چرخه ی تولید محتوا چیست ؟
4 سال پیش
چرخه ی تولید محتوا چیست ؟

چرخه ی تولید محتوا چیست ؟

شاید بدون دانستن چرخه ی تولید محتوا کار دشواری را برای تولید محتوا داشته باشید. این چرخه به شما کمک می نماید تا از تمامی پتانسیل های موجود برای تولید یک محتوای حرفه ای بهره بگیرید. تولید محتوا یک حرفه ی تمام عیار می باشد که می تواند کسب و کار شما را نجات دهد.

 

چرخه محتوا

تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا تعریف های گوناگون و متفاوتی دارد و کارشناسان این حیطه نظرات گوناگونی را دراین مورد ارائه نموده اند. ولی اگر بخواهیم یک تعریف کلی برای تولید محتوا بگوییم به این صورت است که تولید یک محصول، چه به حالت فیزیکی باشد و یا چه به حالت مجازی، با استفاده از ابزار و یا متخصص را، تولید محتوا می گویند.

چرخه ی تولید محتوا

در اینجا شما با سه مورد اصلی چرخه ی تولید محتوا آشنا می شوید و هر کدام تشریح می گردند:

  • content curation
  • content production
  • content creation

در پایان این مبحث چرخه ی محتوا را خواهید شناخت و با استفاده از آن، دید بهتری برای تولید یک محتوای ارزشمند پیدا می کنید.

 

چرخه محتوا

Content Curation

content curation از سه قسمت اصلی تشکیل می شود:

1. تجمیع/گردآوری – Search : اگر بخواهیم خیلی ساده توضیح بدهیم این بخش یعنی شما با استفاده از سرچ نمودن، داده های گوناگونی بدست بیاورید و همه ی این داده ها را در یک جا مثلا یک سایت گردآوری نمایید. شما از خودتان محتوایی تولید نمی کنید بلکه محتوا های تولید شده توسط دیگر سایت ها و یا افراد را در یکجا جمع می نمایید.

2. اقتباس – Derivation : شما می خواهید یک مطلب بنویسید ولی اطلاع خیلی زیادی از موضوع آن ندارید. بنابر این از منایع مختلف استفاده می کنید تا اطلاعات خودتان را بالا ببرید.بعد از بالا بردن اطلاعات تان در این مورد، برداشت خودتان را می نویسید. این یعنی شما از سایر مطالب اقتباس گرفته اید  ولی در نهایت برداشت خودتان را نوشته اید و این هم به نوعی تولید محتوا است و در چرخه ی تولید محتوا جایگاه ارزشمندی دارد.

3. ترکیب – Mash up : می خواهم به زبان ساده به شما توضیح دهم که Mash up یعنی وصل نمودن یک سری از المان هایی که اصلا ما تولید نکرده ایم  ولی در نهایت با اتصال این المان ها توسط ما یک محتوای جدید تولید می گردد. یک مثال عالی بای این مورد می توان عکس نوشته ها را دانست.

 

Content Production

مورد دوم در چرخه ی تولید محتوا Content Production است . Product کردن یک محتوا یعنی تولید یک محتوا از صفر تا 100 توسط خودمان. یعنی یک کار حرفه ای، زمان بر، گران، نیاز به تخصص بالا، امکان هدر رفتن سرمایه، کپی شدن توسط رقبا و … . محصولی که Product می گردد به احتمال خیلی بالا وایرال شده و به طور ویروسی پخش می شود و توجه مخاطب را به خودش جلب می کند. برای کسب و کار کوچک به هیچ عنوان توصیه نمی شود که از همان ابتدا به سراغ Product بروند. بیشتر به کسب و کار هایی توصیه می گردد که سرمایه ی بالایی دارند. یکی از مزیت های این کار این است که شما و کالای تولیدی تان را متمایز می کند و به آسانی به چشم مخاطب می آید.

Content Creation

شاید بهترین نوع محتوا باشد زیرا بدون هیچ دردسری برای ما و به صورت رایگان تولید می شود. حتما می پرسید چطور ؟

این نوع محتوا توسط مخاطبان ما بدون هیچ چشم داشت مالی درمورد ما تولید می گردد. یک نمونه ی ساده از این نوع محتوا: یک عکاس که طرفدار شماست از شما عکس می گیرد و در صفحه ی اینستاگرامش به اشتراک می گذارد. بدون اینکه شما زحمتی بکشید تبلیغ شما را نموده است و به نوعی بر روی برند شما کار کرده است. حالا شما همان عکس را از صفحه ی او برداشته و در صفحه ی شخصی تان می گذارید. این محتوا برای شماست. زیرا در حمایت از شما توسط دیگرای تولید شده است.

امیدوارم مقاله چرخه ی تولید محتوا چیست ؟ در طراحی سایت که توسط تیم کارشناسی شرکت لحظه وب ارائه شده، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد طراحی کمپین تبلیغاتی و طراحی سایت و … را دارند قرار گرفته باشد.

 

 

شما می توانید سفارش طراحی کمپین تبلیغاتی و طراحی انواع سایت خود را از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در میان بگذارید. پیاده سازی طرح و ایده شما به بهترین شکل ممکن، مهم ترین هدف ما در شرکت لحظه وب است. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره رایگان از متخصصین شرکت با ما در تماس باشید .

نظرات ( بدون دیدگاه )
author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 8 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .