آنالیز رقبا در بازاریابی چیست؟
آنالیز رقبا در بازاریابی چیست؟
تحلیل یا آنالیز رقبا یک استراتژی می باشد که با آن رقبای اصلیتان را میتوانید بشناسید و طی یک فرایند شرکت، کالاها، فروش و استراتژیهای بازاریابی آنان را ارزیابی نمایید .با این کار میتوانید استراتژیهای کسبوکار کاملی برای خود ایجاد نمایید که از رقبا بهتر باشد.
برای اینکه آنالیز رقبا مفید باشد نکات زیر را از اول مد نظر قرار دهید:
- رقبای مناسب را برای آنالیز انتخاب نمایید.
- مشخص نمایید که کدام جنبه از کسبوکار رقبایتان ارزش آنالیز دارد.
- بدانید که کجا باید پی اطلاعات بگردید.
- بفهمید که چطور با استفاده از آمار میتوانید کسبوکار خود را ارتقا بدهید .
آنالیز رقبا چرا مهم می باشد؟
شناخت رقبا اگر درست و کامل صورت گیرد، دادههای کمی و کیفی باارزشی در اختیارتان میگذارد که میتواند تصمیمات کسبوکار شما را حمایت و موفقبودن آنها را تضمین نماید. مثلا میتواند:
در تدوین استراتژی برند به شما یاری کند.
در اولویتبندی برنامههای .کالاها(با توجه به اینکه محصولات رقبایتان چه کاستیهایی دارد) به کمک شما بیاید .
معیارهایی برای سنجش رشد کسبوکار شما، در نسبت با رقبا، در اختیار شما بگذارد.
بخشهایی از بازار را، که توسط رقبا اشباع نشدهاست، برای شما آشکار نماید .
خلأ بازار را به شما نشان دهد تا بتوانید، با توجه به نیاز مشریان و خدمات رقبا، کالا یا خدماتی خاص برای عرضه خلق نماید.
بعد از اینکه دانستید آنالیز رقبا چیست و چرا مهم است نوبت آن می باشد که بدانید با چه شاخصها و طی چه مراحلی فرایند آنالیز رقبا را به انجام برسانید.
چطور رقبا را آنالیز کنیم؟
- رقبا را مشخص نمایید
- کالاها یا خدمات رقبا را مشخص نمایید.
- تاکتیکهای و نتایج فروش رقبا را بررسی نمایید.
- برنامهی بازاریابی رقبا را آنالیز نمایید .
- نقاط قوت و ضعف رقبا را باهم مقایسه نمایید.
امیدوارم مقاله آنالیز رقبا در بازاریابی چیست؟ که توسط تیم کارشناسی شرکت لحظه وب ارائه شده، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد برنامه نویسی و طراحی سایت و … را دارند قرار گرفته باشد.
شما می توانید سفارش طراحی انواع سایت خود را از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در میان بگذارید. پیاده سازی طرح و ایده شما به بهترین شکل ممکن، مهم ترین هدف ما در شرکت لحظه وب است. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره رایگان از متخصصین شرکت با ما در تماس باشید.
نظرات ( بدون دیدگاه )
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخلورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخلورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 8 بعد ظهر پاسخلورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.