افزایش سرعت سایت ساخته شده با المنتور
4 سال پیش
افزایش سرعت سایت ساخته شده با المنتور

افزایش سرعت سایت ساخته شده با المنتور

همیشه سرعت حرف اول را می‌زند.در عملکرد شخصی و گروهی، در رانندگی، در زندگی و حتی در سایت شما. وقتی که بدون سرعت حرکت می‌نمایید در واقع سبب خسته شدن خود و دیگر افراد دخیل در ماجرا می شوید. حتی موقعی که درباره آهسته و پیوسته رفتن صحبت می‌شود باز هم سرعت معقول مطرح می‌گردد و می‌خواهد در هنگام رعایت سرعت به پیوسته بودن نیز توجه کنید.

 

 

 

المنتور ، این روزها سر و صدای عجیبی به پا کرده و کاربران وردپرسی دائما در صدد ساخت صفحات خود با آن می باشند. ولی ممکن است این صفحات سایت شما را با کُندی خاصی روبرو کنند به همین منظور باید برای افزایش سرعت سایت ساخته شده با المنتور چاره‌ای اندیشید. در این مقاله خدمت شما رسیدیم تا به افزایش سرعت صفحات المنتور بپردازیم.

افزایش سرعت سایت ساخته شده با المنتور

همانطورکه می دانید سایتی که در کمتر از چند ثانیه باز نشده و بارگذاری نگردد، کاربران خود را به آسانی از دست خواهد داد. به همین خاطر همیشه فاکتورهایی را باید برای افزایش سایت وردپرسی یا هر سایت دیگر باید در نظر داشت. راهکارهای علمی فراوانی برای این منظور موجود است که در وردپرس یکی از بهترین راهکارها استفاده از افزونه‌هایی برای کَش مرورگر، انجام عملیات بهینه‌سازی تصاویر و فشرده‌سازی فایل‌ها می باشد.

حال تکلیف ما با صفحاتی که توسط المنتور تولیدمی‌گردند، چیست؟ هنگامی که بحث ساخت یک قالب و صفحه‌ای گرافیکی پیش می‌آید باید منتظر کاهش سرعت نیز باشیم. چون ما برای طراحی صفحه دلخواه ممکن است از المان‌های سنگین و طرح‌های خاصی استفاده نماییم که همین امر باعث کاهش سرعت می شود. اما این بدان معنا نیست که بگوییم افزونه مورد نظر به درد نخور می باشد و چون سرعت سایت را کاهش داده باید آن حذف شود. راه‌های دیگری برای حل این مشکل و افزایش سرعت صفحات المنتور هست که شاید نیاز به تغییراتی در المنتور هم نباشد. فقط کافیست موارد دیگری بررسی شده و استانداردسازی شوند تا شما نیز با ایجاد صفحات خود دچار مشکل نگردید.

۱- افزونه‌ها و قالب‌های غیرفعال را حذف نمایید.

برخی از ما عادت داریم وسایلی را که دیگر استفاده نمی‌نماییم، همچنان در کمد خود نگهداری کنیم. مطمئنا دیگر هیچوقت از این وسایل استفاده نمی شود. ولی واقعیت این است که ما نمی‌توانیم به آسانی  از آن‌ها دل بکنیم. این باور اشتباه می باشد. نگهداری این مسائل فقط جاگیر بوده و حجم خاصی را می‌طلبد. دقیقا مثل افزونه‌ها و قالب‌هایی که آن‌ها را غیرفعال نمودید اما هنوز از وردپرس خود حذف ننموده‌اید. با این حساب چگونه می‌توان توقع داشت که سرعت سایت کاهش نیابد؟ لطفا همین حالا بدون اینکه ذره‌ای دلتان بسوزد آن‌ها را حذف نمایید و وردپرس خود را از وجود آن‌ها پاک‌سازی کنید. با این کار نفس تازه ای به سایت وردپرسی خود می‌دهید و ۱ امتیاز مثبت به نفع صفحات المنتوری دریافت می‌نمایید.

۲- زباله‌دان را خالی کنید

چند روز زباله‌های خود را درون زباله‌دان منزل نگه می‌دارید؟ آیا متوجه بوی بد آن نمی شوید؟ مطمئنا روزی یک الی دو بار زباله‌های خود را خالی نموده و دم درب منزل قرار می‌دهید. لطفا همین کار را با وردپرس خود نیز بکنید. افزونه، قالب، نوشته و برگه‌ای را که به زباله‌دان منتقل کرده اید حتما از آنجا نیز حذف  نمایید. این مورد را هم از پنل هاست خود و هم از پنل ادمین وردپرس بررسی نموده و به آن توجه کنید. هر بار این مورد را چک کنید تا به سرعت وردپرس و در نهایت افزایش سرعت سایت ساخته شده با المنتور کمک نمایید.

زباله‌ها بطور پیش‌فرض ظرف مدت ۳۰ روز در وردپرس باقی می‌مانند. برای اینکه این مقدار را کم کنیم می‌توانیم از بخش wp-config.php خط زیر را یافته و میزان آن را کاهش دهیم. به نظرم مقدار آن را مثلا به ۷ روز برسانیم بهتر می باشد چون ممکن است چیزی را که حذف نموده‌اید سهوی بوده و بعد نیازمند شوید. لااقل تا ۷ روز امکان دریافت مجدد داشته باشید.

۳- فعال کردن حالت فشرده‌سازی Gzip

این مشخصه معمولا اندازه‌ها و حجم‌ها را به میزان ۷۰ درصد کم می کند یعنی شما به میزان ۷۰ درصد می‌توانید سرعت سایت خود را زیاد کنید و میزان بارگذاری را کاهش دهید. ولی چطور می‌توان این ویژگی را فعال نمود؟ شما می‌توانید این مشخصه را با کمک افزونه‌های فشرده‌سازی در وردپرس انجام دهید. ولی می‌توانید در صورتی که نمی خواهید از افزونه استفاده کنید، از کدهای زیر در فایل htacess. استفاده نمایید:

۴- از قابلیت Cache استفاده کنید

درمورد کش شدن مرورگر و سایت زیاد شنیده و زیاد هم صحبت نمودیم. این مورد تا حد زیادی به افزایش سرعت سایت درست شده با المنتور کمک می‌نماید. البته به سایت‌هایی که با المنتور هم درست نشده کمک می‌کند ولی خواستیم به شما بگوییم سایت‌های المنتوری نیز تحت پوشش چنین امکانی قرار می‌گیرند. برای آسانی کار خود فقط کافیست یکی از افزونه‌های کش وردپرس مثل w3 total cache را نصب نمایید و با خیال آسوده به میزان زیادی سرعت بارگذاری سایت خود را بالا برید. اگر دوست دارید بدون کمک افزونه سرعت سایت را افزایش دهید قطعه کد زیر را داخل فایل htacess. بگذارید:

۵- فشرده‌سازی تصاویر

تصاویر سایت شما یکی از مواردی می باشد که باید به آن توجه خاصی شود. زمانی شما مطلبی می‌نویسید بدون اینکه تصاویر به کار ببرید نمی‌توانید کاربران را جذب نمایید.بنابر این برای این منظور باید از تصاویر باکیفیت و جذاب استفاده نمایید ولی برای اینکه بتوانیم افزایش سرعت صفحات المنتور را ممکن کنیم باید فکری به حال بهینه‌سازی تصاویر هم بکنیم. ولی چطور؟ ما توصیه می‌کنیم از سایتی مثل Tiny PNG استفاده کنید و همه تصاویر را پیش از بارگذاری در آن فشرده سازید.

 

۶- انتخاب بهترین هاست

یکی از سوالاتی که همیشه مطرح این است که که چگونه باید بهترین هاست وردپرس را انتخاب و تهیه نماییم؟ یکی دیگر از مواردی که می‌توانید در افزایش سرعت سایت ساخته شده با المنتور به آن دقت کنید همین مورد است. هاست خود را از مرکزی آماده کنید که کمترین خطا و قطعی را داشته باشد.

۷- قالب مطلوبی انتخاب کنید

انتخاب قالب وردپرس مناسب نیز در روند افزایش سرعت موثر است. اگر نتوانید قالب خوبی انتخاب نمایید متاسفانه ممکن است  به کندی سرعت دچار شوید. بنابر این در انتخاب قالب مناسب هم توجه کنید و تعیین نمایید قالب رایگان می‌خواهید یا پرمیوم. بعلاوه قالبی که با المنتور سازگار باشد مطمئنا برای آن بهینه‌سازی شده و شما را دچار مشکلاتی مانند کندی سرعت نمی‌نماید. درنتیجه لطفا در موقع انتخاب قالب به این مسائل توجه کنید.

 

جمع بندی

المنتور افزونه کاملا استانداردی می باشد که ما حرفی با ایجاد تغییر و انجام عملیات روی آن نداریم. اما برای اینکه بتوانیم این صفحات طراحی شده با آن را بهبود بدهیم و افزایش سرعت سایت ساخته شده با المنتور را ممکن سازیم باید دست به عملیاتی جانبی بزنیم که اتفاقا بسیار موثر واقع می‌گردند. ۷ مورد کاربردی را در این مقاله با هم بررسی نمودیم، اگر این موارد را رعایت بفرمایید حتما به نتایج خوبی می رسید و با خیال آسوده می‌توانید صفحات خود را با المنتور طراحی نمایید.

 

امیدوارم این مقاله که توسط تیم کارشناسی شرکت لحظه وب ارائه شده، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد برنامه نویسی و طراحی سایت و … را دارند قرار گرفته باشد.شما می توانید سفارش طراحی انواع سایت خود را از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در میان بگذارید. پیاده سازی طرح و ایده شما به بهترین شکل ممکن، مهم ترین هدف ما در شرکت لحظه وب است. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره رایگان از متخصصین شرکت با ما در تماس باشید.

 

نظرات ( بدون دیدگاه )
author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 8 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .