گوگل ادوردز چیست و چگونه در گوگل تبلیغ کنیم؟
4 سال پیش
گوگل ادوردز چیست و چگونه در گوگل تبلیغ کنیم؟

گوگل ادوردز چیست و چگونه در گوگل تبلیغ کنیم؟

گوگل ادوردز یا گوگل ادز یکی از سرویس های قابل ارائه توسط شرکت گوگل هست که به شما اجازه می دهد با پرداخت هزینه در صفحه نتایج گوگل ظاهر گردید.گوگل ادوردز، سیستمی می باشد که گوگل برای کمک به شما در بازاریابی محصولات یا خدمات تان در موتور جستجوی گوگل و سایت های وابسته به آن توسعه داده است.

 

در روش تبلیغاتی گوگل ادوردز متن تبلیغ در نتایج گوگل برای کوئری های مرتبط نشان داده می شود. این یک سیستم پرداخت به ازای کلیک ( PPC یا Pay-per-click) می باشد. این موضوع بدین معنی می باشد که شما می توانید بوسیله سرمایه گذاری و مزایده برای یک سری عبارات جایگاه تبلیغ را مشخص نمایید و فقط زمانی هزینه پرداخت می کنید که کاربر بر روی تبلیغتان کلیک نموده باشد.

در گوگل ادوردز تبلیغ به شکل متن کوتاهی ظاهر می گردد که در برگیرنده دو عنوان، توضیحات و لینک URL به سایت یا صفحه خاصی از سایت می باشد. تبلیغ جایی از صفحه نتایج دیده می شود که شما می خواهید.مثلا بالا یا پایین صفحه اول نتایج جستجوی گوگل.معمولا تبلیغات در بالا و پایین نتایج جستجوی طبیعی ظاهر خواهد شد. شما می توانید بر اساس مزایده خود، جایگاه تبلیغ را نیز مشخص نمایید.

تحقیقات انجام شده نشان داده است که 87 درصد از کاربران صفحات بعدی جستجو را بررسی نمی‌نمایند. در ضمن هر چقدر تبلیغ شما جایگاه بالاتری داشته باشد بازدیدکنندگان بیشتری به خود جذب می نماید و کاربران بیشتر از دیگر تبلیغ ها بر روی آن کلیک می نمایند.

 

چرا باید از گوگل ادوردز استفاده نماییم؟

واضح است که فرقی بین نوع بازدیدکنندگان در سایت وجود دارد. بازدید کنندگانی که ممکن است سایت را در نتایج طبیعی گوگل یافته باشند رفتار متفاوتی با بازدید کنندگانی که بوسیله گوگل ادوردز وارد سایت شده اند خواهند داشت. دلیل این امر بسیار ساده می باشد. ترافیکی که بوسیله جستجو و گشت و گذار بعبارتی سئو به دست آمده باشد، مربوط به بازدید کنندگانی می باشد که بیشتر به دنبال اطلاعات می باشند. این در حالیست که بازدید کنندگان تبلیغات پولی به خوبی می دانند که بر روی تبلیغ کلیک می نمایند و به دنبال خرید محصول یا خدمات موردنیاز خود هستند. پس شما به میلیون ها بازدیدکننده مروری (از طریق نتایج طبیعی) نیاز ندارید. در عوض به بازدیدکنندگان خاص و هدفمندی نیاز دارید که بوسیله ادوردز وارد سایت شده اند.

 

تبلیغات در گوگل به همین سادگی نیست!

متاسفم که این را می گوییم: ولی برای اینکه بتوانید جایگاه و ترافیک خوبی به دست آورید باید مزایده زیادی بر روی عبارات داشته باشید. شما می توانید اکانت گوگل ادوردز و کمپین خود را در عرض چند دقیقه تنظیم و راه اندازی نمایید،ولی بدون مدیریت درست قادر نخواهید بود از بودجه خود به خوبی استفاده کنید و نتایج خوبی به دست آورید. اگر مدیریت خوبی نداشته باشید ممکن است کاربر پس از ورود به سایت به دلیل نامرتبط بودن متن تبلیغ و محتوای سایت نا امید گردد. در چنین شرایطی کاربر به عقب بر می گردد و همین امر سبب می شود بودجه و مشتری احتمالی خود را از دست بدهید. بعلاوه، از طریق مدیریت موثر گوگل ادودرز نه فقط کمپین شما در به دست آوردن ترافیک هدفمند و مرتبط به سایت خوب عمل خواهد نمود، بلکه مقدار هزینه ای که برای هر عبارات دلخواه پرداخت می‌کنید، کمتر از رقبا خواهد بود.

 

گوگل چگونه تبلیغات را دسته بندی می‌کند؟

گوگل وقتی که در مورد جایگاه تبلیغ و مزایده تصمیم گیری می‌نماید ، فاکتورهایی در مورد مزایده bid (یا هزینه‌ای که برای هر کلمه در نظر گرفته‌اید) و تعداد اشخاصی که از طریق هر تبلیغ بر روی آن کلیک نموده اند را در نظر می‌گیرد. گوگل ادوردز به تبلیغات موثر اولویت بیشتری می دهد. اگر تبلیغ و مقصد آن به عبارت موردنظر مرتبط باشد، بازدیدکنندگان بیشتری بوسیله پرداخت به ازای کلیک (تبلیغات گوگل) به سایت شما خواهند آمد. بازدیدکننده خوب می تواند به مشتری خوبی تبدیل گردد.

 

امیدوارم این مقاله که توسط تیم کارشناسی شرکت لحظه وب ارائه شده، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد برنامه نویسی و طراحی سایت و … را دارند قرار گرفته باشد.شما می توانید سفارش طراحی انواع سایت خود را از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در میان بگذارید. پیاده سازی طرح و ایده شما به بهترین شکل ممکن، مهم ترین هدف ما در شرکت لحظه وب است. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره رایگان از متخصصین شرکت با ما در تماس باشید.

نظرات ( بدون دیدگاه )
author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 8 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .