طراحی کارت ویزیت در تبریز
6 سال پیش
طراحی کارت ویزیت در تبریز

طراحی کارت ویزیت در تبریز

طراحی کارت ویزیت در تبریز یکی از فعالیت های سایت لحظه وب می باشد و به این منظور در این مقاله اجمالا به بررسی و لزوم استفاده از آن می پردازیم .

 

طراحی کارت ویزیت در تبریز

طراحی کارت ویزیت در تبریز

 

کارت ویزیت چیست ؟

کارت ویزیت ( Business Card ) یکی ازمهمترین ابزار های تبلیغات و بازاریابی به حساب می آید.  اطلاعات یک شخص یا شرکت را به ساده ترین شکل در کارت ویزیت قرار می دهند و در اختیار مخاطبان می گذارند. این اطلاعات می تواند شامل نام، نشانی، روش های تماس با صاحب کارت و همچنین گاهی اوقات خدماتی که صاحب کارت ارائه می کند.

چرا باید کارت ویزیت داشته باشیم ؟

اگر بطور خلاقانه ای کارت ویزیتی طراحی شده باشد می تواند بوجود آورنده فرصت های شغلی جدیدی برای تان باشد، تبلیغات درست باعث رشد و ترقی تجارت شما خواهد شد. کارت های ویزیت یا کسب و کار ( Business Card ) یکی از ارزان ترین و اثربخش ترین شکل های بازاریابی هستند.

مزیای کارت ویزیت

یکی از موثرترین ، آسان ترین و ارزان ترین روش های معرفی شغل، تخصص، مهارت و یا ویژگی های فردی، دادن کارت ویزیت می باشد.
در بعضی موارد، کارت ویزیت نشان دهنده شخصیت حرفه ای و اجتماعی است، طراحی حرفه ای ، منحصر به فرد و با کیفیت کارت ویزیت نقش زیادی در امر بازاریابی و رقابت می تواند داشته باشد. کارت ویزیت حرفه ای درحافظه مخاطب می تواند ثبت شود.
روش های تماس با شما در کارت ویزیت به ساده ترین شکل ممکن در اختیار مشتریان و مخاطبان شما قرار می گیرد. این کار سبب حفظ مشتریان شما خواهد بود.

یک کارت ویزیت خوب باید طوری طراحی شده باشد که بتواند فوری توجه بیننده را به خود جلب کند و او را ترغیب به خرید محصول نماید .طراحی یک کارت ویزیت خوب یعنی به تصویر کشیدن نوع تجارت مشتری،محصولات و خدماتی که ارائه میدهند  .

اصول طراحی یک کارت ویزیت خوب

نوشتن عنوان اصلی به صورت درشت و خوانا

در طراحی کارت ویزیت باید نام فروشگاه و یا شرکت مورد نظر را بصورت درشت و خواناتر از سایر مطالب بنویسید تا چشم بیننده بخوبی آن را بخواند.

قرار دادن لوگو در کارت ویزیت

اگر لوگو خاصی برای فروشگاه و یا شرکت خود ندارید، میتوانید از یک طراح حرفه ای بخواهید تا آرمی و لوگوی برای حرفه شما طراحی کند تادر طراحی کارت از آن استفاده کنید. این آرم باید به صورتی باشد که قابل پیاده شدن روی کارت ویزیت، سربرگ، بروشورها، و وب سایت تان باشد. لوگوی شما باعث میشود تا بیننده و مشتری با دیدن آن در هر مکان دیگری به یاد فروشگاه و یا شرکت شما بیفتد و آن را برای همیشه به خاطر نگه دارد.

رنگ بندی مناسب کارت ویزیت

برای متن و اطلاعات درج شده از رنگ بندی مناسب در کارت استفاده نمایید تا چشم بیننده در کمترین زمان ممکن قادر به تفکیک کردن قسمتهای مهم و قسمت های دیگر کارت باشد.دقت کنید که رنگ نوشته ها از رنگ صفحه پشت زمینه کارت، متمایز باشد.

انتخاب تصویر مناسب و تاثیرگذار

کارت ویزیت شما باید طوری باشد که از میان سایر کارت ویزیت ها تاثیرگذار و کاملاً مشخص باشد. با استفاده از رنگ های روشن ، گذاشتن عکس تان روی کارت و استفاده از کاغذهایی با جنسی متفاوت، کارت ویزیتی متمایز و منحصر به فرد بسازید.از تصویری استفاده کنید که نمایانگر کار، محصول و شرکت شما باشد.

خوانا بودن متن کارت ویزیت

کارت ویزیت تان باید خوانا باشد از طراح تان بخواهید که از شکل و اندازه ای برای فونت تان استفاده کنید که به اندازه کافی بزرگ باشد که به راحتی بدون استفاده از عینک خوانده شود. مشتریان شما نباید برای خواندن آدرس، شماره تلفن یا ایمیل شما با مشکل روبرو شوند. این مشکل معمولا در طراحی کارت ویزیت به دلیل عدم رعایت تفاوت رنگ مناسب بین زمینه و نوشته، کوچک بودن سایز متن ایجاد میشود. اطلاعات مهمتر مانند نام شرکت و شماره تلفن را با سایز بزرگتر قرار دهید تا چشم مشتریان خیلی فورا آنها را پیدا کند.

 اطلاعات مهم و شبکه های اجتماعی هم در بر بگیرد

آدرس وب سایت و ایمیل تان را هم ذکر کنید .مشتریان ممکن است بخواهند آدرس وب سایت یا ایمیل شما را داشته باشند.
اطلاعات تماس مهم ترین قسمت یک کارت ویزیت است. سعی کنید کارت ویزیت شما علاوه بر دارا بودن اطلاعات تماس مانند شماره تلفن ، آدرس ، وب سایت ، ایمیل و فکس اطلاعات شبکه های اجتماعی را هم در بر بگیرد.

 

در پشت و یا در طراحی کارت ویزیت خود تمام اطلاعات مورد نیاز مشتریان را قرار دهید، مهمترین مطالبی که باید در کارت قرار دهید عبارتند از:

نام شرکت: نامی که شما را با آن مشتریان میشناسند و یا شما ترجیح میدهید به آن نام شناخته شوید.
زمینه کاری:  از زمینه کاری خود و محصولات یا خدمات ارائه شده توسط شرکت اطلاعات مناسبی را در طراحی کارت ویزیت قرار دهید.  تفاوت خود با سایر رقبایتان را در جمله ای کوتاه سعی کنید توضیح دهید..
اطلاعات تماس: شماره تماس، آدرس، ایمیل، آدرس سایت و شبکه های اجتماعی از مهمترین ها هستند.
سعی کنید مشخصات کلی خلاصه و در یک خط قابل خواندن و فهمیدن باشد از نوشتن متن های طولانی امتناع کنبد فراموش نکنید کارت ویزیت با بروشور یا تراکت تبلیغاتی فرق دارد پس هرچه مختصر تر و کوتاهتر باشد برای مخاطب قابل لمس تر است.

کارت ویزیت را شلوغ نکنید

اولین اصلی که باید در طراحی یک کارت ویزیت موثر و مدرن رعایت کنید سادگی آن است. توجه داشته باشید که کارت ویزیت وسیله ای برای ارتباط شما با دیگران و تبلیغات شما می باشد. پس باید بیانگر راه های تماس با شما، نوع شغل و محصول شما باشد و از درج مطالب بیهوده و اضافی اجتناب کنید.اطلاعات اضافه ، توضیح انواع کالا و خدمات و عنوان کردن طرح های تشویقی و تضمینی مطالبی است که جایی بر روی کارت ویزیت ندارد. توضیح شما از کالا یا خدمات تان باید بسیار کوتاه و مختصر و گاه در حد یک نام باشد. کارت ویزیت برگه ی تبلیغاتی نیست و جهت معرفی راه های تماس و برقراری ارتباط است. توضیحات مفصل و مختلف را در سایت بیاورید و برای ارجاع به آن آدرس سایت را روی کارت ویزیت درج کنید.به شما توصیه میکنم کارت خود را ساده و با محتوای لازم طراحی کنید. بنا به نظر کارشناسان طراحی و چاپ ، در بین کارت ویزیت های مدرن ، کارت های ساده موفقیت بیشتری کسب کرده اند کارت هایی که به نسبت فضای خالی بیشتری دارند و به میزان متناسب هم دارای محتوای نوشتاری هستند . این کارت ها در مقایسه با سایر کارت ویزیت ها متفاوت تر به نظر می رسند و توجه مخاطب را به علت سادگی و زیبایی بیشتر جلب می کنند. همین عامل باعث می شود تا مخاطب کارت های ساده را بهتر به یاد بسپارد.

از کاغذ و چاپ خوب استفاده کنید

اگر کاغذ کارت تان نا مرغوب و شل و ول باشد یا مانند این باشد که با پرینترهای ارزان قیمت چاپش کرده اید، در مخاطب این احساس را  ایجاد می کند که با شرکتی کوچک و خرده پا روبه رو هستند. پس از کاغذ و چاپ خوب برای کارت ویزیت تان استفاده کنید.

از طرح های از پیش آماده پرهیز کنید

از طراح بخواهید ویژه ی شغل شما کارت تازه ای طراحی کند و از انتخاب طرح های اینترنتی و از پیش آماده اجتناب کنید.  اگرچه طرح های آماده، سریعتر آماده می شوند و ارزانتر هستند، اما هزینه کردن و صرف وقت برای آنچه اولین گام در معرفی تجارت شماست دارای اهمیت و ارزش فراوانی است.

همه اطلاعات مهم و آدرس شبکه اجتماعی را کارت ویزیت قرار دهید

اطلاعات تماس مهم ترین قسمت یک کارت ویزیت است. سعی کنید کارت ویزیت شما علاوه بر دارا بودن اطلاعات تماس مانند شماره تلفن ، آدرس ، وب سایت ، ایمیل و فکس اطلاعات شبکه های اجتماعی را هم در بر بگیرد. البته نیازی نیست تمام شبکه های اجتماعی را روی کارت ویزیت تان بنویسید، سعی کنید شبکه اجتماعی که بیشتر مشتریان شما از آن استفاده می کنند را شناسایی کنید و آدرس همان را بنویسید و سعی کنید در آن شبکه اجتماعی فعالیت خوبی داشته باشید و مشتریان را خرسند و راضی نگه دارید.  با ارائه تخفیف یا پیشنهادات ویژه در شبکه های اجتماعی ، مشتریان رامی توانید  ترغیب کنید تا شما را دنبال کنند.

چگونه می توانید یک طراح حرفه ای پیدا کنید

لحظه وب یک سایت طراحی می باشد که شما در آن می توانید پروژه های طراحی خود را به این سایت محول کنید. این سایت به شما این امکان را می دهد که از ایده و طرح ،  طراح حرفه ای استفاده کنید و از میان طرح ها بهترین ایده و طرح را انتخاب کنید.

کارت ویزیت خود را به صورت آنلاین چاپ کنید

در سایت لحظه وب شما می توانید تمامی سفارش های چاپی خود را به صورت آنلاین از سراسر کشور بدون واسطه و با قیمتی بسیار مناسب  طراحی چاپ کنید. سفارش های چاپی شما را با بهترین کیفیت و سریع ترین زمان ممکن به شما تحویل خواهد داد.

امیدوارم از خواندن این مقاله رضایت کافی را داشته باشید .شما عزیزان می‌توانید جهت سفارش هدایای تبلیغاتی ، طراحی لوگو ،طراحی ست اداری ،طراحی سربرگ اداری، طراحی کارت ویزیت و طراحی و چاپ کاتالوگ در تبریز از سایت لحظه وب دیدن کنید و از نحوه انجام کار و قیمت‌ها به‌ طور کامل اطلاع یابید و تمامی سوالات خود را مطرح سازید .ممنون از اینکه از سایت لحظه وب دیدن کردید منتظر مطالب بیشتر روزهای آینده در این سایت باشید.