کمپین بازاریابی چیست؟
4 سال پیش
کمپین بازاریابی چیست؟

کمپین بازاریابی چیست؟

کمپین بازاریابی یا پویش بازاریابی (Marketing campaign) آگاهی در مورد کالا یا خدمت را از طریق رسانه های گوناگون، که شامل تلویزیون، رادیو، تبلیغات چاپی و پلت فرم های آنلاین می گردد، توسعه می دهند. قرار نیست کمپین های بازاریابی تنها بر تبلیغات تکیه نمایند، ممکن است از مواردی دیگری مثل تظاهرات و نمایش، تبلیغات توصیه ای و تکنیک های تعاملی دیگر هم استفاده گردد. کسب و کارهایی که در بازارهای بسیار رقابتی فعالیت می نمایند، ممکن است به صورت مرتب کمپین های بازاریابی راه اندازی نمایند و منابع قابل توجهی را به آن اختصاص دهند تا از این طریق بتوانند آگاهی برند ایجاد کنند و به افزایش فروش منجر شوند. طراحی کمپین بازاریابی با توجه به اثری که بر توسعه ی کسب و کار می گذارد، بسیار دارای اهمیت است. پویش بازاریابی

معین نمودن اجزا در طراحی کمپین بازاریابی

ممکن است کمپین های بازاریابی  براساس اهداف گوناگونی در ذهن بازاریابان طراحی شده باشند. اهداف مارکتینگ کمپین ممکن است شامل این موارد باشد، معرفی محصول جدید، ساخت تصویر برند، افزایش فروش محصولی که در امروزه حال حاضر در بازار موجود است، یا حتی کاهش اثر اخبار منفی

مشخص نمودن هدف کمپین معین می کند تا چه میزان به فعالیت های بازاریابی نیاز داریم و کدام رسانه ها تاثیرگذار تر  می باشند .

طراحی کمپین بازاریابی شامل چه نوع فعالیت هایی می گردد؟

همه بازاریابی در مورد دستیابی به مشتری است، و راه های فراوانی برای تحقق آن وجود دارد، از یک کارت پوستال ساده گرفته تا اقدامات هماهنگ در رسانه های اجتماعی. در کمپین های کوچک ممکن است از بازاریابی ایمیلی استفاده گردد و اطلاع رسانی به مشتریان از این طریق انجام شود، در اینصورت وقتی که شرکت تخفیف می گذارد از این راه به مشتریان خود پیشنهادات ویژه ای می دهند، مثلاً هر شخصی که برند را به فرد دیگری معرفی نماید، می تواند محصولی رایگان تهیه نماید. شرکت های بزرگتر می توانند از تبلیغات پولی و آژانس های حرفه ای تبلیغاتی استفاده نمایند تا به مخاطبان گسترده تری دست یابند.

پویش بازاریابی

راهکارهای طراحی کمپین بازاریابی

استفاده از وقایع و رویدادهای اجتماعی : استفاده از حوزه ی تخصصی خود به صورتی که متناسب با موقعیت های خاص باشد، راحت ترین راه برای آن است که در مورد کسب و کار شما صحبت گردد. اینگونه تاثیرگذاری خود را افزایش می دهید و به محصولات و خدمات تان اعتبار می دهید.

از مشتریان بخواهید به شما رجوع نمایند : ایجاد و افزایش مراجعه کننده از مشتریان کنونی یکی از بهترین روش ها برای بازاریابی نمودن کسب و کارتان است. به مشتریان خود توضیح دهید دقیقاً به دنبال چه نوع تعاملی می باشید و آنها چطور می توانند کمک کنند. مثل کمپین های خیرخواهانه که از مردم خواسته می شود برای انجام کار خیری کمک هزینه ای را در حد توان مالی خود پرداخت نمایند.

خودتان را به جای مشتریان تان بگذارید : برای آنکه بفهمید مشتریان تان حقیقتا چه می خواهند، سعی نمایید با تعداد بسیاری از آنها ارتباط برقرار کنید و ببینید عموما به چه چیزهایی علاقه دارند و سبک زندگی عادی آنها چطور است. رفتار آنها را مشاهده نمایید و ببینید به چه خدماتی نیاز دارند یا واکنش مثبتی به آنها نشان می دهند، بعد کسب و کار خود را با نیاز و علایق آنها منطبق نمایید.

 

نمونه های مجانی بدهید : اگر اشخاص محصول شما را امتحان نمایند ، ممکن است در آینده آن را خریداری کنند. اشخاصی را برای اینکار قرار دهید تا با رویی گشاده و به شیوه ای محترمانه کالا شما را به صورت مجانی به افراد بدهند تا افراد آن را امتحان نمایند، حتی اگر فرصت مناسبی به وجود آمد از آنها بخواهید نظراتشان را در مورد محصول بیان نمایند.

 

پویش بازاریابی

طراحی کمپین بازاریابی امروزه

کمپین ها موقتی  می باشند،  ولی امروزه، اینترنت همیشگی است.

در شیوه های سنتی کمپین تبلیغاتی تا  وقتی که پول خرجشان می کردید تا در تلویزیون یا مجله و روزنامه به نمایش درآیند، باقی می ماندند. امروزه، افراد  متون وبلاگ های ده سال گذشته را می توانند بخوانند و فیلم های آن زمان را تماشا نمایند. این به آن معنی است که، لازم نیست هر ماه به گونه ای متفاوت تبلیغ  نمایید و از اجزای گوناگون استفاده کنید، همه محتوایی که روزانه تولید می کنید، در هر زمان و توسط هر شخصی قابل دسترسی می باشد . پس لازم است عملکردی یکپارچه و مرتبط با استراتژی بازاریابی خود داشته باشید.

کمپین ها در مورد برند شما  می باشد،  ولی امروزه، بازاریابی درونگرا مشتری را هدف قرار می دهد.
قبلا بازاریابی برای شست و شو دادن مغز خریداران بالقوه و گنجاندن پیام برند در تبلیغاتی که به مردم تحمیل می شد زیرا گزینه ی دیگری برای تماشا نداشتند، مورد استفاده قرار می گرفت. در حال حاضر مصرف کننده تحت کنترل می باشد.  مصرف کنندگان به ابزارآلات تکنولوژیک بیشتری دسترسی دارند که باعث می شود توانایی نادیده گرفتن تبلیغات گوناگون را داشته باشند. این به آن معنی است که، برای جلب توجه شان باید از آنها کسب اجازه نمایید . در نتیجه، پویش بازاریابی شما باید در مورد آنها باشد، نه برندتان، حداقل تا زمانی که آنقدر به شما اعتماد یابند که بخواهند در مورد شما بدانند. اگر پویش بازاریابی شما صرفا در باره پیامی باشد که می خواهید به مردم بدهید، یعنی بر خلاف بازاریابی درونگرا عمل نموده اید.

 

کمپین ها برنامه ریزی شده و کند می باشند،  ولی امروزه، محاورات و گفتگوها پویا و تعاملی هستند.
در دنیای قدیم بازاریابی، شما کمپینی از تبلیغات و ترفیع محصولات تان را می توانستید به اجرا درآورید و بعد همه فعالیت های بازاریابی را برای مدتی تعلیق نمایید. ولی امروزه وقتی شروع به ایجاد تعامل با افراد می نمایید ، آنها انتظار دارند در آینده هم این ارتباطات و تعاملات را ادامه دهید. اگر به خوبی از بازاریابی درونگرا استفاده نمایید، تبدیل به رسانه ی صنعت خود  می شوید . اگر شروع به تعامل با مخاطبان بکنید، پستی را به اشتراک بگذارید و به یکباره آن را قطع نمایید، مخاطبان خود را از دست می دهید. وقتی با مخاطبان و کاربران ارتباط برقرار می نمایید آنها انتظار پاسخگویی از جانب شما را دارند. ممکن است ارتباط شما روزانه، هفتگی، ماهانه یا سالیانه باشد، مهم نیست  ولی بر آنچه از ابتدا وعده داده اید عمل نمایید، یعنی اگر وعده ی تعاملات هفتگی را داده اید، حتماً آن را به انجام برسانید.

در عصر جدید و بازار رقابتی که با آن مواجه هستیم، طراحی کمپین بازاریابی اگر با دقت و بر طبق استراتژی شرکت، اهداف و وضعیت آن و همچنین نیاز و انتظارات مشتریان، صورت گیرد، کمک فراوانی به پیشرفت کسب و کار شما می تواند بکند.

 

امیدوارم مقاله کمپین بازاریابی چیست؟ که توسط تیم کارشناسی شرکت لحظه وب ارائه شده، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد برنامه نویسی و طراحی سایت و … را دارند قرار گرفته باشد.

 

شما می توانید سفارش طراحی انواع سایت خود را از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در میان بگذارید. پیاده سازی طرح و ایده شما به بهترین شکل ممکن، مهم ترین هدف ما در شرکت لحظه وب است. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره رایگان از متخصصین شرکت با ما در تماس باشید.

 

 

نظرات ( بدون دیدگاه )
author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 8 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .