100 ایده جالب برای ایمیل مارکتینگ موثر
5 سال پیش
100 ایده جالب برای ایمیل مارکتینگ موثر

100 ایده جالب برای ایمیل مارکتینگ موثر

ایمیل مارکتینگ یا ارسال خبرنامه هنوز هم از بهترین گزینه‌های بازاریابی اینترنتی است که می‌توانیم با کمک آن ذهن کاربران خود را درگیر کنیم. برای اینکه بتوانید در این مورد موثر باشید باید آن را بصورت منظم و یکپارچه طبق زمانبندی مشخصی ارسال نمایید.

اما سوالی که پیش می‌آید این است: آیا می‌توانید برای هر هفته یا دو هفته‌ای که قرار است ایمیل ارسال کنید، محتوایی جذاب داشته باشید؟کمی که با دقت فکر کنیم می‌بینیم واقعا کار مشکلی است، اینکه بتوانیم همواره ایده جالب محتوایی برای خبرنامه خود داشته باشیم به این سادگی‌ها نیست. پس چاره کار چیست؟

ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ

ایده جذاب محتوایی برای خبرنامه

در حقیقت اگر نتوانید ایمیل‌های جالب و استانداردی را به کاربران ارائه نمایید باید احتمال هر اتفاقی را بدهید. چه اتفاقی؟ از نادیده گرفته شدن ایمیل‌ها تا حذف اشتراک کاربر در خبرنامه. برای شما که می‌خواهید به این وسیله اشخاص را به سمت سایت و خدمات خود بکشید واقعا اتفاق ناخوشایندی است. ولی اگر کمی هوشمندانه عمل کنید مطمئنا جلوی این مشکلات را خواهید گرفت.

ما امروز به شما می‌گوییم که چطور ایده محتوایی برای ارسال ایمیل شناسایی کنید.طبق بررسی‌هایی که توسط میلرلایت انجام شده، لیستی از ۱۰۰ ایده جذاب محتوایی برای خبرنامه ، تهیه شده که ما هم قصد داریم این ۱۰۰ ایده را در اینجا با شما به اشتراک بگذاریم.

در ایمیل مارکتینگ آموزش پیرامون کسب و کارتان به کاربران بدهید

۱- راهنما و نکات را دائم در خبرنامه خود برای کاربران در نظر بگیرید. یعنی مطالبی که جنبه آموزشی دارند بهتر است همیشه در سطر اول لیست خبرنامه قرار گیرند. همچنین بخش پشتیبانی و مشاوره رایگان را از یاد نبرید .

۲- فراهم کردن راهنمایی در مورد اقداماتی که نباید انجام شوند.

۳-ساخت یک کتابخانه از مطالب ارزشمند و پربازدید منتشر شده درباره صنعت خود در جاهای دیگر و به اشتراک‌گذاری آن با کاربران.

۴- آخرین روند و تغییرات را در کسب و کار خود بررسی نموده و به اطلاع مخاطبان برسانید.

۵- چک لیست‌هایی را درباره اطلاعاتی سودمند ایجاد کنید تا کاربران بتوانند آن را دانلود کنند. نظیر میلرلایت که یک چک لیست GDPR برای فرم‌هایی که اشخاص به آن‌ها تمایل بیشتری نشان می‌دادند، ایجاد کرده است.

۶- در گزارش خود یک دانلود رایگان یا کتاب الکترونیک (ebook) به کاربران پیشنهاد دهید.

۷- راهنمایی ساده و اولیه برای مواردی که در صنعت شما جذاب هستند، ایجاد نمایید.

۸- مصاحبه با اشخاص موفق. مردم دوست دارند داستان‌ها یا اشخاص موفق را بشنوند و از آنها یاد بگیرند که چطور توانستند به موفقیت دست یابند.

۹- جمع آوری پیشنهادهای کارشناسان دیگر. یک مساله مهم در حوزه خود را انتخاب کرده و از ده کارشناس آن حوزه بخواهید که هر کدام توصیه‌هایی در مورد آن را به شما ارائه کنند.

۱۰- پست یکی از وبلاگ‌نویس‌های مهمان خود را که شما را تحسین کرده است و خودتان نیز در مورد آن نظر داده‌اید، به اشتراک بگذارید.

۱۱- یک اینفوگرافیک ایجاد کنید و یا به اشتراک بگذارید و بعضی چشم اندازهای کاربردی را نیز به آن اضافه کنید.

۱۲- تقویمی از رویدادهای مهم کمپانی خود (وبینار یا شوی محصول) یا ابتکارات (کنفرانس و آثار ) برای مخاطبان بفرستید.

۱۳- به سوال های خواننده‌های خود در قالب “دوست عزیز” یا “ابی عزیز” یعنی مخاطب مستقیم، پاسخ بدهید.

۱۴- گذشته را مرور کنید. چطور صنعت شما در ۵ سال یا ۱۰ سال گذشته تغییر کرده است. به دنبال نقاط عطف برای انعکاس آن باشید.

۱۵- در مورد صنعت خود پیش بینی‌هایی ارائه دهید.

۱۶- لیستی از بهترین جک‌ها یا کلمات عامیانه مرتبط به صنعت خود تهیه کنید.

۱۷- لیستی از نقل قول‌های مربوط با صنعت مورد علاقه خود بسازید.

۱۸- اسطوره‌های معروف صنعت خود را معرفی کنید.

۱۹- لیستی از پروفایل‌های معروف توییتر، اینستاگرام ، پینترست که صنعت شما را دنبال می‌کنند، بسازید.

۲۰- مشتریان خود را از سیاست‌های دولتی و اقتصادی که ممکن است بر آنها تاثیر بگذارد مطلع کنید. GDPR موضوع بزرگ میلرلایت در سال ۲۰۱۸ بود.

۲۱- به نقد و بررسی و معرفی کتاب‌هایی که در باره صنعت و حوزه شما صحبت می‌کنند، بپردازید.

اخبار و بروزرسانی‌های جدید خود را در ایمیل مارکتینگ به اشتراک بگذارید

۲۲- گزینه‌های مورد علاقه شرکت خود را برجسته کنید. مردم دوست دارند اخبار خوب را بشنوند.

۲۳- اطلاعاتی از رویدادهایی که در آن شرکت کرده‌اید به اشتراک بگذارید.

۲۴- در باره نقاط عطف کمپانی که شما به آن افتخار می‌کنید، صحبت کنید.

۲۵- نکاتی در باره کشفیاتی به اشتراک بگذارید که کمپانی شما در جهت ارتقای آن تلاش می‌کند

۲۶- ابزارهایی که استفاده می‌کنید و برای کاربران شما هم سودمند خواهد بود به مخاطبان خبرنامه معرفی کنید.

۲۷- از روش‌های علمی برای اجرای یک آزمایش در تجارت خود استفاده کنید و نتیجه آن را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.

۲۸- داستان‌هایی درمورد اتفاقاتی که شما را شگفت زده کرده‌اند، برای مخاطبان خود بازگو کنید.

۲۹- اجازه دهید مردم در باره شرکای تجاری شما و مزایای برجسته آنها آگاه شوند.

۳۰- منابع آنلاین سودمند را لیست کنید. اشخاص در کدام سایت‌ها می‌توانند بهترین تصاویر رایگان را دانلود کنید، کدام سایت برای مشاوره رایگان سودمند است و راهنمایی‌ها و ترفندها را از کجا می‌توانند بیابند.

۳۱- آمار مرتبط به شرکت، محصولات و صنعت خود را منتشر کنید.

۳۲- اولین توضیحات و معرفی محصولات و سرویس‌های خود را برای مخاطبان خود بفرستید تا احساس کنند که مهم هستند. زمانی که مخاطبان احساس کنند اولین کسی هستند که از تازه‌های صنعت شما آگاه می‌شوند، حس می‌کنند برای شما سودمند هستند.

۳۳- برنامه‌های آینده شرکت خود و آنچه در آینده برای تجارت شما اتفاق می‌افتد را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید. دیدگاه و چشم انداز روشنی از آینده تجارت خود به مخاطبان بدهید.

۳۴- یک ارائه سودمندی را که در جای دیگری برگزار کرده‌اید، با آنها به اشتراک بگذارید.

۳۵- بزرگ‌ترین چالشی را که کمپانی شما در سال گذشته با آن مواجه شد و اینکه شما چگونه با آن برخورد کردید را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.

فرهنگ و شخصیت خود را به اشتراک بگذارید

۳۶- فرهنگ و ارزش‌های کمپانی خود را به نمایش بگذارید.

۳۷- چیزهایی که دوست دارید یا برای شما الهام‌بخش هستند را به اشتراک بگذارید. شما می‌توانید آنها را با عکس ها، موسیقی و مقالات و داستان‌ها نمایش دهید.

۳۸- اصولی که شرکت شما را هدایت می‌کند و پیش می‌برد را بنویسید. اینجاست که نشان می‌دهد ما چطور در مورد ارزش‌های خود صحبت می‌کنیم.

۳۹- کارمندان خود را دعوت کنید که در داستان خبرنامه شما مشارکت کنند.

۴۰- اعضای تیم خود را که دوست دارید مخاطبان آن‌ها را بشناسند، معرفی کنید.

۴۱- مقاله‌ای در باره تاریخچه کمپانی خود بنویسید. همه شرکت‌ها یک داستان و تاریخچه دارند.

۴۲- لیست مشاغل خود را معرفی نمایید. مشتریان خود را استخدام کنید. چرا که نه؟ اگر آنها از شما خرید کرده‌اند مطمئنا می‌توانند بزرگ‌ترین طرفدار تجاری یا کارمند شما باشد.

۴۳- یک ویدیوی خنده‌دار که بوسیله یکی از کارمندان شما تولید شده است را به اشتراک بگذارید.

۴۴-تصاویر یا ویدیوهایی از پشت صحنه تجارت خودتان یا مراحل تولید محصولات، حوادث و رویدادهای اخیر یا مشتریان راضی و شاد خود نمایش دهید.

۴۵- با خدمات اجتماعی همراه شوید. اخبار مرتبط به مشارکت کمپانی خودتان در کارهایی که برای داشتن جامعه بهتر انجام شده است را انتشار دهید.

۴۶- یک روز زندگی یکی از کارمندان خود را نمایش دهید.

۴۷- موضوعات و مطالب مرتبط به موقعیت محلی خود را به اشتراک بگذارید.

۴۸- در مورد اتفاقات و زندگی شخصی خود بنویسید. درباره کودک‌تان، درباره حیوان خانگی‌تان ، در مورد پروژه جدیدتان یا خودرویی که قصد خرید آن را دارید.

۴۹- دیدگاه‌ های خود را به اشتراک بگذارید. آیا در حوزه خود موضوع قابل بحثی دارید، دیدگاه خاصی دارید که می‌تواند به دیگران کمک کند یا چالش برانگیز باشد.

۵۰- یک لیست ده تایی از مواردی بنویسید که در زمان ابتدای تجارت‌تان آرزو داشتید آنها را یاد می‌گرفتید و می‌دانستید.

۵۱- لیستی از کتاب‌ها، ایبوک‌های رایگان و محصولاتی که الهام بخش کارمندان شما هستند، ایجاد کنید. مردم چیزهای رایگان و پیشنهادهای خوب را دوست دارند.

۵۲- محبوب‌ترین پست‌ها، توییت‌ها، پین‌ها از شبکه‌های اجتماعی خود را به اشتراک بگذارید. شما می‌توانید از بلوک‌های رسانه‌های اجتماعی استفاده نمایید.

۵۳- در باره یک تمرین تیمی که برای شما واقعا خوب بوده است و به شما کمک کرده است چیزی بیاموزید و برای مخاطبان درباره آن صحبت کنید.

۵۴- یک لیست از موسیقی‌هایی که تیم شما هم گوش می‌دهند به اشتراک بگذارید.

۵۵- یک لیست از Netflix (در ایران میتوان از فیلیمو استفاده کرد) مورد علاقه تیم خود که در حال حاضر  هم در حال پخش است به اشتراک بگذارید.

مشتریان را درگیر کنید

۵۶- مصاحبه با مشتریان. مشتریان شما دوست دارند در مورد یکدیگر و اینکه چطور محصولات شما برای دیگر مشتریان مفید بوده است، اطلاعاتی داشته باشند.

۵۷- مشتریان را دعوت کنید تا در نظرسنجی شرکت  کنند و نتایج خود از محصولات و خدمات شما را به اشتراک بگذارند.

۵۸- یک نظرسنجی راه بیاندازید و نتایج آن را به اشتراک بگذارید.

۵۹- یک مسابقه در شبکه‌های اجتماعی برگزار نمایید.

۶۰- از خواننده‌ها بخواهید که تصویر محصول‌هایی که استفاده کرده‌اند را در خبرنامه به اشتراک بگذارند.

۶۱- پرسش و پاسخ خواننده‌ها می‌تواند سرگرم کننده باشد.

۶۲- خواننده‌ها را تشویق کنید تا محصولات شما را در سایت خودتان یا دیگر سایت‌ها معرفی کنند.

۶۳- به صورت کاملا الهام‌بخش داستان‌های قانع کننده‌ای را به مشتریان که کارهای شگفت انگیز انجام می‌دهند، بگویید. کارهایی مانند صعود از قله، جمع آوری پول برای خیریه و یا شاید آموزش برای بازی‌های المپیک

۶۴- در مورد خبرنامه‌های خود از مخاطبان سوال بپرسید. شما می‌توانید از بلوک‌های پرسشنامه استفاده کنید و به مشتریان خود.

۶۵- تولد کاربران تان را تبریک بگویید. سعی کنید این کار را به صورت خودکار انجام دهید.

۶۶- سالگرد پیوستن فردی به خبرنامه و سایت خودتان را به او تبریک بگویید. شما می‌توانید یک هدیه کوچک را در ایمیل آنها به شکل تخفیف قرار دهید.

۶۷- از مخاطبان خود بخواهید که بهترین وبلاگ‌ها یا افراد با نفوذ را به شما معرفی کنند. این شیوه می‌تواند برای شما مفید واقع شود چرا که شما می‌توانید ایده‌های جذابی برای نوشتن پست‌های جدید در دست داشته باشید.مثلا ۱۰۰ وبلاگ برتر سال، موفق‌ترین و پرنفوذترین افراد در صنعت ما. در انتها افرادی را به عنوان برنده معرفی کنید تا سایرین را دعوت کنید در نظرسنجی شرکت نمایند.

۶۸- یک مسابقه و لینک مربوط به آن را در ایمیل قرار دهید. از یک برنامه سازنده مسابقه نظیر online quiz creator استفاده کنید.

ایده‌های محتوایی تجارت الکترونیک

۶۹- تهیه لیستی از محبوب‌ترین محصولاتی را که شما به اشتراک می‌گذارید.

۷۰- سودمندترین محصولاتی که مردم از دست داده‌اند را به اشتراک بگذارید.

۷۱- یک لیست علاقه‌مندی برای محصولات خود معرفی کنید. اجازه دهید مردم آن را به اشتراک بگذارند.

۷۲- به نقد و بررسی‌های انجام شده برای محصولات خودتان در سایت‌های دیگر لینک بدهید. مثلا به سایت آمازون.

۷۳- محصولات دیگر شرکت‌ها که می‌توانند مکمل محصولات شما باشند را نقد و بررسی کنید.

۷۴- پیشنهادات ویژه، تخفیف‌ها و کوپن‌ها را از یاد نبرید. تبلیغات همچنان یکی از موثرترین راه برای افزایش فروش به مشتریان جدید است.

۷۵- ایمیلی که رضایت مشتریان شما را نشان می‌دهد، ارسال نمایید.

۷۶- نسخه‌های محدود. مخاطبان شما خیلی خوشحال می‌شوند که جزء اولین کسانی باشند که در مورد محصولات محدود شما می‌شنوند. مثلا در بازه‌های زمانی خاصی ممکن است محصولی به تعداد محدود در سایت شما عرضه شود و قطعا مخاطبان خوشحال می‌شوند از آن آگاه شوند.

۷۷- محصولاتی را انتخاب کنید که دارای رنگ و مشخصات مشترکی هستند.

۷۸- یک داستان خوب در پشت محصولات خود بگویید. همه ما دوست داریم داستان‌هایی در مورد محصولاتی که می‌خریم، بشنویم.

۷۹- یک آموزش در مورد محصولات خود به اشتراک بگذارید. توضیح دهید که چطور باید از این محصول استفاده کرد که بیشترین نتایج را به دست آورد.

۸۰- منابع سودمندی را که به مخاطبان شما کمک می‌کند تا محصولات بهتری را انتخاب کنند، به اشتراک بگذارید.

۸۱- یک ایمیل تایید خرید برای مشتریان خود بفرستید و در آن توضیح دهید که چه مدت طول می‌کشد تا محصول را دریافت کنند.

۸۲- یک کلیک پیشنهاد دهید. کلیکی که خواننده‌ها با زدن آن اجازه ورود به فروشگاه شما را مشاهده می‌کنند.

روش‌های محتوایی جدید

۸۳- یک ویدیو بگذارید و اجازه دهید که مردم کانال یوتیوب شما را پیدا کنند. ویدیوهای خبرنامه می‌تواند موجب افزایش ۲۰ درصدی نتایج وبسایت شما شود.

۸۴- خواننده‌ها را ترغیب کنید که بر روی لینک‌های رمزدار کلیک کنند.

۸۵- در مورد پادکست‌های بزرگی که خواننده‌ها می‌توانند بشوند، بنویسید.

۸۶- لیستی از ویدیوهایی که در یوتیوب بیشترین بازدید را داشته‌اند، تهیه کنید.

۸۷- با رقبای خود گفتگو داشته باشید و در مورد آن‌ها نیز بنویسید.

۸۸- روال هفتگی. یک موضوع خاص را در روزهای هفته تکرار کنید. مثلا هر هفته بنویسید: بهترین لحظات دوشنبه‌ها، ده سه شنبه برتر

۸۹- از عناوینی مثل ۱۰ دستور، ۷ گناه مرگبار، ۵ ستون از، در پست‌های خود استفاده کنید و در مورد آنها بنویسید.

۹۰- آموزش‌های خود را توسعه دهید. (متن، عکس ها، فیلمنامه یا فیلم، آموزش صوتی)

۹۱- چگونگی مقالات (پست‌ها، دستورالعمل، راهنمایی سریع)۹۲- در مورد آب و هوا صحبت کنید. اگر شرایط آب و هوایی بر روی ساعات کاری منظم شما تاثیر می‌گذارد، مشتریان باید از آن آگاه باشند.

۹۳- تعطیلات را جشن بگیرید. شما می‌توانید جشن‌های کوتاه تعطیلات را با مشتریان و کارکنان خود جشن بگیرید. علاوه بر تعطیلات رسمی و مهم، تعطیلات دیگری نیز مانند روزهای خاص وجود دارند که مشتریان ممکن است تمایل داشته باشند با بیزینس شما جشن بگیرند.

۹۴- رویدادهایی را که به تجارت شما و حتی موقعیت مخاطبان شما مربوط هستند، برجسته نمایید.

۹۵- محدوده فکری محتوا شما. اگر شما در مورد یک نوشیدنی در شیلی محتوا می‌نویسید، محتوا را تنها به آن نوشیدنی محدود نکنید. در مورد کوکتل‌ها، غذاها و مقصدهای شیلی و سایر نوشیدنی‌ها و چیزهایی که ممکن است برای مخاطبان جذاب باشد، بنویسید.

۹۶- یک سری ایمیل خوش آمدگویی تهیه کنید. این یک روش بسیار راحت برای شروع ارتباط با خوانندگان است.

۹۷- در ۱۰ مرحله. یک راهنمای مرحله به مرحله در باره چگونگی انجام کاری، چگونگی ساخت ویدیو یا نمایش مرحله‌ای یک سری ازعکس ها را به نمایش بگذارید.

۹۸- تشکر کنید. بسیاری از کسب و کارها به اندازه کافی از مخاطبین و مشتریان خود تشکر نمی‌کنند.

۹۹- یک بلوک محتوا پویا برای هدف قرار دادن دسته خاصی از مشتریان اضافه کنید.

۱۰۰- بدترین پست‌های وبلاگ خود را لیست کنید و بگویید چرا آنها بدترین پست‌ها بوده‌اند.

۱۰۱- فراخوانی مجدد افرادی که در لیست ایمیل شما ثبت نام کرده‌اند اما ایمیل‌های شما را باز نکرده‌اند.

۱۰۲- آیا پست‌های قدیمی دارید که هنوز می‌توان آنها را با کمی تغییرات مورد استفاده قرار داد؟ پست‌های قدیمی را با چیزهای جدید بروزرسانی کنید.

۱۰۳- تهیه یک لیست بزرگ از ویژگی‌ها، امکانات، ایده‌ها و… (دقیقا مثل همین مقاله)

۳ سوالی که شما باید به آنها قبل از استفاده از این ۱۰۰ ایده محتوایی برای خبرنامه پاسخ بدهید.

۱- آیا برای مخاطبان مورد نظر شما مناسب است؟

شما مخاطبان خود را بهتر از هر شخصی می‌شناسید. مطمئن شوید که ایده خبرنامه برای مخاطب شما جالب خواهد بود. آیا ارزشی را به زندگی آنها اضافه می‌کند؟

۲- هدف نهایی و پاسخ مورد نظر شما چیست؟

ایده محتوایی برای ارسال ایمیل را به صورتی انتخاب کنید که شما را در دستیابی به هدف کمک می‌کند. هدف نهایی شما می‌تواند یک ارتباط ساده با مخاطب یا افزایش فروش محصولات باشد.

۳- آیا ایده محتوا خبرنامه با نام تجاری و برند شما متناسب است؟

همه ایده‌ها برای تمام برندها مناسب نیست. قبل از امتحان کردن هر ایده‌ای حتما به ارزش‌ها و شخصیت اصلی برند خود فکر کنید. آیا این ایده محتوا با ارزش‌های من هماهنگ است.

 

امیدوارم این مقاله که توسط تیم کارشناسی لحظه وب ارائه شده، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد ورود به دنیای برنامه نویسی و طراحی سایت را دارند قرار گرفته باشد.در صورت داشتن هرگونه سوال و یا پیشنهادی، از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در تماس باشید.

نظرات ( بدون دیدگاه )
author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 8 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .