کپی رایتینگ چیست و نکات مهم در نوشتن متن تبلیغاتی چه می باشد؟
4 سال پیش
کپی رایتینگ چیست و نکات مهم در نوشتن متن تبلیغاتی چه می باشد؟

کپی رایتینگ چیست و نکات مهم در نوشتن متن تبلیغاتی چه می باشد؟

کپی رایتینگ ، نوشتن متن تبلیغاتی یا همان متن فروش می باشد . بازاریابی شاخه‌های گوناگونی را شامل می شود که یکی از آن‌ها کپی رایتینگ Copywriting یا Copyright است . کپی رایتینگ برای نوشتن متن تبلیغات استفاده می شود و برای فروش هرچه بیشتر محصولات کمک می نماید. بعلاوه نقش بازاریابی برای کسب و کارهای اینترنتی را دارند. از آن‌جایی که هر تبلیغاتی اهداف مختص به خود را دارند در کپی رایتینگ تلاش می‌شود تا با در نظر داشتن اهداف با ایده‌های خلاق بهترین تبلیغ و جملات را برای معرفی محصولات و خدمات ارائه می نمایند.

 

 

 

 

نکات مهم در نوشتن متن تبلیغاتی ( کپی رایتینگ )

دقت کنید که در متن تبلیغاتی باید بدون پرداختن به حاشیه به اصل مطلب بپردازید در ضمن از کلی گویی بپرهیزید. کاربران باید متوجه جزئیات تبلیغات گردند علاوه بر آن در تبلیغات از نظر مشتریان معروف استفاده نمایید. متن آگهی شما باید ساده واضح و قابل فهم باشد، اگر محصولی برای فروش دارید حتما دقیقا آن را برای مشتریان توضیح دهید.

 

از مشخصه‌های دیگر نوشتن متن تبلیغات( کپی رایتینگ ) می توان به موارد زیر اشاره نمود:

 

1.شناخت مشتریان

یکی از نکات مهم در نوشتن متن تبلیغات شناخت کاربرانی که با کسب ‌و کار شما سر و کار دارند است . از آن‌جایی که کاربران کپی رایترها گروه خاصی از افراد می باشند باید به نیازهای آ‌نها آشنا باشند. و با توجه به شناخت نیازهایشان همچنین توجه به سن جنسیت قومیت درآمد اشتغال و… می‌توانید بهترین تبلیغات را به آن گروه از افراد ارائه کنید.

2.از لحن مثبت استفاده نمایید

دقت کنید که داشتن احساسات مثبت تاثیر بسیار زیادی در جذب مشتری دارد شما باید این احساسات مثبت را برای کاربران خود منتقل نمایید. یعنی نوشته شما باید در بر دارنده احساسات مثبت و حس صمیمیت باشد و از پرداختن به اصطلاحات تخصصی پرهیز نمایید تا درک آن برای کاربران مشکل نباشد. اگر شما دارای احساسات مثبتی باشید شک نکنید که آن را نیز به اطرافیان خود منتقل می‌کنید.

نوشتن متن تبلیغاتی

3.صادقانه بنویسید

یکی دیگر از نکات مهم در نوشتن متن تبلیغاتی ( کپی رایتینگ )صادق بودن است. همیشه با صداقت و رک گویی هدف خود را برای کاربران خود بیان نمایید و پلان کارهای خود را برای کاربران ارائه کنید. با این روش شما می توانید اعتماد مشتری را جلب نموده و بازدید کنندگان را به مشتری تبدیل نمایید. مشتریان دوست دارند شما با آن‌ها صادق باشید و اگر در بین حرف‌های شما دروغی مشاهده کنند دیگر به هیچ وجه به شما اعتماد نمی‌نمایند. اگر بیان نمودن کلمه یا جمله‌ای ضروریتی ندارد از به کار بردن آن خودداری نموده و از کلمات و جملات مفیدی استفاده کنید.

4.هیجان انگیز بنویسید

سعی کنید تا هیجان انگیز بنویسید. هیجان می تواند بر روی احساسات مشتری موثر باشد. برای نوشتن این جملات هیجان انگیز توجه نمایید که از جملات مجهول استفاده نکنید. از فعل‌های که احساس شور و انگیزه بالایی را به مخاطب منتقل می نماید استفاده کنید، از جملات کوتاه‎‌تری استفاده کنید تا بر روی کاربران انرژی و انگیزه ایجاد نمایید علاوه بر آن دقت کنید تا از جملات کوتاهی استفاده کنید. از آن‌جایی که افراد از متن‌های کسل کننده فراری می باشند دوست دارند کمی هیجان و تنوعی را در متن شما ببینند.

5.عنوان مناسبی انتخاب کنید

یکی دیگر از موارد خیلی حساس که در نکات مهم در نوشتن متن تبلیغاتی( کپی رایتینگ ) باید به آن دقت کنید عنوان می‌باشد. عنوان ،نخستین موردی است که بازدید کننده آن را مشاهده می نماید و با آن جذب کسب ‌و کار مورد نظر می‌شود پس حتما برای انتخاب عنوان مناسب توجه کنید تا از محتوای جذابی برخوردار گردد. شما باید توجه کنید که احساسات مخاطب را برانگیزید تا به سوی کسب و کار شما کشیده شود این امر می‌تواند به هر نحوی باشد بیان نمودن طنزی، بازی کردن با کلمات و… توجه کنید اگر عنوان شما موثر نباشد و بازدید کننده با دیدن محتوا جذب سایت شما نگردد همه چیز را از دست داده‌اید.

 

 

کپی رایتر کیست؟

فردی که فعالیت‌های مربوط به کپی رایتینگ را انجام می‌دهد و کارهای بازاریابی مثل طراحی سایت، ایمیل، بروشور، بنر، کاتالوگ را بر عهده دارد کپی رایتر می گویند. کپی رایترها  پیام‌های تبلیغاتی خود را می‌توانند در عرصه‌های گوناگون مثل رادیو، تلویزیون، یا اینترنت ارائه ‌دهند.

مهارت‌هایی که باید کپی رایترها داشته باشند عبارت است از:

به زبان انگلیسی مسلط باشد، دامنه لغات گسترده ای داشته باشد، کنجکاو باشد، دارای هوش اجتماعی بالا همچنین از خلاقیت خیلی بالایی برخوردار باشد، توانمندی بالایی در تحقیق نمودن داشته باشد. دارای اطلاعات عمومی بالا بعلاوه تمایل بالایی برای یادگیری داشته باشد.

 

 

 

امیدوارم مقاله کپی رایتینگ چیست و نکات مهم در نوشتن متن تبلیغاتی چه می باشد؟ که توسط تیم کارشناسی شرکت لحظه وب ارائه شده، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد طراحی کمپین تبلیغاتی و طراحی سایت و … را دارند قرار گرفته باشد.

 

 

شما می توانید سفارش طراحی کمپین تبلیغاتی و طراحی انواع سایت خود را از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در میان بگذارید. پیاده سازی طرح و ایده شما به بهترین شکل ممکن، مهم ترین هدف ما در شرکت لحظه وب است. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره رایگان از متخصصین شرکت با ما در تماس باشید .

 

نظرات ( بدون دیدگاه )
author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 8 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .