اینتراکتیو مارکتینگ یا بازاریابی تعاملی  و انواع و مزایای آن
4 سال پیش
اینتراکتیو مارکتینگ یا بازاریابی تعاملی و انواع و مزایای آن

اینتراکتیو مارکتینگ یا بازاریابی تعاملی و انواع و مزایای آن

اینتراکتیو مارکتینگ (Interactive Marketing) یا بازاریابی تعاملی واژه‌ای می باشد که در تقابل با بازاریابی سنتی به وجود آمده است. تصور کنید جلوی تلویزیون نشسته‌اید و تبلیغ برند معروفی را مشاهده می کنید. پس از پایان تبلیغ دلتان می‌خواهد با مسئولان شرکت حرف بزنید و بگویید که چقدر کیفیت کالایشان خوب یا بد بوده است. شاید دوست داشته باشید بر سرشان داد بزنید یا آن‌ها را تشویق کنید. چه راهی دارید؟

 

بازاریابی تعاملی

شاید خیلی مشکل باشد که روشی را بیابید و صدایتان را به گوش مسئولان آن برند برسانید. از سوی دیگر فکر کنید صاحب یک برند فضایی را برای شما فراهم می‌نماید که بتوانید از طریق آن فضا نظرات، احساسات و نیازهای خود را با آن‌ها در میان بگذارید. شما کدام راه را بیشتر می‌پسندید؟
اگر با برندی روبرو شدید که از روش دوم استفاده می‌نمود بدانید که آن برند از بازاریابی سنتی عبور کرده و در حال استفاده از بازاریابی تعاملی یا اینتراکتیو مارکتینگ است.
نتایج تحقیقی نشان داده است که ۵۵ درصد اشخاص مایلند با برندها و شرکت‌هایی که کالاهایشان را می‌خرند، گفتگو داشته باشند. هم‌چنین ۸۹ درصد از همین اشخاص گفته‌اند که اگر بتوانند نظرشان را در مورد آن کالا یا برند بدهند، بیشتر از پیش به آن برند وفادار می‌مانند.
بنابر این اگر شما هم دنبال روشی هستید تا به میزان ۸۹ درصد وفاداری مخاطبان به برندتان را افزایش دهید، ادامه این مقاله را از دست ندهید.

بازاریابی تعاملی یا اینتراکتیو مارکتینگ (interactive marketing) چیست؟

بازاریابی تعاملی یا اینتراکتیو مارکتینگ شکلی ابداعی از بازاریابی می باشد که در آن مخاطبان می‌توانند با محتوای شما ارتباط برقرار نمایند. در این نوع بازاریابی، هر برند بر طبق حرکت هر مشتری و مخاطب، پاسخی در خور می‌دهد. در این روش برندها می‌توانند خلاقانه‌تر عمل نمایند و داستان‌های بهتری بگویید و به این ترتیب مخاطبان بیشتری به دست بیاورید. بر عکس روش‌های بازاریابی برونگرا، بازاریابی تعاملی فضایی را ایجاد می‌نماید که در آن مشتریان و برند بتوانند گفتگویی دو طرفه داشته باشند.
بازاریابی تعاملی به مشتریان این اجازه را می‌دهد که به رشد و تحول کالا و برند مورد علاقه‌شان کمک کنند و همین امر موجب می‌گردد که ۱۰ تا ۱۲ بار بیشتر از بقیه انواع بازاریابی مفید واقع شوند. هرچه که مشتریان بیشتر در فضای آنلاین بیشتر در مورد یک برند صحبت نمایند، هرچه بیشتر در سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی، ویدئو و ایمیل‌هایشان از یک کالا یا شرکت بگویند، بیشتر امیدها و ایده‌هایشان را به آن شرکت منتقل می‌نمایند و سبب رشد نام آن برند می‌گردند.

 

بازاریابی تعاملی

انواع بازاریابی تعاملی یا اینتراکتیو مارکتینگ

بازاریابی تعاملی اهداف گوناگونی را دنبال می‌نماید. . بازاریابان ممکن است از طریق محتوای پویا مثل داستان‌سرایی، محتوای شخصی‌سازی شده، اطلاعات لایه‌ای و تعامل دو طرفه با مشتریان ارتباط برقرار نمایند.
در همه این نوع محتوا، هدف این است که بتوان محتوایی تعامل برانگیز و مربوط به مشتری ایجاد نمود. ولی هر کدام از این انواع محتوا چه معنایی می‌دهند؟

داستان‌سرایی تعاملی: بازاریابان می‌توانند با اضافه نمودن یک انیمیشن یا اینفوگرفیک به پست بلاگی محتوایی پویا خلق نمایند . به این شکل، محتواهای بلند را می‌شکنند و با این‌طور اجزای سرگرم‌کننده سبب انتشار بیشتر محتوا می‌شوند.

محتوای شخصی‌سازی شده: وقتی ‌که شما شخصیت مخاطب برندتان را به خوبی بشناسید، می‌توانید محتوایی تولید نمایید که بهترین تجربه و بیشترین تاثیر را برای وی فراهم آورد. زمانی هم که بتوانید چنین محتوایی تولید کنید، مخاطبان بیشتر با شما ارتباط برقرار می نمایند و محتوایتان را منتشر می‌کنند.

اطلاعات لایه‌ای: یکی از دغدغه‌ها و اولویت‌ها مهم بازاریابان امروزی، آموزش دادن به مخاطب می باشد. بازاریابی تعاملی یا اینتراکتیو مارکتینگ، راهی هوشمندانه برای ایجاد محتوا به صورت لایه لایه است. در این نوع توزیع محتوا، هر درس به صورت مجزا و به مرور اضافه می‌گردد. بدین ترتیب، مخاطب را به مرور وابسته می نماید.

تعامل دو طرفه: استفاده از راه‌هایی مثل طرح تست و سوال، بازی‌ها و ویدئوهای تعاملی سبب ایجاد تجربه‌ای بسیار قوی و مثبت نزد مخاطبان می گردد.

 

مزایای اینتراکتیو مارکتینگ یا بازاریابی تعاملی

امروزه مصرف‌کنندگان انتظار دارند برندها جلوتر از خواسته‌ها و انتظارات آن‌ها گام بردارند. بازاریابی تعاملی در این راه کمک شایانی به بازاریابان و برندها می‌نماید. به کمک بازاریابی تعاملی، برندها و سازمان‌ها نیازهای مشتریان خود را بهتر می‌توانند  بشناسند. اینتراکتیو مارکتینگ سبب کاهش ریسک و افزایش فروش می‌گردد؛ زیرا نتایج آن از شناخت نیازها، رفتارها و خواسته‌های مشتریان برآمده است. با شخصی‌سازی بازاریابی تعاملی می‌توان مشتریان بالقوه را آسان‌تر به مشتری خریدار تبدیل کرد و درآمد بیشتری نیز کسب نمود. در نهایت، بازاریابی تعاملی موجب  افزایش رضایت مشتری، کاهش هزینه‌های بازاریابی و گشایش درب‌ها به سوی بازاریابی خودکار می‌گردد.

 

امیدوارم مقاله اینتراکتیو مارکتینگ یا بازاریابی تعاملی و انواع و مزایای آن که تیم کارشناسی شرکت لحظه وب ارائه شده، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد برنامه نویسی و طراحی سایت و … را دارند قرار گرفته باشد.

 

 

شما می توانید سفارش طراحی انواع سایت خود را از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در میان بگذارید. پیاده سازی طرح و ایده شما به بهترین شکل ممکن، مهم ترین هدف ما در شرکت لحظه وب است. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره رایگان از متخصصین شرکت با ما در تماس باشید.

نظرات ( بدون دیدگاه )
author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 8 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .