تولید محتوا در اینستاگرام
4 سال پیش
تولید محتوا در اینستاگرام

تولید محتوا در اینستاگرام

در حال حاضر شبکه‌های اجتماعی رشد چشمگیری در توسعه یک کسب و کار دارند .یک از بزرگ‌ترین آن‌ها شبکه اجتماعی اینستاگرام می باشد. زمانی که از اینستاگرام برای توسعه  کار خود استفاده می‌نماییم، تولید محتوا ارزشمند می‌گردد. جذب کاربران بیشتر و سرگرم نمودن آنان در رسیدن به این امر می‌تواند مهم باشد. ولی چطور کاربران بیشتری جذب نماییم تا کسب و کار ما توسعه یابد؟ تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟ و چطور انجام می‌گردد؟ در این مقاله به بررسی این سؤالات می‌پردازیم پس با ما همراه باشید .

 

تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟

تولید محتوا، همان تولید تصویر، ویدیو، صوت و متن می باشد که به صورت هدفمند و برنامه ریزی شده، نه فقط کاربران را به صفحه شما علاقه مند می‌نماید بلکه باعث توسعه کسب و کارتان نیز شود.

 

شیوه تولید محتوای باکیفیت در اینستاگرام

۱. بررسی الگوهای آماده

بی تردید اولین بخشی که در هر پست، مخاطب با آن مواحه می‌شود و ترغیب کننده او به خواندن ادامه پست یا رد شدن از آن می باشد، تصویرها می باشند. ابزارهای فراوانی وجود دارد که به شما یاری می دهد بدون داشتن یک کاربر حرفه‌ای نیز پست‌های اینستاگرامی عالی ایجاد نمایید؛ مثل ابزارهای طراحی آنلاین که برای طراحی نقاشی‌ها و عکس‌های جذاب، در اینستاگرام مورد استفاده قرار می‌گیرد.بنابر این استفاده و یادگیری برنامه‌ها را در اولویت کارتان قرار دهید.

داشتن یک بانک تصویر با وضوح بالا از محصولات شما حقیقتا می‌تواند در تولید محتوا کمک کننده باشد. اگر شما یک ارتباط قوی با کاربران داشته باشید، یک عکس محصول ساده و صاف  موجب حیرت فالور های شما می‌گردد.

 

۲. استفاده از تصاویر موجود با کیفیت

هرچند استفاده از تصاویری که وجود دارد بسیار کار جالبی در این دوره به نظر نمی‌رسد،  ولی این بدان معنی نیست که ما به هیچ وجه نباید از آنها استفاده  نماییم؛ در هنگامی که مجموعه‌ای از تصاویر مشابه  هست، شما می‌توانید با استفاده از تصاویر موجود و ایجاد یک فیلد متفاوت در حیطه خودتان، به تولید محتوای با کیفیت بپردازید.

در ضمن می‌توانید با استفاده از سایت‌هایی که موجود است ، عکس‌هایی را که خیلی توسط برندهای دیگر استفاده نشده و مناسب برند شما می باشد را به صورت رایگان دانلود  نموده و مورد استفاده قرار دهید.همیشه به این نکته دقت کنید که سایز عکس مناسب در اینستاگرام ۱۰۸۰p *1080p  می باشد.

 

۳. ترکیب فرمت‌های گوناگون

این بسیار اهمیت دارد که شما به عنوان یک کاربر اینستاگرام، انواع فرمت‌های محتوا را در دسترس کاربران خود قرار دهید. به این منظور می‌توانید از به اشتراک گذاشتن حداکثر ده پست، یک آلبوم ساخته و همچنین با استفاده از یک فیلم ۶۰ ثانیه‌ای، که یک روش عالی برای نشان دادن محصولات در قالب یک مثال یا فقط یک آموزش کوتاه یا نمایش است، به تولید محتوا اقدام کنید.

دقت کنید که با عکس‌های فراوان از محصول خود، کاربر را تحت فشار قرار ندهید؛ بعلاوه با تنوع بخشیدن به مضامین محتوای عکسی، می‌توانید کاربران خود را تشویق به خواندن ادامه پست نمایید. سرانجام می‌توانید قدمی به جلو برداشته و به سوی ایجاد گیف بروید. اینستاگرام، گیف ها را به عنوان ویدیو می‌شناسد، این گیف ها یک راه آسان و مناسب برای تعامل با کاربران می باشد، چون کاربران به آنها علاقه دارند.

 

۴. بازسازی محتوا از برندهای موجود

آیا وقت مناسبی برای تولید محتوا در اینستاگرام ندارید؟ شاید حقیقتا نیازی به گذاشتن این زمان برای تولید محتوا نداشته باشید. در واقع  با رعایت حقوق قانونی پیج ها، از محتوای پیج هایی که محصولات یا مخاطبان مشابه با پیج شما دارند،می‌توانید استفاده نمایید.

 

در ادامه مواردی را بیان می‌نماییم که به شما کمک می‌کند تا از برندهای دیگر برای تولید محتوا در اینستاگرام استفاده نمایید:

 

 بررسی هشتگ و حساب کاربری برای یک محتوای با کیفیت

برای تولید محتوای دباره،  با استفاده از هشتگ های مرتبط با حوزه بیزینستان از حساب‌های اینستاگرام کاربرهای مشهور ، آن‌هایی که مخاطبانشان مشابه شما می باشد و آنهایی که رقیب مستقیم تان نیستند، می‌توانید استفاده نمایید. لیستی از پیج های برندها یا افرادی که بهترین مطالب را برای اشتراک گذاری در حوزه شما تولید می‌نمایند، تهیه نموده و آنها را فالو نمایید تا پست‌های جدیدشان را ببینید و اگر پستی برای شما اهمیت زیادی داشت، آن را با استفاده از آیکونی که زیر پست هست ، ذخیره نموده تا موقع لزوم، به آسانی به آن دست یابید.

توجه داشته باشید که هشتگ هایی که جستجو می‌کنید کاملاً مرتبط با کسب و کارتان باشد، زیرا یک هشتگ نامربوط می‌تواند شما را سر در گم نماید و گاهی به تولید محتوای غلط منجر شود.

 

 اجازه از پیج اصلی برای استفاده مجدد از آنها

اگر می خواهید یک پست از پیجی را عیناً در صفحه تان به اشتراک بگذاید، باید از آن صفحه اجازه بگیرید. به این صورت که پست مورد نظر را بوسیله فلش زیر همان پست، در دایرکت آن پیج فرستاده و کسب اجازه نمایید. با این کار، علاقه خود را به آن پست نشان داده و با توضیح اینکه پستشان بیشتر دیده می شود، آن‌ها را خوشحال می‌کنید و اجازه می‌دهند تا شما آن را انتشار دهید به این شکل شما  به صورت قانونی با استفاده از محتوای برندهای دیگر،  به تولید محتوا بپردازید.

 

 

۵. محتوای با کیفیت تولید شده توسط کاربر(UGC)

در باره استفاده از محتوایی که دیگران تولید نموده‌اند، این ایده نیز خوب می باشد که کاربران خود را تشویق نموده تا محتوا را تولید نمایند،  ولی چطور؟ با درخواست نمودن از کاربر تا درباره موضوع خاصی که در حیطه کاری شما است، نظر بدهد، یا سوالی را مطرح نمایید تا کاربر به آن پاسخ دهد. به این نوع تولید محتوا، محتوای تولید شده بوسیله کاربر می‌گویند، این اصطلاح به طور گسترده‌تر، به هر نوع محتوای تولید شده توسط کاربران، برای یک کالا یا خدمت خاص، با یا بدون تشویق برند نیز اطلاق می‌شود.

در حال حاضر برندهای بسیاری از UGC استفاده می‌نمایند، حتی اگر شما یک برند بزرگ باشید، بعید به نظر می‌رسد که کاربران شما بدون هیچ محرکی، محتوای اینستاگرام را در مورد شما و محصولتان،  تولید کنند. به عنوان نمونه با ایجاد یک مسابقه و جایزه به بهترین جمله درباره تصویر یا برند خاص،  به تولید محتوا توسط کاربر می‌توانید دست یابید.

در ضمن با ارائه هدیه یا تخفیف محصولات خود به کاربران، انگیزه کاربران را برای استفاده از هشتگ خودتان می‌توانید بیشتر نمایید؛ اساساً دریافت این کلمه به عنوان هشتگ از کاربران شروع کننده خوبی، می‌تواند برای کارها باشد.

به خاطر داشته باشید که محتوای درخواستی شما از کاربر نباید محدود کننده باشد و سبب اذیت او گردد. این محتوا باید کامل کننده محتوای شما باشد. بعلاوه استفاده زیاد از محتوای تولید شده توسط کاربر، ممکن است حس سو استفاده از کاربر را به او القا نماید و موجب شود ، فکر کند که شما کمتر روی حیطه کاریتان تسلط دارید.

 

۶. همکاری با اینفلوئنسرها(برندهای برتر)

اگر می خواهید که کنترل بیشتری در حیطه کاری خود و یک جریان دائمی از محتوای اینستاگرام بر روی برند خود داشته باشید، باید به فکر کار با اینفلوئنسرها (تأثیر گذاران) باشید. همکاری با اینفلوئنسرهایی که کاربران فراوانی آنها را فالو نموده‌اند، می‌تواند این فرصت را برای شمابوجود آورد تا فالور های پیج خود را زیاد کنند.

اگر شما یک کسب و کار کوچک با بودجه اندکی دارید،از میکرو اینفلوئنسرها با فالور های ۱۰۰۰۰ تا ۵۰۰۰۰ می‌توانید ارتباط برقرار نمایید. البته این امر مهم می باشد که فالور های آن پیج به محصولات شما علاقه مند باشند، بنابر این سعی نمایید با میکرو اینفلوئنسرهایی ارتباط برقرار کنید که در حوزه کسب و کار شما فعالیت می‌نمایند.

نکاتی را برای تولید محتوا در اینستاگرام خود طراحی نمایید

همانطور که ذکر شد مهمترین  بخش یک محتوا، عکسی  می باشد که در آن پست می گذاریم .

 

بنابر این  برای انتخاب عکس باید نکاتی را رعایت نماییم؛ این نکات عبارتند از :

 

۱. یک نقطه کانونی واضح تعریف کنید

یکی از مهمترین کارهایی که در اینستاگرام هر پیج برای رسیدن به آن تلاش می‌ نماید، مکث کاربر روی پست و درگیر شدن با آن می باشد. شما  از یک نقطه کانونی در عکس تان، می‌توانید برای جذب کاربران استفاده نموده تا بیشتر روی تصویر شما بمانند. اگر عکس تان خیلی شلوغ باشد، چشم را گیج می‌نماید و تأثیر برعکس می گذارد، جالب است بدانید مغز ما به طور اتوماتیک این محاسبات را انجام می‌دهد، بنابر این بهتر است برای تولید محتوای خود وقت کافی گذاشته و در مورد آن تأمل نمایید.

 

۲ استفاده از قانون یک سوم در عکاسی

قانون یک سوم، یک قانون کلاسیک می باشد که با کمک هر عکاسی آن را می‌توانید یاد بگیرید. برای اجرای این قانون، عکس خود را به ۹ قسمت تقسیم نموده به شکلی که جالب‌ترین ویژگی‌های تصویر شما در تقاطع خطوط افقی و عمودی قرار بگیرد؛ در ضمن با گذاشتن نقطه کانونی در یک سوم تصویر، می‌توانید عکس خود را جذاب‌تر نمایید.

۳. استفاده از حاشیه سفید در عکس اینستاگرام

در اطراف عکس اینستاگرام شما استفاده از لبه‌های سفید می‌تواند تأثیر فراوانی در جذب مخاطب، نسبت به عکس بدون حاشیه، بگذارد. در ضمن حاشیه‌ها در تصاویری که شلوغ می باشند و جایی برای تنفس نمی‌گذارند، می‌توانند موثر باشند، بنابر این یکی از مهمترین جنبه‌هایی که حاشیه سفید دارد، می‌تواند از شلوغ شدن بیش از حد عکس شما جلوگیری نماید. همینطور اگر شما قانون یک سوم و نقطه کانونی را نیز، که در قسمت‌های پیش توضیح داده شده، در تصویر تان رعایت نموده باشید، استفاده از حاشیه سفید مخاطبان زیادی را می‌تواند جذب نماید.

 

۴. توجه به تضادها و ایجاد تعادل

ایجاد تضاد در اجزا عکستان،برای جذب مخاطب بیشتر در اینستاگرام می‌توانند یاری کننده باشند. این تضاد در رنگ‌ها، اشکال، مقیاس، فونت، نور و…می‌تواند باشد. برای شروع می‌توانید از فیلترها و برنامه‌های ویرایش عکسی که در اینستاگرام  هست ، استفاده نمایید؛ همانطور که میدانید، برنامه‌های حرفه‌ای دیگری برای ویراش تصویر هست ولی با همین ویرایش اینستاگرام به نتایج مطلوبی    می‌توانید برسید، زیرا بیشتر ویرایش در تصاویر اینستاگرام، تغییر در نور و ایجاد تضاد می باشد. در حقیقت یافتن یک تضاد در عکس، می‌تواند گام مهمی بشمار رود چون با کمک آن می‌توان با جذب مخاطب، او را ترغیب به خواندن ادامه محتوا نمود.

 

 

امیدوارم این مقاله که توسط تیم کارشناسی شرکت لحظه وب ارائه شده، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد برنامه نویسی و طراحی سایت و … را دارند قرار گرفته باشد.شما می توانید سفارش طراحی انواع سایت خود را از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در میان بگذارید. پیاده سازی طرح و ایده شما به بهترین شکل ممکن، مهم ترین هدف ما در شرکت لحظه وب است. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره رایگان از متخصصین شرکت با ما در تماس باشید.