بررسی انواع ریدایرکت ها و کاربرد آنها
3 سال پیش
بررسی انواع ریدایرکت ها و کاربرد آنها

بررسی انواع ریدایرکت ها و کاربرد آنها

ریدایرکت همان هدایت کاربران و خزنده های موتورهای جستجو از یک URL به یک URL دیگر می باشد . بطور مثال شما ممکن است بخواهید دامنه سایت تان را از DOMAIN.IR به NEWDOMAIN.IR  عوض کنید،در این موقع می توانید از ریدایرکت استفاده نمایید تا  وقتی که کاربران دامنه قبلی سایت شما را تایپ نمودند، به دامنه جدید منتقل گردند و بدون هیچ مشکلی آن را در اختیار داشته باشند.

 

 ریدایرکت

انواع ریدایرکت و کاربرد آن ها

 

Redirect 301 یا ریدایرکت دائمی

این ریدایرکت به معنی ریدایرکت همیشگی می باشد . در این نوع  تا حدود 99 درصد قدرت و اعتبار و سئو آدرس قبلی به آدرس جدید منتقل می گردد. زمانی که از این نوع ریدایرکت استفاده میکنید، خزنده های موتور جستجو آن را یه ریدایرکت همیشگی فرض می نمایند.

Redirect  302 یا موقت

بعضی اوقات ممکن است شما بخواهید به صورت موقتی یک آدرس را از دسترس خارج نمایید و آن را روی یک آدرس جدید انتقال دهید . در این صورت باید از ریدایرکت 302 استفاده نمایید. ریدایرکت 302 یک انتقال موقتی می باشد و به ما این امکان را می دهد که بتوانیم یک صفحه را به صورت موقتی از دسترس خارج نماییم، بدون اینکه سئو و اعتبار آن صفحه با مشکل روبرو شود.

Redirect META REFRESH

نوعی از ریدایرکت هست که به آن ریدایرکت META REFRESH می گویند. شاید این نوع ریدایرکت را در سایت های دانلود زیاد دیده باشبد . وقتی قرار است چنین ریدایرکتی انجام شود، با صفحه ای مواجه می شوید که می گوید:«تا چند ثانیه دیگر به صفحه موردنظر منتقل می شوید، در غیر اینصورت اینجا کلیک نمایید»
این نوع ریدایرکت به هیچ وجه برای سئو مناسب نمی باشد و حتی می تواند تاثیر منفی هم در اعتبار آدرسی که ریدایرکت می گردد داشته باشد.
همچنین آن بسیار کند عمل می نماید و ممکن است حوصله کاربران سر برود و صفحه را ترک نمایند.

ریدایرکت CANONICAL

نوع دیگری از ریدایرکت هست که از آن می توانید برای سئو استفاده نمایید و به آن ریدایرکت CANONICAL می گویند. گاهی اوقات ممکن است شما صفحه ای داشته باشید که در آن صفحه نظرات سودمندی وجود داشته باشد و بک لینک های خوبی هم دریافت نموده باشد، اما ناچار هستید صفحه جدیدی را به جای آن صفحه جایگزین نمایید.
در این شیوه شما می توانید از ریدایرکت CANONICAL استفاده نمایید تا هم بتوانید صفحه قبلی را داشته باشید و هم صفحه جدید را در اختیار داشته باشید.
در این روش گوگل صفحه قبلی را ایندکس نمی نماید و آن را به عنوان یک صفحه فرعی می شناسد، ولی اعتبار آن به صفحه جدید منتقل می شود . همچنین کاربران می توانند همچنان صفحه قبلی را مشاهده کنند و همین بازدید خوب آن صفحه، سبب می شود سئو سایت شما ارتقا پیدا نماید و رشد بهتری داشته باشد.

 

 ریدایرکت

کاربردهای ریدایرکت چیست؟

در این قسمت میخواهیم به بعضی از کاربردهای ریدایرکت در سایت اشاره  نماییم و بگوییم در چه جاهایی می تواند به شما کمک نماید :

 

 استفاده از چند دامنه برای یک سایت

در صورتی که برای سایت خود از چند دامنه می خواهید استفاده کنید، با استفاده از ریدایرکت می توانید همه دامنه ها را روی یک دامنه اصلی منتقل کنید.

 

 استفاده از SSL

اگر میخواهید روی سایت تان گواهی SSL نصب نمایید، باید همه آدرس های سایت که به صورت HTTP را روی آدرس HTTPS منتقل کنید . این کار با استفاده از ریدایرکت امکان پذیر است.

 

 حذف صفحات سایت

شاید شما بخواهید بعضی از صفحات سایت خود را پس از مدتی حذف نمایید یا بخواهید صفحاتی که تکراری هستند را از داخل سایت پاک کنید .در این موارد می توانید از ریدایرکت استفاده نمایید تا آدرس صفحات حذف شده را روی یک آدرس جدید منتقل کنید و کاربران شما با صفحه 404 روبرو نگردند.

 

 تغییر دامنه سایت

اگر  ری برندینگ بخواهید کنید و دامنه سایت خود را تغییر دهید، باید آدرس دامنه قبلیتان را به صورت کامل روی دامنه جدید منتقل نمایید تا هم محتواها و آدرس ها را از دست ندهید، و هم موقعی کاربران آدرس قبلی را تایپ می نمایند، بتوانند به آدرس جدید سایت شما دسترسی داشته باشند.

 

 

امیدوارم مقاله بررسی انواع ریدایرکت ها و کاربرد آنها که توسط تیم کارشناسی شرکت لحظه وب ارائه شده، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد برنامه نویسی و طراحی سایت و … را دارند قرار گرفته باشد.

 

 

 

شما می توانید سفارش طراحی انواع سایت خود را از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در میان بگذارید. پیاده سازی طرح و ایده شما به بهترین شکل ممکن، مهم ترین هدف ما در شرکت لحظه وب است. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره رایگان از متخصصین شرکت با ما در تماس باشید.

نظرات ( بدون دیدگاه )
author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 8 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .