ویژگی های مهم طراحی سایت
4 سال پیش
ویژگی های مهم طراحی سایت

ویژگی های مهم طراحی سایت

ویژگی های مهم طراحی سایت به صورت کلی طراحان و برنامه نویسان همیشه روش های فراوانی را برای بهبود طراحی سایت ها پیشنهاد می نمایند اگر در این عرصه تازه کار باشید ممکن است میان انبوه پیشنهادات سردرگم گردید در این مقاله سعی می کنیم تا چند مورد از مهم ترین این نکات را برای شمابگوییم تا با توجه به آن طراحی سایت موفق تری داشته باشید شما برای طراحی سایت لازم می باشد یک سری نکات کلیدی و بنیادی را رعایت نمایید که بدون آنها امر طراحی سایت محقق  نمی شود و حضور موفقی را در اینترنت تجربه نخواهید نمود.

مشخصات مهم طراحی سایت

نیازهای اساسی ( ویژگی های مهم طراحی سایت ) طراحی سایت عبارتند از:

تجربه ی کاربری

یکی از هدف های اصلی شما در طراحی سایت باید بهبود تجربه ی کاربری یا UX باشد حسی که کاربر در موقع مشاهده و کارنمودن با سایت شما پیدا می کند خیلی اهمیت دارد شما باید سایت را از نگاه کاربران مورد بازبینی قرار دهید مثلا ببینید که آیا کارکردن با سایت شما ساده می باشد یا خیر و یا اینکه دسترسی به بخش های گوناگون آن راحت است و کاربر به آسانی به اطلاعات دست می یابد یا اینکه سایت شما از نظر زیبایی در حد مطلوبی قرار دارد و یا اینکه متن ها به اندازه کافی واضح می باشند یا خیر.

توجه به سئو

ذکر کردیم که برای طراحی سایت لازم ست نظر کاربران را بسنجید کاربران از موتورهای جستجو جدا نمی باشند شاید بپرسید هدف ما چیست ؟ ببینید سایت های گوناگونی در سراسر دنیا وجود دارند که هر روز بازدید بالایی را تجربه می نمایند بخشی از این ترافیک از طریق جستجوی کلمات کلیدی و ظاهر شدن در نتایج گوگل وارد سایت گشته اند این عمل نتیجه ی سئو سایت و بهینه سازی است به صورت کلی با پیاده سازی بعضی روش ها که به روش های سئوی کلاه سفید معروف هستند به بهبود رتبه ی سایت کمک می گردد.

مشخصات مهم طراحی سایت

توجه به سرعت در طراحی سایت ( مشخصات مهم طراحی سایت )

کاربران در حقیقت کلیک کننده هایی  می باشند که تمایل دارند در کسری از ثانیه به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی یابند این کاملا طبیعی ست که در صورت کند بود سایت آن را ترک نمایند و به سراغ رقبا بروند علاوه براین سرعت به صورت مستقیم بر رتبه ای که سایت از موتورهای جستجو دریافت می کند اثرگذار می باشد.

طراحی سایت داینامیک

طراحی سایت داینامیک جزو مفاهیم ابتدایی در بحث طراحی سایت بشمار می رود در طراحی سایت داینامیک همه صفحات به هم متصل می باشند و می توانید امکانات گسترده ای را برای خود راه اندازی نمایید در غیر این صورت با طراحی سایت استاتیک به جز معرفی خود و کسب و کارتان عملا کار دیگری نمی توانید انجام دهید.

طراحی ظاهری

طراحی ظاهری و جلوه های بصری در طراحی سایت اهمیت خاصی دارند ظاهر سایت شما باید بتواند کاربر را جذب نماید و بر او تاثیر مثبت بگذارد اگر کاربر نوع طراحی گرافیکی در طراحی سایت را دوست داشته باشد زمان ماندگاری او در سایت بیشتر می شود و به همین ترتیب رتبه ی شما افزایش پیدا خواهد نمود.

کد نویسی تمیز

کدنویسی قالب در طراحی سایت از اهمیت بالایی برخوردار می باشد هرچه قدر کدنویسی منظم تر انجام می شود توسعه دادن سایت راحت تر خواهد بود بعلاوه کد نویسی منظم یکی از دلایل گرفتن رتبه ی خود از گوگل نیز  می باشد اگر تجربه ی کافی را در این زمینه ندارید لازم است امر کد نویسی را به افراد با تجربه واگذار نمایید.

چرا طراحی سایت داینامیک یکی از اولویت های طراحی سایت های( ویژگی های مهم طراحی سایت ) امروزی محسوب می شود ؟

طراحی سایت داینامیک به صورتی است که صفحات به یک دیگر متصل  می باشند یعنی وقت انتشار یک مقاله در وبلاگ می توان آن را در صفحه ی اول سایت نیز مشاهده نمود و این موضوع در طراحی وب سایت از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

مشخصات مهم طراحی سایت

اهمیت سرعت در طراحی سایت( ویژگی های مهم طراحی سایت ) برای چیست ؟

سرعت دید کاربران را نسبت به شما عوض خواهد نمود وقتی کاربران به سرعت به آنچه می خواهند دسترسی می یابند برای دفعات بعدی نیز مشتاق اند که به سایت شما رجوع نمایند علاوه بر این هرچه سرعت بالا تر باشد رتبه ای که از موتورهای جستجو دریافت می کنید بیشتر می باشد.

اهمیت تجربه ی کاربری بالا برای چیست ؟

تجربه ی کاربری همان حسی ست که کاربر در  موقع مشاهده و استفاده از سایت پیدا می کند و با رعایت چندین آیتم گوناگون قابل دسترسی است مجموعه این اصول زمان ماندگاری کاربر را افزایش می دهد و از نرخ پرش می کاهد.

امیدوارم مقاله ویژگی های مهم طراحی سایت که توسط تیم کارشناسی لحظه وب ارائه شده، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد ورود به دنیای برنامه نویسی و طراحی سایت را دارند قرار گرفته باشد.

 

در صورت داشتن هرگونه سوال و یا پیشنهادی، از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در تماس باشید.

نظرات ( بدون دیدگاه )
author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 8 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .