۴ راه آسان برای کاهش بانس ریت سایت وردپرسی
4 سال پیش
۴ راه آسان برای کاهش بانس ریت سایت وردپرسی

۴ راه آسان برای کاهش بانس ریت سایت وردپرسی

جذب نمودن کاربران به وب‌سایتتان فقط نیمی از راه است، آنچه بسیار اهمیت دارد درگیر نمودن آنان با وب‌سایت تان است. بعلاوه کارایی وب‌سایت یکی از جنبه‌های غیرقابل‌ انکاری می باشد که باید به آن توجه گردد. خوشبختانه وردپرس با همه تم‌ها و پلاگین‌هایش، امکانات لازم برای راه‌اندازی یک وب‌سایت کارآمد را در اختیار ما قرار می‌دهد. در این مقاله می خواهیم به ۴ راه‌حل برای بهبود وب‌سایت تان پردازیم، در ضمن با این روش ها کاهش بانس ریت سایت شما بصورت چشم گیری صورت می گیرد:

به چه علت بهینه‌سازی تجربه کاربران برای موفقیت وب‌سایت وردپرسی شما الزامی می باشد؟

همان‌طور که انتظار می‌رود، بهینه‌سازی تجربه کاربری (UXO) شامل هرنوع بهینه‌سازی وب‌سایت شما به‌ جهت افزایش میزان کارایی آن است.توجه کنید که در اینجا منظور ما طراحی و دیزاین وب‌سایت شما نمی باشد، چون ممکن است یک وب‌سایت با طراحی ضعیف همچنان تجربه کاربری خوبی را برای مخاطبان هدفش رقم بزند.
آنچه در این مقاله در نظر داریم، کارایی وب‌سایت شما و میزان تطابق آن با هدفش می باشد. هرچند طراحی سایت شما در این مقوله می‌تواند تأثیرگذار باشد ولی وب‌سایت شما مستقیماً وابسته به این موضوع  نیست. در ادامه به ارائه این راه‌ حل‌ها پرداخته‌ایم:

۱. یکی از راه های کاهش بانس ریت سایت طراحی واکنش گرا می باشد:

شاید شما از میزان اهمیت ریسپانسیو بودن یک وب‌سایت آگاهید،اما اینکه تا چه میزان آن را بکار می‌گیرید مهم می باشد. اگر وب‌سایت شما با دستگاه‌هایی که مخاطبان شما استفاده می‌کنند مطابق نباشد، ریسپانسیو نمی باشد. ریسپانسیو بودن در حقیقت به‌ صورت یک طیف تعریف می‌گردد و نمی‌توان یک سایت را به‌ صورت کامل ریسپانسیو یا غیر ریسپانسیو در نظر گرفت. به این معناست که تا چه اندازه وب‌سایت شما متناسب باهدف آن طراحی‌ گشته است.
با استفاده از گوگل آنالیتیکس می‌توانید متوجه شوید مخاطبان شما عموماً از چه دستگاه‌هایی برای مراجعه به وب‌سایت شما استفاده می‌کنند.

 

 

 

مثلا همان‌گونه که در عکس بالا می‌بینید بیشتر بازدیدکنندگانی که از موبایل استفاده می‌نمایند گوشی‌های اپل (آیفون و یا آیپاد) دارند و پس از آن بیشترین فراوانی به گوشی‌های Nexus مربوط است. در این حالت منطقی است که وب‌سایت خود را روی گوشی‌های آیفون آزمایش نمایید. برای این کار لازم نیست کار خارق‌العاده‌ای انجام دهید. مثلا کافیست از یکی از دوستان یا آشنایان خود که ترجیحاً وب‌سایت شما را قبلاً ندیده‌اند سوال کنیدکه آیا به‌ آسانی روی گوشی موبایل موردنظر شما از وب‌سایت مذکور می‌توانند بازدید نمایند؟ در صورتی‌ که به دستگاه مورد استفاده عموم مخاطبان تان دسترسی ندارید از ابزارهایی مانند MobileTest.me و یا ابزار واکنشگرای StudioPress می‌توانید استفاده نمایید.

۲. نمایش ناوبری به‌صورت ثابت برای کاهش بانس ریت سایت  :

بجای اینکه فقط در بالای هر صفحه راهنمای ناوبری کاربران را به آن‌ها نشان دهید، آن را به‌ صورت ثابت در وب‌سایت تان تعریف نمایید تا موقعی که کاربران به پایین صفحه می‌روند نیز آن را بتوانند مشاهده نمایند. با این کار شما می‌توانید مطمئن گردید که کاربران وب‌سایت تان هر لحظه  آنچه لازم دارند دسترسی خواهند داشت. در صورتی‌ که از راهنمای ناوبری ثابت برای وب‌سایت تان استفاده می‌نمایید، دقت کنید که نمایش صفحه وب‌سایت تان برای اشخاصی که از موبایل‌های با صفحه‌ نمایش کوچک استفاده می‌نمایند صحیح باشد و درهم نباشد. برای داشتن یک راهنمای ناوبری ثابت، نیاز نیست خود را به قالب‌هایی که این مشخصه را دارند محدود نمایید. خوشبختانه پلاگین‌های سودمندی برای این منظور طراحی‌ گشته اند.

 

سه تا از معروف‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

Sticky Headerby ThematoSoup
myStickymenu می‌تواند
Sticky Menu

۳. ساید بار ثابت:

مانند داشتن یک راهنمای ناوبری ثابت، بودن ساید بار ثابت برای نمایش المان‌های مهم و اصلی وب‌سایت تان در افزایش کارایی وب‌سایت تان می‌تواند خیلی مؤثر باشد. با این کار توجه مخاطبانتان را به آنچه مدنظرتان است می‌توانید جلب نمایید.
در ضمن می‌توانید فقط یک یا چند المان خاص از ساید بار خود را (بجای تمام آن) به‌ صورت ثابت در نظر بگیرید که این موضوع کاملاً به نوع و کارایی وب‌سایت شما مرتبط است.

 

۴. تعبیه دکمه‌های شناور اشتراک‌گذاری مطالب روی شبکه‌های اجتماعی:

حتماً تا الان با گزینه‌های اشتراک‌گذاری مطالب یک سایت روی شبکه‌های گوناگون اجتماعی مواجه شده‌اید. شاید بعضی تصور کنند که بودن این دکمه‌ها دیگر مانند قبل کارایی ندارند، اما ما معتقدیم هنوز جایی برای این دکمه‌ها در وب‌سایت‌ها هست. یک نکته قابل‌توجه برای تعبیه این دکمه‌ها، طرز نمایش آن‎ها در موبایل می باشد. آیا این دکمه‌ها در موبایل نشان داده نمی‌شوند؟ اگر این‌ طور است، کاربران چطور روی موبایل مطالب روی وب‌سایت شما را می‌توانند به اشتراک بگذارند؟ این سؤالات، مجموعه سوالاتی می باشند که باید از منظر کارایی یک وب‌سایت برای کاربرانش پاسخ داده شوند. در وب‌سایت‌های وردپرسی پلاگین‌های خاصی برای این منظور طراحی‌ گشته‌اند که ازجمله آن‌ها به موارد زیر می‌توان اشاره نمود: Flare, Digg Digg

بعلاوه دکمه‌های اشتراک‌گذاری روی شبکه‌های اجتماعی را روی ساید بار و یا راهنمای ناوبری ثابت خود می‌توانید قرار دهید.
موارد بسیار فراوان دیگری برای افزایش و بهبود کارایی وب‌سایت‌های وردپرسی شما هست  ولی اما ما در اینجا به همین ۴ مورد بسنده می‌نماییم. این ۴ مورد ازجمله مهم ترین نکات موجود هستند. با این‌ حال به یاد داشته باشید که گاهی حتی نکات بسیار ریز و کوچک نیز  تغییرات بزرگ و اساسی می‌‌توانند ایجاد کنند.
مثلا، سرعت لود، یکی از مهم‌ترین نکات برای کارایی یک وب‌سایت می باشد. اگر سرعت لود وب‌سایت تان پایین باشد، کاربران سریع از وب‌سایت‌ شما خارج شده و آن را ترک می‌نمایند و دیگر هرچقدر روی جنبه‌های دیگر وب‌سایت تان کارکرده باشید بی‌اثر می شود. در  ضمن  روی مسائل دیگری از وب‌سایت تان  مانند بهینه‌سازی عکس‌ها، کش وب‌سایت و … می‌توانید کارکنید و آن را از جنبه‌های گوناگون بهینه‌سازی نمایید.

 

امیدوارم این مقاله که توسط تیم کارشناسی شرکت لحظه وب ارائه شده، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد برنامه نویسی و طراحی سایت و … را دارند قرار گرفته باشد.شما می توانید سفارش طراحی انواع سایت خود را از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در میان بگذارید. پیاده سازی طرح و ایده شما به بهترین شکل ممکن، مهم ترین هدف ما در شرکت لحظه وب است. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره رایگان از متخصصین شرکت با ما در تماس باشید.

نظرات ( بدون دیدگاه )
author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 8 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .