تقویم محتوا چیست و چرا برای تولید محتوا ضروری می باشد؟
4 سال پیش
تقویم محتوا چیست و چرا برای تولید محتوا ضروری می باشد؟

تقویم محتوا چیست و چرا برای تولید محتوا ضروری می باشد؟

تقویم محتوا که به آن Content Calendar و Editorial Calendar هم می گویند، از جمله ابزارهای کلیدی در تولید محتوا بشمار می رود .تقویم محتوا ابزاری بسیار کاربردی برای ایجاد نظم به ساختار بازاریابی محتوایی کسب و کار شما می باشد.

تقویم محتوا چیست

تقویم محتوا چیست؟

تقویم محتوا یک گاه شمار یا تقویم می باشد که محتواهایی که می‌خواهید منتشر نمایید، به همراه زمان انتشار هر کدام، در آن درج گشته است. ایجاد و مدیریت تقویم محتوا  با نرم افزارهای بازاریابی محتوا، یا فقط با طراحی یک تقویم معمولی در اکسل یا بر روی کاغذ می‌تواند صورت بگیرد. تقویم محتوا می‌تواند کمی جامع‌تر باشد و نوع محتوا، مانند متنی یا ویدیویی، یا زمان انتشار در شبکه‌های اجتماعی را نیز شامل گردد. تقویم محتوا نه فقط برای کسب و کارها و بازاریابان محتوا، بلکه برای نویسندگان، ناشران، صفحات اجتماعی و مدیران نیز کارآمد می باشد.

 

تقویم محتوا چیست

چرا باید از تقویم محتوایی استفاده نمود؟

تقویم محتوا می‌تواند از چند لحاظ  موجب پیشرفت فرایند استراتژی تولید محتوا گردد. قبل از همه، این ابزار به شما زمان می‌دهد تا مورد محتوایی که قصد نگارش آن را دارید، به درستی فکر نمایید. در حقیقت تفاوت اصلی نویسندگان حرفه‌ای با دیگران این است که نویسندگان معمولی شاید یک ساعت را فقط برای نوشتن یک پاراگراف صرف نمایند، زیرا  کاملا نمی‌دانند قرار است در مورد چه چیزی بنویسند. در صورتی که که نویسندگان حرفه‌ای نسبت به موضوع تسلط دارند.

 

با کمک تقویم محتوا همه ایده‌ها را می‌توان به صورت سازماندهی شده در یک جا مشاهده نمود. اگر میزان محتوای مورد نیاز و انواع آن را مشخص نموده باشید، در این صورت فقط کافی است دست به نوشتن بزنید و لازم نیست برای یافتن محتوای مناسب وقت تلف نمایید. تقویم محتوا شما را قبل از نوشتن محتوای جدید، نسبت به موضوع جدید آماده می‌نماید.

تقویم محتوا چیست

در همین حال، با داشتن یک تقویم سازماندهی شده، برنامه ریزی راحت تر از معمول می‌گردد. در این صورت لزومی برای تعیین مجدد استراتژی در مورد محتوایی که باید بنویسید و تاریخ و پلتفرم انتشار وجود ندارد و در برنامه‌تان ثبات برقرار می‌گردد. مطالعات نشان می‌دهد، 27 درصد از مشتریان می‌گویند، محتوای منتشر شده بدون نظم زمانی و با کیفیت پایین سبب می‌شود تا این باور در آنان القا گردد که آن برند به‌روز نیست و همگام با عادات مشتریان پیش نمی‌رود.

 

ویژگی‌های تقویم محتوا چیست ؟

سازمان دهی محتوا فقط به صرفه جویی در زمان منجر نمی‌شود. هر چند که زمان به تنهایی می‌تواند پیشرفت فراوانی به همراه داشته باشد. مشخصات متعدد دیگری نیز هست که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

می‌توان گفت اولا با داشتن یک برنامه منظم در شرایط متفاوت می‌توانید بهتر تصمیم گیری کنید که در رویدادها و شرایط غیر منتظره خیلی کارآمد است. همچنین همکاری بین اعضای تیم با وجود یک لیست منظم چندین برابر راحت تر می‌شود. زیرا  همه چیز با نظم کامل از پیش مشخص شده است.

از دیگر  مشخصه های  تقویم محتوا این می باشد که برای تولید محتوای همیشه سبز به یاری تان می‌آید. محتوای همیشه سبز به آن دسته از پست‌هایی می گویند که وابسته به زمان محدودی نیستند. یعنی مخاطب در هر زمان به سراغشان می‌آید. این محتواها بهترین دوستان بازاریابان به شمار می‌آیند و با کمک تقویم محتوا می‌توانید راحت تر به آن دسترسی داشته و با انتشار یا اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی، استفاده چندباره و بهینه‌تری ببرید.

تقویم محتوا چیست

 

بعلاوه در یک تقویم، پست‌ها بر اساس انواعی که خودتان معین می‌نمایید قابل مرتب سازی می باشند که می‌تواند بر اساس هدف (مانند محتوای محصول محور، محتوای آموزشی یا…) یا دسته بندی مشخص گردد. از این رو می‌توانید بازخورد هرکدام از محتوا‌ها را با توجه به فاکتورهایی مثل ماه، روز یا ساعات مختلف بررسی نموده و از آمار بدست آمده برای پست‌های آینده استفاده کنید.
مشخصه دیگر تقویم محتوا که به کمک بازاریابان می‌آید، کمک برای نه گفتن به پروژه‌های غیر ضرورریمی باشد. در صورتی که یک فهرست مشخص از محتوا داشته باشید، می‌توانید بهتر تصمیم گیری نمایید که پروژه جدیدی را به فهرست خود اضافه کنید یا خیر. این ویژگی نیز در ثبات استراتژی تولید محتوا تاثیرگذار می باشد.

 

پیاده سازی طرح و ایده شما به بهترین شکل ممکن، مهم ترین هدف ما در شرکت لحظه وب است. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره رایگان از متخصصین شرکت در رابطه با چاپ دیجیتال در مازندران ، پلاگین نویسی وردپرس در مازندران  با ما در تماس باشید.

شما می توانید برای آموزش طراحی سایت در مازندران و کلیه شهر های استان و همچنین سفارش ، طراحی بروشور در مازندران ، طراحی پوستر در مازندران ، طراحی انواع سایت در مازندران ، سئو وب سایت در مازندران ، عکس برداری صنعتی در مازندران  ،طراحی و برنامه نویسی اپلیکیشن آندروید در مازندران ، تولید محتوا در مازندران  ، طراحی اپلیکیشن ارزان در مازندران و … خود از طریق شماره تلفن های زیر با ما در تماس باشید:

 

شماره تلفن همراه 09122141469

شماره تلفن دفتر :01132365968

آدرس دفتر بابل :خیابان شریعتی معلم4 نبش نیمای 6

 

 

نظرات ( بدون دیدگاه )
author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 8 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .