دیجیتال مارکتینگ با اینستاگرام
4 سال پیش
دیجیتال مارکتینگ با اینستاگرام

دیجیتال مارکتینگ با اینستاگرام

حتی برای اشخاصی که آشنایی چندانی با مفهوم دیجیتال مارکتینگ نیز ندارند، با انواع گوناگون دیجیتال مارکتینگ ( دیجیتال مارکتینگ با اینستاگرام ) با به احتمال زیاد روبرو گشته اند. دیجیتال مارکتینگ با استفاده از بعضی ابزارها به دنبال بازاریابی محصولات و خدمات به صورت آنلاین و اینترنتی می باشد.

 

بازاریابی با اینستاگرام

 

 

یکی از مهم‌ترین ابزارها در دیجیتال مارکتینگ استفاده از بازاریابی شبکه‌های اجتماعی است. در این میان به سبب استفاده عموم مردم و استقبال زیاد از شبکه اجتماعی اینستاگرام، بازاریابی دیجیتال در این شبکه برای کسب‌ و کارهای مختلف بسیار اهمیت یافته است. به شکلی که امروزه نه فقط کسب‌ و کارهای آنلاین بلکه کسب‌ و کارهای سنتی نیز به دنبال استفاده از این ابزار در جهت بازاریابی دیجیتال  می باشند. خیلی از آنها با ایجاد حساب کاربری تجاری در این شبکه اجتماعی، می خواهند تا مشتریان جدیدی برای خود بیابند. معمولا به خاطر استفاده عموم مردم از ایستاگرام، اینطور تصور می‌شود که دیجیتال مارکتینگ از این شیوه نیز مانند فعالیت شخصی و عمومی در آن بوده و نیاز به مهارت خاصی ندارد. ولی باید گفت که دیجیتال مارکتینگ با اینستاگرام در عین سادگی ظاهری از پیچیدگی‌های ویژه ای برخوردار می باشد که بدون توجه به آنها نمی‌توان به اهداف تجاری خود رسید. مهم‌ترین نکته آن است که نباید فعالیت شخصی در این شبکه را با فعالیت حرفه‌ای و تجاری در آن یکی گرفت. اشتباهی که به نظر می‌رسد بیشتر کسب ‌و کارها مرتکب آن می‌گردند.

در این مقاله می خواهیم تا به نکات مهم و اصول اساسی در دیجیتال مارکتینگ با اینستاگرام اشاره نماییم. این نکات شامل مواردی در  مورد هشتگ‌گذاری، انتخاب عکس، ویدئو و برخی نکات دیگر می باشد.

 

بازاریابی با اینستاگرام

نکات مهم و اصول اساسی در دیجیتال مارکتینگ با اینستاگرام :

 

به زیبایی شناسی خیلی اهمیت دهید

حقیقت این است که زمانی که صحبت از اینستاگرام می گردد، مساله زیبایی شناسی و توجه به زیبایی مهم‌ترین موضوع می باشد . زیرا این شبکه اجتماعی شبکه‌ای مبتنی بر تصاویر و ویدئو بوده و برخلاف بعضی رسانه‌های دیگر که متن ‌محور می باشند، تصاویر حرف اول و آخر را می‌زنند. پیش از هر چیز باید یک سبک خاص که متناسب با اهداف کسب‌ و کار شما بوده را برای انتشار تصاویر انتخاب نمایید .

 

مخاطبان خود را بشناسید

شناسایی مخاطبان به نوعی تحقیقات بازار در دیجیتال مارکتینگ با اینستاگرام به حساب می آید. شناخت مشخصه ‌های مخاطبان کمک می‌نماید تا متناسب با نیازها و علائق آنها پست‌های خود را انتشار دهید. اگرچه همه مخاطبان این شبکه اجتماعی معمولا علائق مشترکی مثل سرگرمی یا بعضی موارد دیگر دارند، ولی بین آنها فرق ‌های قابل توجهی نیز وجود دارد. این تفاوت‌ها شامل سن، جنس، علائق، ویژگی‌های شخصیتی، شغل و بعضی موارد دیگر  می باشد.

بازاریابی با اینستاگرام

از کپشن‌های جذاب و گیرا استفاده نمایید

بعد از تصاویر یا ویدئوها،می‌توان کپشن را اصلی‌ترین ابزار در دیجیتال مارکتینگ با اینستاگرام دانست. نوشتن کپشن‌ها در عین سادگی  ولی مهارت زیادی لازم دارد. در حقیقت تصاویر جرقه اصلی را در ذهن ببینده ایجاد می‌ نماید،  ولی همه چیز به تصاویر ختم نمی‌گردد. نباید مخاطبان را در تاریکی رها نمود و بلکه باید اطلاعات تکمیلی در باره تصاویر یا ویدئو را در کپشن‌ها نوشت. پس بهتر آن است که محتوا را به دو بخش تقسیم نمود. بخشی که در تصاویر ارائه شده و بخش دیگر در زیرنویس‌ها نوشته می‌شود. کپشن باید تا حد امکان کوتاه نوشته شود.

هشتگ‌های هوشمندانه انتخاب نمایید

هشتگ‌ها نقش بسیار مهمی در جذب فالوور دارند. انتخاب هشتگ‌های متناسب با اهداف کسب‌ و کار سبب می‌گردد تا به مرور افرادی که مرتبط با کسب‌وکار شما می باشند، بتوانند پیج شما را پیدا نموده و فالو نمایند. در انتخاب هشتگ باید دقت کافی را به عمل آورد و هر عبارتی را نمی‌توان به عنوان هشتگ انتخاب نمود. بلکه کلمات مهم و کلیدی که در ارتباط با اهداف کسب ‌و کار هستند را باید انتخاب نمود.

به زمان انتشار پست‌ها دقت نمایید

انتشار مطالب به خودی خود نمی‌تواند سبب جذب فالوور و محبوب شدن پیج شما گردد. بلکه توجه به زمان مناسب برای انتشار آنها نیز بسیار اهمیت دارد. بهتر است وقتی را انتخاب کنید که بیشتر کاربران آنلاین هستند. بعضی از زمان‌ها هستند که به آنها زمان‌های مرده می گویند نباید در این اوقات به انتشار مطالب دست زد. معمولا اوقاتی که اشخاص در حال استراحت می باشند یا نیمه‌های شب زمان مناسبی برای انتشار پست‌ها نیستند. برای اطلاع از اینکه کاربران چه زمانی بیشتر آنلاین می باشند از بعضی ابزارهای اینستاگرام می‌توان کمک گرفت.

تعاملی باشید

در انتشار پست‌ها باید سعی نمود که با لحنی جذاب و از طریق به کار بردن عبارات و جملات مناسب، تعامل افراد را جذب نمود. نظرات کاربران به مرور خود به خود سبب معروف شدن پیج شما و جذب کاربران جدید خواهد شد. زیرا این کار سبب می‌شود تا پست‌ها برای اشخاصی که جزء فالوورهای دوستان شما  می باشند، نمایش داده شود و بدین ترتیب آنها نیز به دنبال نمودن پیج شما ترغیب گردند.

از استوری اینستاگرام حتما استفاده کنید

قابلیت استوری این شبکه اجتماعی سبب می‌شود تا مخاطبان بیشتر با کسب ‌و کار شما آشنا گردند. بهتر است در استوری‌ها کمتر به تبلیغات بپردازید و می‌توانید از محتواهای آموزنده یا سرگرم‌کننده استفاده نمایید. از طرفی در استوری‌های اینستاگرام بهتر است که لینک سایت خود را نیز بگذارید تا با این کار ترافیک قابل ‌توجهی نیز برای سایت جذب نمایید. لایو اینستاگرام نیز یکی دیگر از کاربردهایی می باشد که از آن می‌توان استفاده نمود.

به فعالیت رقبای خود در اینستاگرام نگاه کنید

برای یافتن یک استراتژی مناسب در بازاریابی با اینستاگرام  وضعیت رقبا را در این شبکه اجتماعی می‌توان بررسی نمود. نوع نوشتن کپشن‌ها، چگونگی هشتگ‌گذاری آنها، طرز برقراری ارتباط با مخاطبان و بعضی موارد دیگر مسائلی می باشند که با مشاهده رقبا آنها را می‌توان بهبود داد. البته برای این کار بهتر است چند پیج گوناگون از کسب ‌و کارهای مختلف را بررسی و فقط به یک نمونه اکتفا ننمود. ضمن آنکه نباید محتواها یا تصاویر آنها را کپی‌برداری نمود. بلکه با دیدن صفحات رقبا می‌توان الگوبرداری نموده یا نقاط ضعف خود را شناسایی کرد.

 

امیدوارم مقاله دیجیتال مارکتینگ با اینستاگرام که توسط تیم کارشناسی شرکت لحظه وب ارائه شده، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد برنامه نویسی و طراحی سایت و … را دارند قرار گرفته باشد .

 

 

 

شما می توانید سفارش طراحی انواع سایت خود را از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در میان بگذارید. پیاده سازی طرح و ایده شما به بهترین شکل ممکن، مهم ترین هدف ما در شرکت لحظه وب است. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره رایگان از متخصصین شرکت با ما در تماس باشید .

نظرات ( بدون دیدگاه )
author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 8 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .