گواهینامه SSL در وردپرس و راه‌اندازی آن با Really Simple SSL
5 سال پیش
گواهینامه SSL در وردپرس و راه‌اندازی آن با Really Simple SSL

گواهینامه SSL در وردپرس و راه‌اندازی آن با Really Simple SSL

یکی از راه‌های اساسی برای افزایش امنیت سایت‌ها، استفاده از گواهینامه SSL در وردپرس است.امنیت در هر جایی که باشیم حرف اول را می‌زند. همانطور که می‌دانید امنیت در فضای اینترنت، اهمیت بسیار بالایی دارد.

 

گواهینامه-SSL

گواهینامه-SSL

 

در حال حاضر با افزایش خرید‌های آنلاین و انجام کارهای مهم از طریق سایت‌‏ها، این امر بیش از پیش مورد توجه همه قرار گرفته است. یکی از مهم‏‌ترین بخش‌هایی که اطلاعاتی مانند: تراکنش‌‏های آنلاین، ایمیل‌های کاربران و…اشخاص را در آن ذخیره و مورد تبادل قرار می‌گیرد، سایت‏‌ها هستند. لذا تامین امنیت سایت‏‌ها به منظور حفظ اطلاعات کاربران، از اهمیت بالایی برخوردار است. به طوری که گوگل نیز آن را یکی از موارد مهم در نظر می‌گیرد.به همین سبب از گواهینامه SSL در وردپرس برای بالابردن امنیت سایت‌ها استفاده می شود.

گواهینامه SSL در وردپرس

بهتر است در همین اول کار بدانیم SSL چیست؟ و چطور می‌توان گواهینامه SSL در وردپرس را فعال کرد؟
پروتکل SSL یک روش حفاظت از اطلاعات کاربر و سرور است. در این روش، اطلاعاتی که بین کاربر و سرور انتقال می یابد، رمزگذاری می‌شوند.بعد از رمزگذاری اطلاعات، داده‌‏ها به سمت مقابل انتقال یافته و در آنجا دوباره رمزگشایی می‌گردنند. با این عمل در زمان جا‌به‌جایی، اطلاعات رمزگذاری شده اند و به صورت امن منتقل می‌شوند. استفاده از SSL سالانه هزینه‌‏ای را برای شما به دنبال دارد. بعضی از شرکت‏‌های ارائه دهنده هاستینگ، روی برخی از پلن‏‌های خود، SSL رایگان ارائه می‌دهند. شما می‌توانید برای صرفه ‌جویی در هزینه‏‌های خودتان از این شرکت‏‌ها برای میزبانی سایت استفاده کنید. بعضی دیگر برای مدتی بطور رایگان این گواهینامه را اعطا کرده و بعد از گذشت آن تاریخ، از شما هزینه‌ای را بابت فعال‌سازی دریافت می‌نمایند.

تاثیر SSL در سئو چیست؟

آیا فکر می‌کنید گواهینامه SSL در وردپرس تاثیری بر روی سئوی آن نیز دارد؟ حتما شما نیز از اهمیت سئو در شناخته شدن سایت خود آگاه هستید. بنابر این پیشرفت در این زمینه به معنی پیشرفت سایت و کسب ‌و‌ کار شما است. برای پیشرفت سایت در زمینه سئو، لازم است از قوانین گوگل پیروی کنید. یکی از این موارد تاثیر مثبت پروتکل SSL در بهبود جایگاه سایت شما است. در سال ۲۰۱۴ گوگل به طور رسمی اعلام کرد که پروتکل SSL یکی از عوامل موثر در سئوی سایت است. به طوری که در حال حاضر بالغ بر ۵۰ درصد نتایج صفحه اول گوگل، دارای پروتکل امن SSL یا Https هستند. در حقیقت امروزه اگر سایتی این نشان را نداشته باشد، بهتر است به آن اعتماد نکنیم زیرا نوعی اعتبار برای سایت مان بشمار می رود که به ما می‌گوید به عنوان یک کاربر، اطلاعات مان محفوظ می‌ماند.

دریافت و فعال سازی پروتکل SSL برای وردپرس

شما می‌توانید برای فعال سازی SSL در وردپرس از شرکت‌‏های ارائه دهنده هاست بویژه همان شرکتی که هاست خود را دریافت کرده‌اید، کمک بگیرید و درخواست نصب آن را روی هاست خود داشته باشید. بعد از این کار، لازم است یک سری تغییرات در تنظیمات وردپرس خود انجام دهید. یکی از مشکلاتی که اغلب مدیران سایت‌‏ها بعد از نصب SSL با آن روبرو هستند ، سبز نشدن گواهی SSL در مرورگر کاربر است. برای حل این موضوع معمولا شما باید یک سری تنظیمات را در سایت خود بکار برید، که ممکن است چند ساعت وقت شما را بگیرد. برای این منظور، راحت‌ترین و سریع‌ترین کار، استفاده از یک افزونه استاندارد وردپرس است.

فعال سازی SSL در وردپرس با افزونه Really Simple SSL

 


افزونه Really Simple SSL یک افزونه موثر برای فعال‌سازی گواهینامه SSL در وردپرس است، که با اعمال همه تنظیمات مورد نیاز، مشکل سبز نشدن گواهی SSL را به آسانی حل می‌کند. این افزونه توانسته امتیاز خوبی را کسب نماید و تا امروز بیش از ۲ میلیون نصب فعال داشته باشد. شما می‌توانید این افزونه را دریافت کنید. پس از دریافت، مانند دیگر  افزونه‏‌های وردپرس اقدام به نصب از بخش: افزونه‏‌ها > افزودن > بارگذاری افزونه و در نهایت اقدام به نصب و فعال سازی افزونه کنید. بعد از نصب، در قسمت تنظیمات وردپرس یک بخش به نام SSL اضافه می‌شود.

SSL

همانگونه که ملاحظه می‌نمایید تنظیمات این افزونه به زبان فارسی است و کاملا مشخص است که باید چه کنیم. دارای سه تب مختلف پیگربندی، تنظیمات و اشکال‌زدایی است.

پیکربندی

در این قسمت مشاهده می‌کنید که “پیغام SSL شناسایی نشده است.” را به ما می‌دهد چون هیچ‌ گونه گواهینامه SSL در وردپرس ما که فقط یک لوکال هاست است، ثبت نشده. اگر شما این گواهینامه را دریافت کرده باشید حتما در اینجا شناسایی شده و تیک سبز رنگ می‌خورد.

تنظیمات

 


تأیید کننده محتوای مخلتف: برای همه محتواهای سایت این گواهینامه فعال شود یا خیر.
اشکال زدایی: حالت اشکال‌زدایی برای سایت فعال شود یا خیر.
توقف ویرایش فایل .htaccess: اگر می‌خواهید امنیت کار را بالا ببرید، می‌توانید مانع از ویرایش این فایل گردید.
پلاگین را غیرفعال کنید و SSL را نگه دارید: در صورتی که پس از انجام تنظیمات فعال سازی SSL در وردپرس بخواهید افزونه را غیر فعال کنید، می‌توانید تنظیمات را نگه دارید تا بهم نخورد.

حال می‌توانید تنظیمات خود را انجام داده و آن‌ها را ذخیره کنید.

اشکال‌زدایی

اگر می‌خواهید اشکالات مربوط در این بخش نشان داده شوند، فقط باید گزینه اشکال‌زدایی را در بخش تنظیمات فعال کنید. بعد می‌توانید همه موارد اشکال را در اینجا ببینید و سعی در رفع آن‌ها داشته باشید.

 


به همین آسانی می‌توانید فعال سازی SSL در وردپرس را انجام داده و دیگر نگران تنظیم نشدن آن روی سایت خود نباشید.

جمع‌بندی

اگر می‌خواهید کاربران تان به شما اعتماد کنند، اگر می‌خواهید گوگل برای شما ارزش و اعتباری قائل شود، اگر می‌خواهید امنیت خوبی را برای کاربران و اطلاعات بانکی و شخصی آن‌ها در سایت خود قائل شوید، تنها کافیست به فکر فعال سازی SSL در وردپرس باشید. با کمک گواهینامه SSL در وردپرس یکی از ابعاد امنیت را در وردپرس که می‌توان به عنوان مثال در کنار نصب افزونه امنیتی sucuri برقرار کرده و خیلی از مشکلات را رفع می‌کنید. پس لطفا آن را جدی بگیرید.

امیدوارم  مقاله گواهینامه SSL در وردپرس و راه‌اندازی آن با Really Simple SSL که توسط تیم کارشناسی لحظه وب ارائه شده، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد ورود به دنیای برنامه نویسی و طراحی سایت را دارند قرار گرفته باشد.در صورت داشتن هرگونه سوال و یا پیشنهادی، از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در تماس باشید.

نظرات ( بدون دیدگاه )
author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 8 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .