینفوگرافیک و اهمیت آن در سئو که توسط تیم کارشناسی شرکت لحظه وب ارائه شده، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد برنامه نویسی و طراحی سایت و … را دارند قرار گرفته باشد.شما می توانید سفارش طراحی انواع سایت خود را از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در میان بگذارید. پیاده سازی طرح و ایده شما به بهترین شکل ممکن، مهم ترین هدف ما در شرکت لحظه وب است. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره رایگان از متخصصین شرکت با ما در تماس باشید.

نظرات ( بدون دیدگاه )
author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 8 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .