چاپ دیجیتال در مازندران
4 سال پیش
چاپ دیجیتال در مازندران

چاپ دیجیتال در مازندران

چاپ دیجیتال ( چاپ دیجیتال در مازندران ) تازه‌ترین شیوه برای تبدیل تصاویر دیجیتال و با کیفیت به محصولات چاپی می باشد. بطور معمول از این سیستم، برای تیراژ‌های پایین استفاده می‌گردد.

چاپ دیجیتال در مازندران (1)

از گذشته تابحال، سیستم‌های چاپ تصاویر، تحولات فراوانی داشته است. چاپ‌ سربی، فلزی، سنگی، ژلاتینی، افست، دیجیتال و غیره از انواع چاپ‌ بشمار می روند .در دهه‌های گذشته برای چاپ تصاویر در تیراژ بالا از افست یا لیتوگرافی استفاده می‌گشت که از کیفیت و امکانات محدودی برخوردار بود؛ولی در سال‌های اخیر پیشرفت فناوری، در حوزه‌های گوناگون از جمله صنعت چاپ، تغییرات اساسی ایجاد نموده است.

در ادامه مطلب به مزیت های چاپ دیجیتال، کاربرد‌های آن، فرآیند، ابعاد و انواع چاپ دیجیتال می‌پردازیم.

مزایای چاپ دیجیتال( چاپ دیجیتال در مازندران )

• هزینه چاپ دیجیتال، در مقایسه با چاپ افست بسیار فراوان است ولی استفاده از سیستم دیجیتال، در تیراژ پایین خیلی مقرون به صرفه است. در این سیستم، هزینه چاپ هر صفحه ثابت بوده و با افزایش تعداد تغییر نمی‌نماید.
•  در سیستم دیجیتال سرعت چاپ بسیار زیاد می باشد.
•  امکان تغییر داده‌ها در سیستم‌ افست وجود نداشت ولی در سیستم دیجیتال، شما به آسانی می‌توانید بخشی از داده‌ها را تغییر دهید.
• کار با دستگاه‌های قدیمی چاپ مثل افست، گراور و فلکسو به خاطر اینکه باید در موقع چاپ، نسبت به کمرنگی یا پر رنگی تصاویر تصمیم‌گیری می‌شد دارای حساسیت بالایی بود. از این رو  کار با این دستگاه‌ها نیازمند استخدام یک اپراتور کارآزموده بود. در صورتی که کار با دستگاه چاپ دیجیتال، نیازمند توانایی و تجربه خاصی نمی باشد. در چاپ دیجیتال تصمیم‌گیری در مورد رنگ تصاویر در مرحله آماده‌سازی و پیش از چاپ صورت می‌گیرد که این موضوع سبب صرفه‌جویی در به کارگیری نیروی انسانی می‌گردد.

 

در سیستم چاپ دیجیتال پرینتر مستقیما به رایانه متصل می‌گردد و داده‌ها را مستقیما از رایانه دریافت نموده و چاپ می‌نماید. چاپگر‌های لیزری و جوهر افشان جزء رایج‌ترین دستگاه‌های چاپ دیجیتال بشمار می روند. در این سیستم تونر، به شکل یک لایه نازک روی سطح چاپی قرار می‌گیرد اما در سطح چاپی نفوذ نمی‌نماید. در مرحله بعد، با استفاده از مواد پوششی و با تابش اشعه UV یا فرآیند‌های حرارتی، اقدام به تثبیت رنگ‌ها می‌‌کنند.

در چاپ دیجیتال سطح چاپی  هریک از این موارد می‌تواند باشد: کاغذ، کنواس، کاغذ عکاسی، فوم برد، بوم، پارچه، چوب، شیشه و سنگ.

کاربرد‌های چاپ دیجیتال( چاپ دیجیتال در مازندران )

• در قدیم برای چاپ تصاویر از واسطه‌های چاپی استفاده می‌گشت و بعد از شروع فرآیند چاپ، امکان تغییر در آن نبود. ولی در حال حاضر، در سیستم چاپ دیجیتال، این محمل‌ها حذف گشته است. به همین علت در چاپ هر نسخه، امکان تغییر اطلاعات درج ‌شده وجود دارد. با حذف محمل‌های چاپ، افزون بر هزینه، در هنگام آماده‌سازی نیز صرفه‌جویی می‌شود.
• تهیه نمونه: در چاپ دیجیتال خبری از پلیت‌ها نمی باشد. از آنجا که چاپگر‌ مستقیما داده‌ها را از رایانه، روی سطح چاپی انتقال می دهد. این ویژگی، امکان کالیبراسیون یا درجه‌بندی چاپگر و تهیه یک نمونه برای متقاضی را ایجاد می‌نماید.
• چاپ شخصی: همانگونه که در موارد بالا گفته  شد چاپ دیجیتال امکان چاپ، در تیراژ محدود را برای متقاضی ایجاد می‌نماید. به همین دلیل این امکان برای متقاضی وجود دارد تا از سطوح چاپی متفاوت یا طرح‌های گوناگون در نسخ دیگر استفاده کند. مثلا برای سفارش کارت پرسنلی، می‌توان از طرح‌های متنوع یا سطوح چاپی متفاوت استفاده نمود.

فرآیند چاپ دیجیتال( چاپ دیجیتال در مازندران )

اطلاعات مربوط به چاپ تصاویر، توسط رایانه و در قالب یک رشته بیت به چاپگر ارسال می‌گردد. درحقیقت پایه و اساس چاپ دیجیتال، یک تصویر شطرنجی یا اصطلاحا یک بیت مپ می باشد؛ که داده‌ها را از طریق رایانه به چاپگر منتقل می‌نماید.

ابعاد سطح چاپی در چاپ دیجیتال( چاپ دیجیتال در مازندران )

چاپ دیجیتال برطبق ابعاد به سه گونه متوسط، بزرگ و عریض تقسیم می‌گردد.

چاپ دیجیتال متوسط (Medium Format): سفارشات مربوط به بروشور، عکس، کارت ویزیت، لیبل، کاتالوگ، لفاف‌های بسته‌بندی و چاپ روی سطوح گوناگون در ابعاد ۳۳ × ۴۸ یا A3+ چاپ می‌گردد. چاپ این سفارشات با چاپگر‌های لیزری، جوهرافشان و نوری انجام می‌شود.

چاپ‌ دیجیتال بزرگ (Large Format): پوستر‌ها و سفارشاتی که حداکثر دارای عرض ۱۵۰ سانتی‌متر است و در فضا‌های داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ در ابعاد بزرگتر از A3+ تا عرض ۱۵۰ سانتی‌متر چاپ می‌گردد. در چاپ این سفارشات، از چاپگر‌های دیجیتال نوری یا جوهرافشان و لیزری استفاده می‌شود.

چاپ دیجیتال عریض (Wide Format): سفارشاتی که در این ابعاد چاپ می‌گردد عموما در محیط‌های باز مورد استفاده قرار می‌گیرد. به همین علت در سطح چاپی این سفارشات از موادی استفاده می‌گردد که در برابر عوامل محیطی مثل آب و نور خورشید مقاوم باشد. فرمت عریض، دارای حداقل ۱۵۰ سانتی‌متر و حداکثر ۵۰۰ سانتی‌متر عرض می باشد.

چاپ دیجیتال در مازندران (4)

انواع چاپ دیجیتال( چاپ دیجیتال در مازندران )

چاپ دیجیتال، از نظر روش تکنولوژی مورد استفاده به 7 دسته زیر تقسیم می‌ گردد:

  •  روش چاپ دیجیتال نوری
  • روش چاپ حرارتی
  •  روش تصعید رنگ
  • روش چاپ
  •  روش چاپ جوهرافشان
  •  روش چاپ الکتروفوتوگرافی (جامد پودری، مایع)
  •  مارکر لیزری

چاپ دیجیتال در مازندران با بهره گیری از دستگاه پیشرفته چاپ دیجیتال رنگی در سریعترین زمان و بهترین کیفیت توسط تیم فنی لحظه انجام می گردد.

پیاده سازی طرح و ایده شما به بهترین شکل ممکن، مهم ترین هدف ما در شرکت لحظه وب است. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره رایگان از متخصصین شرکت در رابطه با چاپ دیجیتال در مازندران ، پلاگین نویسی وردپرس در مازندران  با ما در تماس باشید.شما می توانید برای آموزش طراحی سایت در مازندران و کلیه شهر های استان و همچنین سفارش طراحی انواع سایت ، سئو وب سایت ، عکس برداری صنعتی ،طراحی و برنامه نویسی اپلیکیشن آندروید ، تولید محتوا در مازندران  ، طراحی اپلیکیشن ارزان در مازندران و … خود از طریق شماره تلفن های زیر با ما در تماس باشید:

 

شماره تلفن همراه 09122141469

شماره تلفن دفتر :01132365968

آدرس دفتر بابل :خیابان شریعتی معلم4 نبش نیمای 6