چگونه خطای 401 در وردپرس را رفع کنیم؟
4 سال پیش
چگونه خطای 401 در وردپرس را رفع کنیم؟

چگونه خطای 401 در وردپرس را رفع کنیم؟

خطای 401 در وردپرس ممکن است بوسیله احراز هویت نامناسب در موقع ارتباط با سرور میزبان وردپرس ایجاد گردد. برای نمونه، اگر برای فولدر ادمین وردپرس پسورد گذاشته باشید، در صورت وارد نمودن پسورد، خطای 401 را در صفحه لاگین وردپرس مشاهده می کنید.

 


با این‌حال، ممکن است این خطا را بدون داشتن پسورد هم در سایت ببینید. برای نمونه، پلاگین‌های امنیتی وردپرس می‌توانند بخش ادمین را در هنگام حملات سایبری BruteForce قفل نمایند.

دلیل متداول دیگر برای این خطا معیارهای امنیتی می باشد که شرکت‌های میزبانی اجرا می‌نمایند تا سایت وردپرسی شما را محافظت کنند. درصورتی‌که فعالیت صفحه لاگین سایت بیش‌ از اندازه شود، این خطا را مشاهده می کنید. در هر حالت، باید دقیقا عامل ایجاد خطا را پیدا نموده و بررسی کنیم که چطور خطای 401 در وردپرس را برطرف کنیم؟

1- موقتا پسورد ادمین وردپرس را حذف نمایید

اگر سایت وردپرسی خود را با پسورد محافظت می‌نمایید، این راه‌حل شاید خطای 401 در وردپرس را حل نماید. به کنترل پنل میزبانی وردپرس بروید و روی آیکون «حریم خصوصی دایرکتوری» یا «دایرکتوری‌های پسورد دار» کلیک نمایید.

 

دایرکتوری wp-admin را انتخاب نمایید و تیک جعبه «این دایرکتوری را پسورد دار کن» را بردارید و دکمه ذخیره را فشار دهید. بعد برگردید و به انتهای صفحه بروید و نام کاربری دایرکتوری را هم حذف نمایید.
اگر همه‌چیز درست انجام‌شده، می‌توانید یک نام کاربری و پسورد جدید ایجاد نمایید.

 

2- کش فایروال را پاک‌کنید

اگر از وردپرس ابری مثل Sucuri یا Cloudflare استفاده می‌کنید، خطای 401 در وردپرس ممکن است در موقع ارتباط فایروال با وب‌سایت ایجاد شود.
اگر از Sucuri استفاده می‌کنید؛ باید وارد داشبورد شوید و در قسمت Performance به تب Clear cache بروید و دکمه Clear Cache را فشار دهید.

 

اگر از Cloudflare استفاده می‌نمایید؛ به داشبورد بروید و در بخش Caching دکمه Purge everything را فشار دهید تا کش بصورت کامل پاک گردد.

 

پس از پاک کردن کش فایروال، کش مرورگر یا وردپرس را هم پاک‌نمایید.

3- همه پلاگین‌های وردپرس را غیرفعال کنید

یک پلاگین که خوب کار نمی‌کند می‌تواند خطای 401 ایجاد نماید. برای همین موقتا همه پلاگین‌ها را غیرفعال نمایید تا متوجه عامل خطا گردید. برای این کار، در بخش ادمین به صفحه پلاگین‌ها بروید یا از FTP استفاده نمایید. با استفاده از کلاینت FTP وارد سایت وردپرس شوید و به فولدر /wp-content/ بروید و فولدر پلاگین‌ها را به نام دیگری مثل plugins.deactivated تغییر دهید. تغییر نام فولدر پلاگین‌ها، همه آن‌ها را غیرفعال خواهد نمود.

 

 

بعد در ادمین وردپرس لاگین کنید و اگر خطای 401 را دریافت نکردید یعنی یکی از این پلاگین‌ها عامل ایجاد خطا می باشد.
پس مجددا به کلاینت FTP بروید و نام فولدر پلاگین را به حالت اول بازگردانید.

در قسمت ادمین وردپرس به صفحه پلاگین‌ها بروید و یکی‌ یکی آن‌ها را فعال نمایید تا مجددا خطای 401 را ببینید. در این صورت پلاگین مخرب را پیدا نموده‌اید و می‌توانید با بخش پشتیبانی پلاگین تماس بگیرید یا یک پلاگین جایگزین پیدا نمایید. اینگونه خیلی سریع می‌فهمید چگونه خطای 401 در وردپرس را رفع کنیم؟

4- قالب پیش‌فرض وردپرس را فعال کنید

گاهی اوقات یک مشخصه در قالب انتخابی موجب خطای 401 در وردپرس می‌گردد. برای اینکه مطمئن شوید، موقتا قالب را به قالب پیش‌فرض وردپرس تغییر دهید. قالب‌های پیش‌فرض توسط تیم وردپرس طراحی‌شده‌اند و در نصب اولیه ارائه می‌گردند.
اول، به Appearance « Themes بروید و قالب پیش‌فرض را فعال نمایید ولی اگر آن را نصب نکرده‌اید، باید ابتدا نصب و فعال کنید.
بعد از تعویض قالب، سایت را تست نمایید. اگر همه‌چیز خوب کار می‌کند، خطای 401 توسط قالب انتخابی ایجاد می‌گردد. می‌توانید این خطا را به طراح قالب گزارش کنید تا متوجه شوید چگونه خطای 401 در وردپرس را رفع کنیم؟ یا قالب دیگری انتخاب کنید.

5- پسورد وردپرس را تغییر دهید

اگر چند لاگین ناموفق در سایت انجام گردد، شرکت‌ میزبانی می‌تواند دسترسی به ادمین سایت را موقتا بلاک نماید. ولی به‌ جای اینکه پسورد را حدس بزنید، بهتر است از گزینه بازیابی پسورد استفاده کنید تا وردپرس یک ایمیل به همراه لینک بازیابی پسورد برای شما ارسال نماید. اگر ایمیل را دریافت نکردید، از phpMyAdmin استفاده کنید.

6- با میزبان خود تماس بگیرید

شرکت‌های میزبانی معمولا لاگین‌های مشکوک را شناسایی و بلاک می‌نمایند تا از حملات سایبری جلوگیری کنند. ولی اگر بعد از مدتی سایت به حالت اول بازنگشت، با میزبانتان تماس بگیرید. آن‌ها می‌توانند لاگ خطاها را مشاهده و مشکل را حل نمایند.

امیدوارم مقاله که توسط تیم کارشناسی لحظه وب ارائه شده، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد ورود به دنیای برنامه نویسی و طراحی سایت را دارند قرار گرفته باشد.در صورت داشتن هرگونه سوال و یا پیشنهادی، از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در تماس باشید.

 

نظرات ( بدون دیدگاه )
author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 8 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .