CDN چیست؟ اهمیت CDN در افزایش سرعت ‌سایت‌
4 سال پیش
CDN چیست؟ اهمیت CDN در افزایش سرعت ‌سایت‌

CDN چیست؟ اهمیت CDN در افزایش سرعت ‌سایت‌

در پاسخ به سوال CDN چیست؟ باید بگوییم CDN مخفف عبارت Content Delivery Network می باشد که به آن شبکه تحویل محتوا یا شبکه توزیع محتوا نیز گفته می شود . اگر بخواهیم مفهوم CDN ها را بررسی نماییم، باید سازوکار دریافت اطلاعات را در وب‌سایت‌ها بررسی کنیم.

 

شبکه توزیع محتوا

 

برای نمایش هر صفحه از وب‌سایت، باید آیتم‌های فراوانی از سرور دریافت گردند و در مرورگر کاربر نمایش داده شوند. هرچه فاصله‌ی جغرافیایی کاربر با سرور وب‌سایت بیشتر شود ، مدت زمان دریافت اطلاعات افزایش می‌یابد. به همین خاطر کاربران بر طیق موقعیت جغرافیایی خود سرعت‌های متفاوتی را از یک وب‌سایت تجربه می‌نمایند.

یکی از راه‌هایی که می‌توان برای بالابردن سرعت لود سایت از آن استفاده کرد، CDN‌ است. در صورت استفاده از آن، اطلاعات وب‌سایت‌ شما در سرور‌های مختلف در سراسر جهان قرار می‌گیرند تا هر کاربر این اطلاعات را از نزدیک‌ترین سرور به خود، دریافت کند. به این ترتیب کاربران در سراسر دنیا می‌توانند سرعت خوبی را از وب‌سایت شما تجربه کنند.

CDN چطور کار می‌کند؟

CDN می‌تواند همه سرورهای اینترنت در سطح دنیا را پوشش دهد.  وقتی ‌که از این سیستم روی یک سایت استفاده می گردد، اطلاعات سایت روی همه سرورها کپی و نگهداری می‌گردد. کاربری که وارد سایت موردنظر می‌شود، محتوای سایت ( شامل اطلاعاتی مثل فایل‌های چند رسانه ای، فلش، فایل‌های CSS و جاوا اسکریپت‌ها) از نزدیک‌ترین سرور بارگذاری می‌گردد.

برای اینکه بهتر متوجه گردید CDN‌ چیست؟ مثالی را مطرح می‌نماییم. اگر سرور اصلی یک وب‌سایت در تهران واقع باشد، بازدید کنندگانی که در تبریز می باشند نسبت به اشخاص که در لندن هستند خیلی سریع‌تر به مطالب سایت شما دسترسی  می یابند.

در صورت فعال بودن CDN، بازدید کننده‌ی لندنی به دریافت اطلاعات از سرور تهران نیازی ندارد چون فن آوری CDN او را به نزدیکترین سرور موقعیت مکانیش هدایت می‌نماید.

پس از چندین درخواست و ذخیره‌سازی داده‌ها در سرور‌های CDN، مشکلات قدیمی مانند بارگذاری‌های کند، مرورگرهای خراب و اختلال در خدمات برطرف می‌گردند. از مزیت‌های استفاده از CDN تنها افزایش سرعت بارگذاری سایت می باشد بلکه تعداد هک هایی که موقع انتقال فایل های استاتیک به کاربر نهایی اتفاق می افتد را نیز کاهش می دهد.

 

شبکه توزیع محتوا

 

مزایای استفاده از CDN

 

۱- افزایش امنیت

با استفاده از شبکه‌ی توزیع محتوا امنیت وبسایت افزایش می‌یابد. شبکه های توزیع محتوا از Firewall بسیار قدرتمندی استفاده می نمایند که در کمترین زمان حمله‌هایی که به سایت موردنظر می‌گردد را تشخیص داده و اجازه نمی دهند به‌ آن آسیبی برسد. همین‌طور از آن به عنوان راهکاری عالی برای ممانعت از حملات DDOS به سرور سایت می‌توان اشاره نمود.

۲- بهبود سرعت

به علت کاهش فاصله‌ی مکانی کاربر تا سرور حاوی اطلاعات، سرعت بارگذاری سایت و نمایش صفحات آن با استفاده از شبکه‌ی توزیع محتوا بطور فراوانی افزایش می‌یابد.

 

شبکه توزیع محتوا

۳- کاهش هزینه‌های هاستینگ

این سرورها به صورت اشتراکی می باشند و کاربران فراوانی می‌توانند از آن به طور همزمان استفاده ‌نمایند. بعلاوه با استفاده از این شبکه از پهنای باند بیشتری هم بهره‌مند می شوید. استفاده از CDN افزایش پهنای باند و کاهش مصرف ترافیک اصلی سرور را در پی دارد.

۴- بهبود تجربه کاربری و سئو

استفاده از CDN در بهبود سئو موثر می باشد چون افزایش بازدیدکنندگان سایت و بالا رفتن تعداد دفعات بازدید را به‌ همراه دارد که این امر سبب افزایش رنک در نتایج گوگل می‌گردد.

۵- نصب آسان

از دیگر مزایای استفاده از CDN به قابلیت نصب آسان و سریع آن می‌توان اشاره نمود.

 

 

امیدوارم مقاله CDN چیست؟ اهمیت CDN در افزایش سرعت ‌سایت‌ که توسط تیم کارشناسی شرکت لحظه وب ارائه شده، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد برنامه نویسی و طراحی سایت و … را دارند قرار گرفته باشد .

 

 

 

 

شما می توانید سفارش طراحی انواع سایت خود را از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در میان بگذارید. پیاده سازی طرح و ایده شما به بهترین شکل ممکن، مهم ترین هدف ما در شرکت لحظه وب است. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره رایگان از متخصصین شرکت با ما در تماس باشید .

نظرات ( بدون دیدگاه )
author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 8 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .