برنامه نویسی اندروید در تبریز
6 سال پیش
برنامه نویسی اندروید در تبریز

برنامه نویسی اندروید در تبریز

این روزها با توجه به افزایش استفاده زیاد از تلفن همراه، برنامه نویسی اندروید در تبریز همانند دیگر شهرها گسترش یافته است . برای  رقابتی قوی با رقبا باید خود را با تغییرات و تحولات هماهنگ کرد و یک گام جلوتر از رقبا همیشه حرکت کرد .

 

برنامه نویسی اندروید در تبریز

برنامه نویسی اندروید در تبریز

استفاده زیاد از گوشی های موبایل سبب شد بعضی از افراد یا شرکت ها به دنبال طراحی اپلیکیشن اندروید برنامه نویسی آندروید در تبریز باشند.

یکی از زبان های برنامه نویسی تلفن های هوشمند اندروید است و  که یک سیستم عامل موبایل است و توسط شرکت گوگل توسعه داده می شود . سیستم عامل اندروید با گرفتن 80 درصد از سهم بازار ، سیستم عامل غالب بازار است. اندروید بر تعداد بیشماری دستگاه تلفن همراه و تبلت  درحال اجرا می باشد.

آمارهایی از نرم افزارهای موجود برای اندروید

تا ماه اکتبر ۲۰۱۰ تعداد یکصد هزار برنامه جانبی برای این سیستم عامل نوشته شده است که سهم بزرگی در محبوبیت این سیستم عامل دارند. تا آن تاریخ تعداد برنامه های نوشته شده برای سیستم عامل آیفون ۳۰۰ هزار بوده است. اما سرعت رشد سیستم عامل اندروید بسیار بالاتر از بقیه سیستم عامل ها و حتی آیفون است و البته این موضوع را نباید از فراموش کرد که در لحظه نگارش این مقاله ، اندروید نصف عمر آیفون را دارد.

اندروید شامل کتابخانه های برنامه نویسی قدرتمندی است که کار برنامه نویسان را بسیار ساده میکند. از جمله دیتابیس رابطه ای کوچک شده‌ی SQLite ، توابع گرافیکی ۳ بعدی openGL ، موتور مرورگر webkit (همانند مرورگر کروم) و موتور گرافیکی SGL .

 

رابطه اندروید و جاوا :

با استفاده از زبان جاوا  نرم افزارهای جانبی اندرویدی نوشته می شوند و برای ارتباط با لایه های زیرین سیستم عامل از کتابخانه های جاوایی اندروید می توانند استفاده کنند. بخش رابط کاربری سیستم عامل اندروید با زبان جاوا نوشته شده است و بسیاری از برنامه های اندروید هم با جاوا نوشته شده اند. اما این سیستم عامل ، Java Virtual machine ندارد . برای اجرای برنامه های جاوایی روی این سیستم عامل، کدهای جاوا به کدهای Dalvik تبدیل میشوند و سپس روی Dalvik virtual machine اجرا میشوند.

فرمت فایل های پشتیبانی شده:

در حالت پیش فرض اندروید فایل های mp3, aac , ogg , amr , midi , mpeg4 , wav , bmp , gif , png , jpg را پشتیبانی میکند. اندروید Adobe Flash را نیز پخش میکند و  فایل های GIF متحرک را با حرکت می تواند پخش کند. برای پخش فایل های جریان دار مانند صوت و ویدئو نیز از تگ ویدئو html5 و همچنین تکنولوژی Adobe Flash Streaming  می توانید استفاده کنید.در نسخه های جدید اندروید، موتور جاوا اسکریپت مرورگر کروم که سرعت بسیار بالایی در اجرای کدهای جاوا اسکریپت دارد به مرورگر اندروید متصل شده است. (در ضمن مرورگر اندروید کدهای HTML5 را پشتیبانی میکند)

 

محیط برنامه نویسی اندروید:

Android SDK شامل یک دیباگر، کتابخانه های اندروید، شبیه ساز سیستم عامل ، مستندات اندروید و فایل های نمونه و آموزشی است که به شما در ساخت اولین برنامه هایتان یاری میکند. در حال حاضر این SDK بر روی یک سیستم ۳۲ بیتی که لینوکس ، ویندوز و یا mac OSX داشته باشد اجرا میشود. پیش نیازهای نصب این SDK عبارتند از JDK و Apache Ant و python 2.2 . برنامه های نوشته شده برای اندروید با پسوند .apk ذخیره میشوند.

کسب درآمد از طریق برنامه نویسی اندروید در تبریز :

اندروید نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان  مخاطبان و کاربران زیادی دارد . به سبب همین بازار کاری گسترده و بزرگ می توان انتظار موفقیت در این عرصه را داشت .
موفقیت اپلیکیشن های ایرانی مانند دیوار ، شیپور ، کافه بازار و … نشان دهنده درستی این موضوع است .
برای حضور در این عرصه البته باید یا خود به آموزش برنامه نویسی اندروید به پردازید یا پروژه خود را به یک سایت معتبر در این زمینه بسپارید .یادگیری یک زبان برنامه نویسی به صورت حرفه ای مسلما کار آسانی نمی باشد و به صرف وقت و هزینه نیاز دارد .
برای اطلاعات بیشتر در زمینه  طراحی اپلکیشن اندروید و برنامه نویسی اندروید در تبریز می توانید با شماره 09122141469تماس گرفته تا کارشناسان مجرب لحظه وب به شما در این زمینه مشاوره دهند .

امیدوارم از خواندن این مقاله رضایت کافی را داشته باشید .شما عزیزان می‌توانید جهت سفارش هدایای تبلیغاتی ، طراحی لوگو ،طراحی ست اداری ،طراحی سربرگ اداری، طراحی کارت ویزیت ، طراحی و چاپ کاتالوگ و برنامه نویسی اندروید در تبریز از سایت لحظه وب دیدن کنید و از نحوه انجام کار و قیمت‌ها به‌ طور کامل اطلاع یابید و تمامی سوالات خود را مطرح سازید .ممنون از اینکه از سایت لحظه وب دیدن کردید منتظر مطالب بیشتر روزهای آینده در این سایت باشید.