وب اپلیکیشن (Web Application) چیست؟
4 سال پیش
وب اپلیکیشن (Web Application) چیست؟

وب اپلیکیشن (Web Application) چیست؟

وب اپلیکیشن یا برنامه تحت وب، نرم افزاری می باشد که با استفاده از مرورگر وب و از راه شبکه های محلی یا اینترنت مورد استفاده قرار می گیرد. در اصل، وب اپلیکیشن ها برنامه هایی می باشند که تنها از طریق وب قابل استفاده می باشتد. بیشتر به عملکرد و کارکرد وب اپلیکیشن ها توجه می گردد و محتوای آن ها چندان اهمیت ندارد و معمولا پر محتوا می باشند. مثلا، سرویس جیمیل یک وب اپلیکیشن معروف می باشد. وب اپلیکیشن ها امکان دسترسی به اطلاعات کسب و کارها را از هر مکانی و در هر زمانی از شبانه روز، برای کاربران اینترنتی فراهم می نمایند. وب اپلیکیشن بعد از تجزیه و تحلیل و بررسی یک مجموعه و مشخص کردن دقیق نقش ها، عملکردها، و… برای آن مجموعه طراحی می گردد و قابل ارائه در شبکه داخلی و اینترنت است.

 

وب اپ

وب سایت چیست؟

یک وب سایت فضایی از اینترنت می باشد که یک یا چندین صفحه را شامل می گردد. مجموعه ای از صفحات وب متصل به هم که دارای یک صفحه اصلی می باشند و بر روی یک سرور قرار دارند را وب سایت می گویند. وب سایت ها با هدف ارائه اطلاعات کاملی از یک شخص، سازمان، شرکت، کسب و کار و… به کاربران وب طراحی می گردند و به طور خاص  بر محتوا تمرکز دارند.

فرق وب اپلیکیشن و وب سایت در چیست؟

وب سایت ها بر محتوا تاکید می نمایند ولی وب اپلیکیشن ها بر عملکرد و کارکرد تمرکز دارند. وب سایت، یک مطلب را برای همه به طور یکسان نشان می دهد ولی یک وب اپلیکیشن بر طبق تعاملاتی که با کاربر داشته است، اطلاعات را پردازش می نماید و به کاربر نمایش می دهد. یعنی مطالب نمایش داده شده برای هر کاربر بر طبق سن، علاقه، جنسیت، و… متفاوت با دیگر کاربران می باشد. یک کاربر برای اینکه بتواند اطلاعات یک وب سایت را مشاهده یا از آن استفاده نماید، باید حتما به اینترنت متصل گردد ولی در وب اپیلیکیشن این چنین نیست.فقط یک بار کافی است تا وب اپلیکیشن بارگذاری شود، بعد کاربر می تواند به صورت آفلاین هم به آن دسترسی داشته باشد.

وب اپ

مشخصات  وب اپلیکیشن

  • حفظ یکپارچگی بر روی دستگاه های گوناگون
  • ذخیره سازی داده ها روی کامپیوتر یا یک فضای ابری به صورت محلی
  • امکان طراحی به زبان های گوناگون
  • سرعت، دقت و عملکرد عالی وب اپلیکیشن ها
  • امکان خوب اجرا بدون نیاز به نرم افزار جانبی

 

وب اپ

وب اپلیکیشن آفلاین چطور کار می کند؟

وب اپلیکیشن آفلاین به کمک قابلیتی به نام مخزن برنامه (Application Cache )کار می نماید. مخزن برنامه می تواند همه بخش های یک سایت را به شکل آفلاین و خارج از شبکه ذخیره کند. با به کارگیری این قابلیت در سایت، سرور همه ایل های JS ،CSS ،HTML و تصاویر و دیگر اطلاعات موجود را برای مرورگر کاربر ارسال می نماید تا بر روی حافظه کامپیوتر ذخیره گردنند. عملکرد مخزن وب اپلیکیشن ها به این صورت است که وقتی که کاربر آنلاین است و در حال بازدید از سایت است، به صورت خودکار مخزن برنامه به روز می شود و فایل های جدید جایگزین فایل های قدیمی می شوند.

 

 

امیدوارم مقاله وب اپلیکیشن (Web Application) چیست؟ که توسط تیم کارشناسی شرکت لحظه وب ارائه شده، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد برنامه نویسی و طراحی سایت و … را دارند قرار گرفته باشد.

 

 

 

شما می توانید سفارش طراحی انواع سایت خود را از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در میان بگذارید. پیاده سازی طرح و ایده شما به بهترین شکل ممکن، مهم ترین هدف ما در شرکت لحظه وب است. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره رایگان از متخصصین شرکت با ما در تماس باشید.

 

نظرات ( بدون دیدگاه )
author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 8 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .