بازاریابی حسی یا Sensitive Marketing چیست؟
4 سال پیش
بازاریابی حسی یا Sensitive Marketing چیست؟

بازاریابی حسی یا Sensitive Marketing چیست؟

بازاریابی حسی نوعی از بازاریابی می باشد که به صورت یکپارچه و سیستمی، مخاطبان و مشتریان هدف را از طریق ارتباطات برند (شرکت) شناسایی نموده و هدف خود را روی این دسته از مخاطبان تنظیم می‌نماید. این نوع بازاریابی تلاش می‌کند حواس مصرف‌کننده را به خود جلب نماید تا بتواند تاثیر رضایت‌مندی، وفاداری و احساسات مناسبی نسبت به برند در ذهن مشتری تداعی نماید.مناسبی روی تصورات و رفتار آن‌ها داشته باشد. بازاریابی حسی در سطح‌های گوناگونی با کاربران و مشتریان ارتباط برقرار می‌کند و به همین علت می‌تواند رضایت‌مندی، وفاداری و احساسات مناسبی نسبت به برند در ذهن مشتری تداعی نماید.

 

مهمترین روش های بازاریابی حسی

روش‌های بازاریابی حسی دقیقا همان حواس پنج‌گانه انسان می باشد. شنوایی، لامسه، بویایی، چشایی و بینایی همان شیوه‌های بازاریابی حسی است که شنوایی و بینایی نقش پررنگ‌تری در جلب نظر مخاطب دارند. مثلا بیلبوردهای تبلیغاتی را در نظر بگیرید که سهم عمده‌ای از تبلیغات حال حاضر را در اختیار دارند، بیلبوردها و خیلی روش‌های تبلیغاتی دیگر تنها حس بینایی شما را درگیر می‌کنند و به همین دلیل است که بینایی را مهم‌ترین روش بازاریابی حسی می‌دانند.

 

بازاریابی حسی یا Sensitive Marketing

 

ویژگی های بازاریابی حسی یا sensitive marketing

هر کدام از مدل‌های بازارایی مشخصه ‌های منحصر به فردی دارند که سبب تمایز آن می‌گردد؛ بازاریابی حسی نیز دارای ویژگی‌هایی است که تا حد زیادی منحصر به فرد می باشد و می‌تواند نتایج بسیار خوبی برای برند داشته باشد. البته بازاریابی حسی بسته به نوع استفاده ممکن است ویژگی‌های گوناگونی در کسب‌وکار داشته باشد.

 

به طور کلی دارای ویژگی‌های زیر است:

  • ارتباط دوسویه و تجربه محور با مشتری
  • دیده شدن بیش‌تر برند
  • متمایز شدن برند و رفتن به سوی معیارهای برند لوکس
  • درگیر نمودن مشتری و کاربر برای خرید خودجوش کالا یا خدمت
  • تقویت حس وفاداری مشتری
  • تبلیغات دهان به دهان
  • تقویت ارتباط با برند
  • کمک به حفظ و توسعه سهم بازار

بازاریابی حسی یا Sensitive Marketing

مزایای بازاریابی حسی

یکی از مهم‌ترین مواردی که در بازاریابی حسی هست مزیت‌های آن می باشد که در دیگر مدل‌های بازارایابی وجود ندارد. برای گرفتن بهترین نتیجه باید پیش از استفاده از بازاریابی حسی مزیت‌های گوناگون آن را بررسی کنید و در صورتی که با اهداف شما هم‌خوانی دارد آن را استفاده نمایید.

مهم‌ترین مزیت‌های بازاریابی حسی به صورت زیر است.

  • تقویت تبلیغات زبانی
  • تقویت ارتباط حسی با برند
  • تقویت وفاداری مشتریان
  • کمک به رویکرد استراتژیک سازمان

عناصر اصلی استراتژی بازاریابی حسی

برای رسیدن به بهترین نتیجه و بازدهی بازاریابی حسی باید شناخت صحیحی از عناصر استراتژی بازاریابی داشته باشید.

 

در ادامه مطلب عناصر مختلف sensitive marketing را بررسی می‌نماییم.

چیدمان: چیدمان دقیقا همان ترتیب‌هایی  کمی باشد که مشتری یا کاربر در آن به تجربه کالا می‌پردازد. اگر بخش های گوناگون کالا یا خدمت از چیدمان درستی برخوردار باشند به تجربه خوشایند مشتری کمک می نمایند.
تبلیغات دهان به دهان: تبلیغات دهان به دهان شاید تاثیری خیلی بیش‌تر از کمپین‌های تبلیغاتی گران قیمت داشته باشد ولی قاعدتا برای رسیدن به تبلیغات دهان به دهان باید کالا کاملا پذیرفتنی و مناسبی داشته باشید. اگر کالا یا خدمت نهایی شما مشکل داشته باشد تبلیغات دهان به دهان صورت می‌گیرد ولی نه در جهت تقویت برند شما بلکه در جهت تخریب برندتان.
تعامل: ارتباط دو طرفه بین مشتری و برند یکی از مهم ترین عنصرهای بازاریابی حسی است، شما همیشه باید دقت زیادی روی تعامل با مخاطب‌تان داشته باشید. در حال حاضر به کمک شبکه‌های اجتماعی و به طور کلی فضای مجازی تعامل با مشتریان ساده‌تر شده است.
قیمت: استراتژی‌های مربوط به قیمت‌گذاری بسیار اهمیت دارند و حتی علت شکست بسیاری از محصولات هم موضوعات مربوط به قیمت‌گذاری آن‌ها می باشد. اگر کالا یا خدمت شما قیمت‌گذاری درستی نداشته باشد مشکلات فراوانی در بازار برای شما به وجود می‌آید و احتمالا کاربر به سراغ محصولات رقیب شما می‌گردد. البته قیمت پرداختی مشتری بر اساس تجربه مشتری است به این معنا که هر چه تجربه مشتری بیش‌تر باشد رضایت وی بیش‌تر و در نتیجه آمادگی او برای هزینه پرداختی هم بیش‌تر می باشد.
تجربه: شاید مهم‌ترین عنصر بازاریابی حسی عنصر تجربه باشد. تجربه خوب یا بد مشتری می‌تواند نقش بسیار اساسی در موفقیت یا عدم موفقیت شرکت شما داشته باشد. برند باید همیشه سعی نماید که تجربه کاربران و مشتریان‌اش را در بالاترین سطح ممکن حفظ نماید.

 

 

 

امیدوارم مقاله بازاریابی حسی یا Sensitive Marketing چیست؟ که توسط تیم کارشناسی شرکت لحظه وب ارائه شده، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد برنامه نویسی و طراحی سایت و … را دارند قرار گرفته باشد.

 

 

 

شما می توانید سفارش طراحی انواع سایت خود را از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در میان بگذارید. پیاده سازی طرح و ایده شما به بهترین شکل ممکن، مهم ترین هدف ما در شرکت لحظه وب است. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره رایگان از متخصصین شرکت با ما در تماس باشید.

 

نظرات ( بدون دیدگاه )
author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 8 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .