پست مهمان چیست و چه تاثیری در سئو سایت دارد؟
4 سال پیش
پست مهمان چیست و چه تاثیری در سئو سایت دارد؟

پست مهمان چیست و چه تاثیری در سئو سایت دارد؟

پست مهمان (guest posting) یا وبلاگ نویسی مهمان (Guest blogging) فرایندی می باشد که در آن یک سایت به عنوان میزبان یک متن را از نویسنده وبلاگ یا وبسایتی دیگری بعنوان مهمان در سایت خود می گذارد تا بین سایت خود و آن وبلاگ یا وبسایت ارتباط برقرار نماید و بعلاوه بین این دو تبادل لینک صورت می گیرد.

پست مهمان (1)

کاربرد پست مهمان در سئو چیست؟

گوگل اهمیت فراوانی برای لینک قائل می گردد، البته نقل قول هایی از اینکه بک لینک ها جای خود را به محتوا می دهند هم بگوش می رسد. اما همچنان گوگل برای سایت های که بک لینک های معتبری دارند ارزش بالایی قائل است . پست مهمان (guest posting) یا وبلاگ نویسی مهمان (Guest blogging) یک فرصت ویژه به اشخاص می دهد که در سایت های معتبر مطلب قرار دهند و از آنها برای سایت خود بک لینک بگیرند. پس اگر شما مطالب سودمند را در سایت های دیگر به عنوان پست مهمان انتشار دهید، علاوه بر اینکه مخاطب جدیدی را با خود آشنا خواهید نمود، می توانید از راه لینک های ورودی که دریافت می کنید، ارزش سایت خود در گوگل را نیز بهبود بخشید.

اهمیت پست مهمان از نظر سئو چه می باشد؟

وقتی که شما در یک سایت معتبر به اسم خود و با لینک به سایت خود مطلبی منتشر می کنید سبب می شوید که کاربران آن سایت معتبر به سایت شما هم مراجعه نمایند. به این ترتیب شما مخاطب سایت خود را افزایش داده اید . این مخاطبان با دیدن لینک شما در یک سایت معتبر به سایت شما اعتماد بیشتری می نمایند و آسانتر با سایت شما ارتباط برقرار می نمایند . به این ترتیب شما علاوه بر جذب مخاطب ، محبوبیت سایت خود در میان مخاطبین را افزایش داده اید. نکته سوم ارتباط بین مطالب سایت شما و سایت میزبان می باشد ، هر چه این ارتباط بیشتر بوده و مخاطب از اینکه از سایت مبدا به سایت شما مراجعه نموده است راضی تر باشد ، احتمال برگشت او به سایت شما بیشتر و بیشتر می گردد. به این ترتیب شما مخاطب خود را افزایش داده ، رضایت مندی و خوشنودی مخاطب خود را افزایش داده اید و مخاطب وفادار ایجاد نموده اید .

 

پست مهمان (2)

آیا اشتراک لینک در پست مهمان تاثیر منفی هم دارد؟

همه ما شنیده ایم که گوگل برای سایت هایی که تبادل لینک می نمایند چندان ارزشی قائل نیست و در صورتی که گوگل متوجه این اشتراک لینک گردد یا لینک ها را در نظر نمی گیرد و یا این سایت ها را اسپم می شناسد. ولی آیا این موضوع در پست مهمان صادق می باشد؟

چند نکته را باید به خاطر داشته باشید :

1- سایت خود را به لینک دانی سایت های دیگر حتی سایت های مرتبط تبدیل نمایید. 2- اگر هدف ایجاد سایت تبلیغات دیگر سایت ها نیست پس سایت را وسیله ای برای اینکار نکنید.

بک لینک خارجی فراوان به سایت های دیگر  سایت شما را با تنبیه گوگل می تواند روبرو کند . گوگل برای این تنبیه شرایطی دارد که البته هیچکسی دقیقا نمی داند تحت چه شرایطی گوگل ، سایتی را مورد تنبیه برای بک لینک بیش از حد قرار می دهد. اما می توان با تحلیل سایت هایی که لینک فراوان به سایت های دیگر می کنند ،متوجه شد که در ظاهر گوگل برای تنبیه این سایت ها یک شرط دارد و آن این می باشد که اگر مخاطب از سایت آنان به سایت دیگری رفت و فورا از آن خارج شد تنبیه می گردد.

 

پست مهمان (3)

بیایید این قضیه را بررسی کنیم .

فرض نمایید ما سایتی را ساخته ایم و می خواهیم مخاطبان سایت ما با مراجعه به سایت آدرس و تلفن و سایت اصناف گوناگون را ببینند . بطور مثال اگر مخاطب می خواهد در تبریز هتلی رزرو  نماید به سایت ما بیاید لیست قیمت ها و آدرس و تلفن و نشانی سایت هتل های تبریز را دیده و یکی را انتخاب نماید. قطعا برای گوگل هیچ علتی برای تنبیه این سایت وجود ندارد.پس می توان فرض را بر این گذاشت که تا وقتی که شما قصد سوء استفاده از بک لینک را نداشته باشید، مشکلی برای قرار دادن لینک خارجی هم ندارید.

 

چطور پست مهمان بپذیریم؟

اگر در سایت خود می خواهید پست مهمان داشته باشید می توانید در کادری در آخر مقاله امکان گذاشتن مشخصات نویسنده مقاله را بدهید به این کادر اصلاحا Author Box می گویند. در این کادر معمولا اسم، عکس، مشخصات و لینک به سایت نویسنده مقاله وجود دارد. وبلاگ نویسان بیشتر تمایل دارند که مطالب سودمند و کاربرپسند بنویسند تا علاوه بر جذب مخاطب جدید مخاطبان پیشین خود را راضی نگه دارند. پس استفاده از وبلاگ نویسان مهمان یا پست مهمان یک معامله برد برد بشمار می رود که در آن دو طرف معامله برنده می باشند.

آیا پذیرفتن متن مهمان برای سئو مفید می باشد؟

همانگونه که تا اینجای مقاله دریافتید جواب سریع به این سوال بله می باشد. مت کاتس مدیر بخش اسپم های وب گوگل در پاسخ به این سوال که پست مهمان برای سئو سایت در گوگل مناسب می باشد یا خیر میگوید: پست مهمان مثل هر تاکتیک دیگری در سئو می تواند مورد سوء استفاده قرارگیرد ، پس ربات های گوگل برای تشخیص این سوء استفاده ها روز بروز بهتر شده تا جلوی سایت های اسپم در وب را بتوانند بگیرند. اگر بخواهیم این جواب را بررسی کنیم به یک نتیجه می رسیم: اگر میخواهیم در سایت خود پست مهمان داشته باشیم، حتما مطمئن گردیم که به سایتی مرتبط لینک می دهیم و یا اینکه به کاربران و مخاطبان سایت خود بطور واضح بگوییم که در سایت مقصد با چه نوع داده ای روبرو می شود. خلاصه اینکه تلاش نکنیم کاربر و یا گوگل را بفریبیم.

اگر مقاله مت کاتس به آدرس https://www.mattcutts.com/blog/guest-blogging/ را خلاصه نماییم نتیجه این جمله می شود : اگر می خواهید از پست مهمان بعنوان راهی برای ایجاد بک لینک استفاده نمایید بهتر است فورا اینکار را متوقف کنید، چون استراتژی جدید گوگل این می باشد  که این نوع سایت ها را اسپم تشخیص دهد. در حقیقت گوگل مطالبی را که فقط با هدف ایجاد لینک تولید می گردند شناسایی نموده و سایت شما را جریمه خواهد  نمود. پس در انجام این کار نباید زیاده روی نمایید و غیر طبیعی رفتار کنید.

چطور پست مهمان برای سئو سایت ما سودمند خواهد بود؟

ایجاد کننده پست مهمان:

ایجاد کننده پست مهمان متن صفحه و لینک خود را می تواند بنویسید به این ترتیب می تواند کاملا از کیفت متن نوشته شده و ارتباط بین واژه لینک شده و وبسایت خود مطمئن گردد . به این ترتیب با ایجاد بک لینک در یک سایت معتبر بیننده بیشتری را به سایت خود هدایت می نماید.

پذیرنده پست مهمان:

پذیرنده پست مهمان با بدست آوردن محتوای سودمند و کاربر پسند می تواند سئو سایت خود را بهتر کند ، هیچ چیز مثل مخاطب واقعی به سئو سایت کمک نمی نماید.

 

تفاوت فروش بک لینک و پست مهمان چیست؟

به دلیل اینکه خیلی از سایت ها با فروش بک لینک درآمدزایی می نمایند و گوگل آنان را بعنوان اسپم می شناسد ما باید بدانیم که چه وقت گوگل سایت ما را یک سایت فروشنده لینک ، و چه وقتی یک سایت پذیرنده پست مهمان قلمداد می نماید. برای این جهت ما تنها می توانیم روی تجربه خود حساب نماییم . زیرا همانطور که گفتیم گوگل از الگوریتم های کاملا محرمانه استفاده می نماید.خیلی از سئو کاران در سراسر دنیا معتقدند که گوگل رفتار مخاطب در سایت را عیار تشخیص قرار می دهد. یعنی زمان ماندگاری در سایت میزبان، زمان انتقال به سایت مهمان ، زمان ماندگاری در سایت مهمان ، فعالیت های انجام شده در سایت مهمان را بررسی می نماید . عده کمی از سئو کاران هم اعتقاد دارند که گوگل حتی اندازه صفحه دستگاه مخاطب و صفحه سایت میزبان و مهمان را هم برای تشخیص اسپم بودن چک می نماید. این عده دلیل خود را اسپم نمودن پاپ آپ هایی می دانند که در اندازه های کوچک بصورت پنهانی باز می گردند.

کاربرد پست مهمان در تجارت الکترونیک

پست مهمان در تجارت الکترونیک علاوه بر تسهیل برند سازی امکان عرضه کالا در سایتی دیگر را نیز می تواند محیا کند ، به این ترتیب شما می توانید بعضی محصولات خود را از طریق سایت های دیگر بفروشید.

به منظور تبدیل شدن پست مهمان به یک ابزار تجارت الکترونیک شما باید شبکه های اجتماعی خود را نیز رونق دهید .

اگر  از پست مهمان در تجارت الکترونیک می خواهید بهره بگیرید باید مطمئن گردید که وبسایت میزبان ارزش اینکار را دارد .

 

امیدوارم این مقاله که توسط تیم کارشناسی شرکت لحظه وب ارائه شده، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد برنامه نویسی و طراحی سایت و … را دارند قرار گرفته باشد.شما می توانید سفارش طراحی انواع سایت خود را از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در میان بگذارید. پیاده سازی طرح و ایده شما به بهترین شکل ممکن، مهم ترین هدف ما در شرکت لحظه وب است. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره رایگان از متخصصین شرکت با ما در تماس باشید.

 

 

نظرات ( بدون دیدگاه )
author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 8 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .