حذف فیلد آدرس وبسایت از نظرات وردپرس
5 سال پیش
حذف فیلد آدرس وبسایت از نظرات وردپرس

حذف فیلد آدرس وبسایت از نظرات وردپرس

از افزونه‌های کاربردی در مخزن وردپرس می‌توان به افزونه Comment Link Remove اشاره نمود که در اصل این افزونه برای حذف لینک‌ دیدگاه‌ها در وردپرس خیلی کاربرد دارد. این افزونه به شما کمک می‌کند تا لینک دیدگاه‌های سایت را غیرفعال و یا اینکه فیلد دیدگاه‌ها را از دید کاربران مخفی نمایید علاوه بر این موارد، شما قادر به حذف کردن دیدگاه‌های تائید نشده و اسپم نیز هستید.

ارسال دیدگاه‌های اسپم برای هر وبسایتی یکی از مشکلات اصلیست و باید حتما به آن توجه گردد در غیراینصورت سایت شما با مشکلات متعددی روبرو می‌شود. آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا اشخاص چنین دیدگاه‌هایی ارسال می‌نمایند؟ بیشتر هدف آن‌ها وارد کردن آدرس سایت شان و نمایش آن به افراد می باشد. این نوعی دریافت بک‌لینک بوده و برای آن‌ها یک مزیت خوب به شمار می رود ولی متاسفانه برای شما مشکل‌ساز خواهد بود. افراد خودشان یا با کمک ربات‌ها این عملیات را انجام می‌دهند. بنابر این ما باید کاری کنیم که فیلد آدرس در کامنت‌ها ایجادنگردد. حذف فیلد آدرس وبسایت از نظرات وردپرس موضوعیست که در این مقاله می‌خواهیم به دو روش افزونه و با قطعه کدها به آن بپردازیم.

حذف فیلد آدرس وبسایت از نظرات وردپرس

تنها روش اساسی که می‌تواند این مشکل را برطرف کند، حذف فیلد آدرس وبسایت از نظرات وردپرس می باشد. در حقیقت ما می‌خواهیم با این کار امکان سفارشی سازی فرم نظرات در وردپرس را فراهم نماییم.ولی چطور؟ بد نیست پیش از این موضوع به این سوال چواب دهیم که چرا بعضی صاحبان وبسایت نظرات اسپم را قبول می‌نمایند؟
گاهی ممکن است نظراتی در جهت تعریف و تمجید از مطالب و سایت خود دریافت نمایید که برایتان خوشایند بوده و آن را بدون توجه به آدرس و اطلاعات داخل آن تایید کنید. این نوع دیدگاه‌ها نه تنها برایتان مفید نیست بلکه بسیار مضر می باشد.

بصورت پیش‌فرض فرم دیدگاه‌های وردپرس دارای فیلدهایی مثل نام، ایمیل، آدرس وبسایت و قسمت ورود محتوای دیدگاه است. موقع نمایش دیدگاه‌ها ، وردپرس نام افراد را با لینک سایت شان نشان می‌دهد. باید فیلد آدرس را حذف نماییم که دیگر چنین اتفاقی نیفتد. برای این منظور می‌توان به هر دو روش افزونه و جایگذاری قطعه کد چنین کاری انجام داد.

استفاده از افزونه Comment Link Remove

آسانترین روش برای انجام عملیات در وردپرس کمک گرفتن از افزونه‌هاست. با کمک افزونه Comment Link Remove می‌توانید حذف فیلد آدرس وبسایت از نظرات وردپرس را امکان‌پذیر نمایید. ولی چطور باید این کار را انجام دهید؟
به پیشخوان وردپرس رفته و افزونه را در مسیر افزونه‌ها نصب و بعد فعال نمایید. حال با گزینه QC CLR Settings مواجه می‌شویم. با مراجعه به آن می‌توانید تنظیمات مربوط به افزونه را مشاهده نمایید.

QC CLR Settings


در اینجا می‌توانید گزینه‌های مورد نظر را علامت بزنید. این موارد از قسمت دیدگاه‌ها حذف خواهند شد.

Remove WEBSITE Field from Comment Form: با علامت زدن این بخش می‌توانید فیلد اطلاعات آدرس سایت را از فرم کامنت‌ها حذف تماییم.

Remove hyper-link from comment AUTHOR Bio: با علامت زدن این گزینه می‌توانید لینک روی نام افراد را حذف نمایید.

Disable turning URLs into hyper-links in comments: غیرفعال نمودن لینک‌های موجود دربخش نظرات.

Remove HTML Link Tags in comments: حذف لینک موجود در برچسب‌های اچ‌تی‌ام‌ال در نظرات

Disable Comments Globally: غیرفعال نمودن نظرات در سطح جهانی

Hide Existing Comments: مخفی کردن نظرات موجود

Open Comment Links in New Tab: باز کردن لینک‌های موجود در قسمت نظرات در صفحه جدید

 

بقیه مورد ها مربوط به تنظیمات نسخه پرمیوم می باشد و از پرداختن به آن صرف‌نظر می‌نماییم. نتیجه بصورت زیر می باشد:

نتیجه حذف فیلد آدرس همان گونه که مشاهده می‌نمایید، فیلد آدرس حذف گشت.

حذف فیلد آدرس بصورت دستی

برخی از کاربران دوست دارند برای حذف فیلد آدرس وبسایت از نظرات وردپرس بصورت دستی و با کمک قطعه کدها این‌کار را انجام دهند. هیچ عیبی ندارد به شرط آنکه درست جایگذاری‌های خود را انجام دهید.
لطفا پیش از انجام هر کاری از سایت بک‌آپ تهیه نمایید و در جایی مطمئن ذخیره کنید تا در صورت بروز هر گونه مشکل آن را بازگردانی کنید. حال قطعه کد زیر را در فایل function.php قرار دهید:

 

بعد از گذاشتن این کد، به آسانی فیلد آدرس از فرم دیدگاه‌ها حذف خواهد شد.

 

یکی از روش‌های مقابله با اسپم ها، حذف فیلد آدرس وبسایت از نظرات وردپرس می باشد. تنها گزینه‌ای که ضربه مستقیمی به شما می‌زند، بک‌لینک دادن به سایت‌های دیگر است. معمولا اکثر اسپم‌ها برای همین موضوع است. در وردپرس فیلد آدرس را می‌توان به آسانی با کمک افزونه با بصورت دستی حذف نمود.

 

امیدوارم مقاله حذف فیلد آدرس وبسایت از نظرات وردپرس که توسط تیم کارشناسی لحظه وب ارائه شده، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد ورود به دنیای برنامه نویسی و طراحی سایت را دارند قرار گرفته باشد.در صورت داشتن هرگونه سوال و یا پیشنهادی، از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در تماس باشید.

 

 

نظرات ( بدون دیدگاه )
author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 8 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .