آموزش فتوشاپ در تبریز
5 سال پیش
آموزش فتوشاپ در تبریز

آموزش فتوشاپ در تبریز

لحظه وب با داشتن ده سال سابقه تدریس در زمینه نرم افزار محبوب و پرکاربرد فتوشاپ با آموزش فتوشاپ در تبریز با تکنیک ها و متد آموزشی روز دنیا در خدمت شما عزیزان می باشد.

 

 

آموزش فتوشاپ در تبریز

آموزش فتوشاپ در تبریز

یکی از معروفترین نرم افزارهای شرکت ادوبی نرم افزار فتوشاپ است که در بین نرم افزارهای گرافیکی در دنیا بسیار معروف و پرکاربرد می‌باشد، با توجه به امکانات بسیار زیاد این نرم افزار و از آنجا که تقریباً هر ساله یا هر دو سال یکبار نسخه های جدیدتر و کامل‌تر این نرم افزار عرضه می شود، کاربران فتوشاپ از روی آوردن به دیگر نرم افزارهای گرافیکی خودداری می کنند. شما با این نرم افزار تقریباً هر آنچه را که از یک نرم افزار گرافیکی انتظار دارید، مانندخلق آثار گرافیکی، ویرایش تصاویر، رتوش عکس، طراحی کارت ویزیت،طراحی بنر، ساخت انیمیشن به شکل GIF ، ایجاد تحول در تصاویر بصورت دلخواه و … قادر به انجام آن خواهید بود. دوره برای کارآموزانی که می‎خواهند برای امور شخصی و یا برای بازار کار مهارت بیاموزند، آموزش فتوشاپ مناسب خواهد بود.

فتوشاپ چیست ؟

فتوشاپ یک نرم افزار ویرایشگر حرفه ای است و بوسیله Adobe Systems توسعه یافته که برای ساخت و ویرایش عکس ها بکار می رود ، همچنین ، نرم افزار های After effect ، Premiere ، Illustrator ، In design از مهمترین تولیدات نرم افزاری هستند که توسط Adobe System تولید شده اند.

همه افرادی که با گرافیک کامپیوتری سرو کار دارند ، به نوعی به این نرم افزار ها نیاز دارند.

به اختصار می‌توان گفت Photoshop ابزاریست برای تمام کسانی که در کامپیوتر با گرافیک ثابت و حتی متحرک سرو کار دارند .

طراحان گرافیک ، ناشرین کتب و مجلات ،شرکت های تبلیغاتی ، چاپخانه ها ، نقاشان هنری ، طراحان نرم افزارها ، طراحان سایت ، عکاس ها ، انیمیشن سازها و …. به فتوشاپ نیاز دارند . این نرم افزار حرفه ای گرافیک در عصر تکنولوژی امروز یک نرم افزار محسوب نمی شود بلکه یک صنعت به شمار می آید .

نرم افزار Adobe Photoshop محبوب ترین برنامه برای خلق و اصلاح تصاویر است و همچنین یکی از محصولات با ارزش شرکت Adobe می باشد . این نرم افزار اجازه می دهد تا کاربران تصویر خود را به آسانی دستکاری ، برش و تغییر اندازه دهند و یک اثر جدید خلق کنند . این نرم افزار بیشتر در میان عکاسان و طراحان گرافیک حرفه ای محبوب است .

تاریخچه فتوشاپ

در سال ۱۹۸۷، یک دانشجوی دکترا در دانشگاه میشیگان به نام توماس نول موفق به نشان دادن تصاویر سیاه و سفید در صفحه نمایش ۱ بیتی سیاه و سفید شد .بعد برادرش جان نول ، که مسئول قسمت جلوه های ویژه برای سبک صنعتی و سحر و جادو در فیلم جنگ ستارگان یک بود آن را به عنوان یک برنامه ویرایش تصویر کاملا توسعه یافته معرفی کرد . از این رو آن را به نمایش نامگذاری کردند .

برادران نول تصمیم گرفتند نام این نرم افزار را تغییر دهند. بعد در سال ۱۹۸۸، برادران نول شروع به فروش عکس و نرم افزار تجاری کردند و برای این منظور آنها نام نرم افزار را به “فتوشاپ” تغییردادند .

در سپتامبر سال ۱۹۸۸، قراردادی بین برادران نول و Adobe امضا شد . همه حقوق فتوشاپ به ادوبی فروخته شد . برادران نول کارخود را با فتوشاپ آغاز کردند و اولین نسخه آن ( ۱٫۰ )در سال ۱۹۹۰ انتشار یافت.

کاربرد های فتوشاپ

کاربرد های فتوشاپ بخش عمده ای از محیط اطراف ما رو در بر گرفته ، عکس های پرسنلی ، کارت های ویزیت ، پوستر های تبلیغاتی ،بنر ها ، سربرگ ها ، رابط گرافیکی نرم افزار ها ، تیتراژ فیلم ها ، جلد نشریات ، محیط گرافیکی سایت ها و….. همگی برای زیباتر شدن و حتی بوجود آمدن ، باید یک بار از زیر دست های هنرمند فتوشاپ عبور کنند.

فتوشاپ یکی از نرم افزارهای گرافیکی است که اساس کار آن بر پایه ی Bitmap می باشد. نرم افزار فتوشاپ متعلق به شرکت Adobe بوده و برای ویرایش تصاویر ، طراحی موارد گرافیکی چاپی یا غیر چاپی و … مورد استفاده ی کاربران قرار می گیرد. ضمن اینکه این نرم افزار با چاپگرها و دستگاه های خروجی فیلم و زینک بصورت استاندارد مطابقت دارد . برای مطالعه ی این دوره ی آموزشی لازم است کاربران محترم آشنایی با سیستم عامل ویندوز داشته باشند .

ضمنا سیستم تان باید دارای مشخصات سخت افزاری زیر باشد :

– کارت گرافیکی 64 گیگا بایت

– حداقل سیستم مورد نیاز پنتیوم 233

-16 مگابایتRam

– حدود 600 مگا بایت فضای آزاد

حالت ها و مدهای رنگ :

مدل های رنگ به صورت زير می باشد :

مدل RGB : مدل رنگ Red, Green , Blue

-RGB كه در تلويزيون و مانيتور ها برای نمايش رنگ ها استفاده می شود. مقادير هر يك از رنگ های اصلی RGB با عددی بين (255-0) نشان داده می شود . برای ساخت رنگ سفيد خالص مقادير رنگ های اصلی RGB معادل 255 می باشد و برای ساخت رنگ سياه خالص مقادير رنگ های اصلی RGB معادل صفر می شود .

مدل CMYK : مدل رنگ CMYK معمولا برای چاپ مورد استفاده قرار می گيرد .

در اين مدل رنگ ها بر حسب درصد بيان می شوند . (Cyan – Magenta – Yellow – Black) اين چهار رنگ بعنوان جوهر چاپ استفاده می شود. محدوده رنگی هر يك از ، (0 تا 100 ) تعریف می شود .

مدل Grayscale : در اين مدل تصاوير به صورت سياه و سفيد می باشند و در پنجره كانال های فقط يك كانال Black دیده می شود . در اين حالت طيف رنگي از سفيد تا سياه می باشد (سفيد – خاكستري – سياه ) و محدودة رنگی آن صفر تا 255 می باشد بنابراين بهتر است كه برای كارهای تك رنگ مديا حالت رنگی را روی Grayscale تنظيم کنیم .

مدل Bitmap : Bitmap كوچكترين حجم اطلاعات برای هر پيكسل را به همراه دارد .اکثر ابزارهای برنامه فتوشاپ در حالت رنگ Bitmap قابل دسترسی نيستند . برای كار با ابزارها بهتر است ، تصاوير Bitmap را به انواع ديگر حالت رنگ تبديل كنيد . يك تصوير طرح بيتی (Bitmap) ، تنها شامل پيكسل های سياه و سفيد است . تصويری كه دارای چنين حالت رنگی است از درجه وضوح كمتری برخوردار است . به طور كلی در اين حالت رنگ نمی توان از رنگ های ديگر و نيز لايه ها و فيلتر ها استفاده كرد . بعلاوه هيچ گونه تغييری به جز چرخش 60و 180 درجه و معكوس كردن در جهت های افقی و عمودی روی تصوير اعمال نمی شود .

(برای تبديل يك فايل رنگی به حالتBitmap،اول بايد تصوير را به حالت Grayscale تبديل كنيد )

آموزش فتوشاپ در تبریز یکی از فعالیت های شرکت لحظه وب هست که در شهر تبریز  و استان آذربایجان شرقی ارائه می شود.از همین حالا می توانید برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان فنی تیم لحظه وب تماس حاصل فرمایید یا اینکه می توانید عبارات لحظه وب را در گوگل جستجو کنید.

در صورت تمایل جهت مشاوره در مورد آموزش فتوشاپ در تبریز و دوره آموزشی تخصصی و کلاس آموزش فتوشاپ Photoshop در تبریز بصورت رايگان ، گرفتن اطلاعات بيشتر و ثبت نام با ما تماس بگيريد.

شماره تلفن تماس ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹