طراحی بروشور در تبریز
6 سال پیش
طراحی بروشور در تبریز

طراحی بروشور در تبریز

طراحی بروشور در تبریز یکی از فعالیت های سایت لحظه وب می باشد که توسط تیم مجرب طراحی ارائه می شود.  بروشور وسیله ای است برای بیان توضیحات کامل یک محصول و نحوه مصرف آن به آن کالانما نیز گفته می شود.برشور یکی از مرسوم ترین تبلیغات در بین دارندگان مشاغل مختلف است که در قطع ها و انواع مختلفی طراحی و چاپ می شوند.

 

طراحی بروشور

طراحی بروشور

قبل از آنکه بروشور خود را طراحی کنید یا سفارش دهید بهتر است اطلاعات لازم در خصوص موارد زیر داشته باشید:

بروشور  چیست؟

بروشورها مجموعه اطلاعات جزئی و خاص در مورد ویژگی یک نوع محصول، فواید و عملکردهای احتمالی آن، نحوه مصرف، قیمت آن، تنوع رنگی (درصورت داشتن) و… در مجموع اطلاعاتی است که برای مصرف کننده مفید است و برای انتخاب محصول توسط مصرف کننده در آن درج می گردد.

ابعاد مناسب و استاندارد برای طراحی بروشور کدام‌ها هستند؟

قطع متداول بروشور (حداقل در ایران) به طور معمول A4 و یا A5 است. دلیل استفاده زیاد از این قطع ها، دور ریز کمتر کاغذ یا مقوای مصرفی است که در نتیجه باعث زیاد شدن هزینه می شود. اگر دور ریز کاغذ موضوعیت نداشته باشد، با توجه به موضوع و مخاطب و حجم محتوای متنی و تصویری،  ابعاد و اندازه های متفاوتی برای آن می توان در نظر گرفت.

قرار است چه کاری برای شما انجام دهد و چه انتظاراتی باید از آن داشته باشید؟

مهم ترین پارامتر یک بروشور ، معرفی و درج اطلاعات استفاده از محصول است. بروشورها در سایز های مختلف طراحی و چاپ می شوند.بر خلاف کاتالوگ ها بروشورها حجم کمتر و ظاهر ساده تری دارند.بروشورها در اندازه های مختلف و با سلیقه سفارش دهنده طراحی و چاپ می شوند. آنها اغلب ارزان هستند و تیراژ بالایی دارند، زیرا قرار است که در میان مصرف کنندگان بسیار زیادی پخش شوند و معمولا بر روی کاغذی با گرم پایین چاپ می شوند تا هم ارزانتر باشند و هم خواندن آن ها برای مصرف کننده ساده تر باشد.

انواع بروشور عمومی

دسته بندی های متفاوتی ازنظر ظاهری و صحافی وجود دارد. از دسته بندی های عمومی بروشورها، منگنه دار و تاشو است.

بروشور منگنه دار

تعداد صفحات برشور را باید عددی زوج در نظر گرفت تا به صورت دفترچه به چاپ برسد, مثلا برای چاپ یک بروشور 8 صفحه ای A5، طراحی بر روی دو ورق کاغذ A4 پشت و روی انجام می شود.به این صورت که دو ورق A4 روی هم قرار بگیرند و همزمان از وسط تا شوند. در این حالت 8 صفحه A5 داریم.(البته این سبک طراحی ، مناسب چاپ دیجیتال می باشد.)

بروشور تاشو

این مدل، صحافی و منگنه ندارد . صفحه های آن بوسیله ی خط تای افقی و عمودی از یکدیگر مجزا می شود. در طراحی بهتر است اندازه نهایی و تاشده بروشور، در تناسب با کاغذهای استاندارد در نظر گرفته شود, این امر سبب جلوگیری از دور ریز کاغذ شده و آن را بی نیاز از برش قسمت های اضافه کاغذ می کند.

انواع بروشور زیبا

آنچه قبلا گفته شد در رابطه با فرم های عمومی و شمایل معمول در بازار است؛ اما طراح می تواند با تفکر خلاقانه انواع بیشماری از خطوط و صحافی را طراحی کرده و از این مسیر توجه بیشتر مشتریان را جلب کند.

طراح هنگام طراحی بروشور های مختلف با خلاقیت، باید به ارتباط فرم و محتوای بروشور توجه داشته باشد.

امیدوارم از خواندن این مقاله رضایت کافی را داشته باشید .شما عزیزان می‌توانید جهت سفارش هدایای تبلیغاتی ، طراحی لوگو ،طراحی ست اداری ،طراحی سربرگ اداری، طراحی کارت ویزیت ، طراحی و چاپ کاتالوگ ، طراحی  چاپ فاکتور و بروشور و برنامه نویسی اندروید در تبریز از سایت لحظه وب دیدن کنید و از نحوه انجام کار و قیمت‌ها به‌ طور کامل اطلاع یابید و تمامی سوالات خود را مطرح سازید .ممنون از اینکه از سایت لحظه وب دیدن کردید منتظر مطالب بیشتر روزهای آینده در این سایت باشید.