روش فعال‌سازی افزونه ضد اسپم Akismet در وردپرس
5 سال پیش
روش فعال‌سازی افزونه ضد اسپم Akismet در وردپرس

 

روش فعال‌سازی افزونه ضد اسپم Akismet در وردپرس

افزونه‌ Akismet یکی از قدیمی‌ترین و بهترین گزینه‌ها برای مقابله با اسپم هاست . معمولا همه ما تجربه مواجه با نظرات اسپم را داریم و برای مقابله با آن از کدهای امنیتی و کپچاها استفاده می‌نماییم. حتی گاهی تصمیم می‌گیریم یک افزونه امنیتی را نصب نموده تا با آن‌ها مقابله نماییم.

در مقاله امروز ما به شما شیوه فعال‌ کردن افزونه Akismet در وردپرس بدون پرداخت هزینه را آموزش می دهیم. افزونه Akismet متاسفانه با پلن‌های غیر رایگانی که دارد، بسیاری را از خود فراری داده است. برای فعال‌ کردن افزونه Akismet در وردپرس ، باید در سایت مربوطه عضو شد و برای دریافت پلن‌های آن هزینه پرداخت نمود تا API مورد نظر دریافت شود. قطعا این هزینه بصورت دلار دریافت می‌گردد و دردسرهای خاص خود را دارد. بنابر این منطقی‌ترین راه، ترک این افزونه است! عجله نکنید،امروز می‌خواهیم روشی را به شما یاد دهیم تا به کمک آن بتوانید همچنان از این افزونه قدرتمند استفاده نمایید.

فعال‌سازی افزونه Akismet در وردپرس

فعال‌سازی افزونه Akismet در وردپرس

فعال‌سازی افزونه Akismet در وردپرس

Akismet جزء افزونه‌هایست که بعد از نصب، باید با دریافت کد API فعال گردد. بنا به دلایلی که سازنده لازم دانسته، پلن‌های هزینه‌ای را تعیین کرده که پرداخت آن برای ما ممکن نیست. ولی این افزونه واقعا ارزش استفاده را دارد زیرا هنوز هم جزء قوی‌ترین‌ها در مقابله با اسپم‌هاست. بنابر این آماده باشید تا فعال‌ کردن افزونه Akismet در وردپرس را با هم بررسی نماییم.

نصب و راه اندازی Akismet

افزونه مورد نظر را دانلود نموده و در مسیر افزونه‌ها نصب و فعال می‌نماییم. بعد از فعال‌ کردن افزونه، نوار سبز رنگی در پیشخوان دیده می شود که از شما می‌خواهد افزونه را فعال نمایید.

 

با کلیک نمودن  روی دکمه بالا به قسمت تنظیمات افزونه انتقال می یابیم. در اینجا باید برای فعال‌کردن افزونه Akismet در وردپرس ، API مورد نظر را بیابیم. برای این منظور روی دکمه آبی رنگ دریافت کلید API کلیک می‌نماییم.

انتقال به وب سایت سازنده

با کلیک کردن روی دکمه، به سایت اصلی Akismet منتقل می‌شویم.

برای فعال‌ کردن افزونه Akismet در وردپرس باید روی دکمه سبز رنگ بالا کلیک نماییم. بعد به صفحه پلن‌ها منتقل خواهیم شد که بصورت زیر است:

 

مراحل عضویت در سایت Akismet

پلن Personal یا شخصی را انتخاب می‌نماییم. برای این منظور بر روی دکمه Get personal کلیک نمایید. با صحنه زیر روبرو می‌شویم:

 

به منطقه مورد نظر می رسیم. اطلاعات پرداخت و کشور را از ما می‌خواهد و اینطور که به نظر می‌رسد برای فعال‌ کردن افزونه Akismet در وردپرس باید حتما این موارد را تکمیل نماییم. بدین منظور ما اول از همه نام و نام خانوادگی خود را وارد می‌کنیم:

غلطک قیمت در سمت راست را مشاهده می کنید؟ کمی با آن بازی کنید. آن را به سمت راست و بعد به سمت چپ بکشید. چه اتفاقی می‌افتد؟ بقیه باکس‌های پایینی که مربوط به اطلاعات پرداخت است از بین می رود.

 

همان‌طور که مشاهده می‌کنید تنها اطلاعات نام و نام خانوادگی و آدرس سایتی که قرار است اکیسمت روی آن فعال گردد، می‌ماند. حال می‌توانید فعال‌سازی افزونه Akismet در وردپرس را به راحتی انجام دهید. تنها کافیست روی دکمه آبی رنگ “continue with personal subscription” کلیک نمایید.بعد از چند دقیقه کلید API در اختیارتان قرار می‌گیرد. آن را کپی کرده و دوباره به پیشخوان وردپرس بازگردید. در تنظیمات افزونه Akismet، کلید API را در محل مورد نظر وارد کنید و تایید کنید تا فعال‌سازی افزونه Akismet در وردپرس  انجام شود.

کد مورد نظر را وارد نمایید و برای فعال‌ کردن افزونه Akismet در وردپرس، روی دکمه کناری آن یعنی ارتباط با کلید API کلیک کنید.

تایید حساب Akismet

بعد از تایید کلید API به صفحه زیر منتقل می‌شوید:

یک سری تنظیمات بعد از فعال‌ کردن افزونه Akismet در وردپرس به چشم می‌خورد که با توجه به نظرات دلخواه خود می‌توانید آن‌ها را علامت بزنید.ولی تنظیماتی که ما در نظر گرفتیم به نظر استاندارد هستند و می‌توانید از آن پیروی کنید. حال تنظیمات خود را ذخیره نمایید.

اکنون افزونه شما فعال گردید و از این به بعد با نظرات اسپم مقابله خواهد کرد.

نتیجه گیری

تقریبا همه ما افزونه Akismet  را می شناسیم و می‌دانیم برای مقابله با نظرات اسپم در وردپرس از آن استفاده می‌نمایند. برای همین تصمیم می‌گیریم آن را نصب کنیم زیرا مشکل اسپم مشکل جدی برای وب سایت است. اما متاسفانه متوجه می‌شویم که باید برای فعال سازی آن هزینه دلاری بپردازیم. پس چه کنیم؟ در این مطلب ما به شما نحوه فعال‌سازی افزونه Akismet در وردپرس بدون پرداخت هزینه را آموزش دادیم. پیشنهاد می‌کنم حتما آن را مطالعه نمایید.

امیدوارم مقاله روش فعال‌سازی افزونه ضد اسپم Akismet در وردپرس که توسط تیم کارشناسی لحظه وب ارائه شده، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد ورود به دنیای برنامه نویسی و طراحی سایت را دارند قرار گرفته باشد.در صورت داشتن هرگونه سوال و یا پیشنهادی، از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در تماس باشید.

 

نظرات ( بدون دیدگاه )
author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 8 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .