هشتگ چیست و طرز استفاده از هشتگ
4 سال پیش
هشتگ چیست و طرز استفاده از هشتگ

هشتگ چیست و طرز استفاده از هشتگ

در ابتدا استفاده از هشتگ در توییتر شروع شد  ولی خیلی زود در همه شبکه‌های اجتماعی استفاده شد. هدف از به کار گیری هشتگ جستجو در موضوعی خاص است. پس اگر می‌خواهیم به دنیای کسب و کار در فضای آنلاین وارد شویم باید از مشخصه هشتگ‌ها به نفع خود استفاده کتیم. هشتگ در شبکه‌های اجتماعی و کلمه کلیدی در موتورهای جستجو دارای شباهت هایی می باشند. همانگونه که با استفاده از کلمات کلیدی در موتورهای جستجو موضوع مرتبط با کلمه کلیدی نشان داده می‌شود، هشتگ هم در شبکه‌های اجتماعی پست مرتبط را نشان می‌دهد. بعلاوه با کلمه کلیدی در موتور جستجو به بعضی جزئیات مرتبط دست می‌یابیم، هشتگ هم خلاصه‌ای از پست مرتبط را نمایش می‌دهد و به علاقه‌مندان در موضوع خاص کمک می‌نماید تا به اطلاعات مورد نظر برسند.

با وجود اینکه استفاده از هشتگ در خیلی از شبکه های اجتماعی رایج است، ولی بیشترین استفاده از هشتگ و استفاده آن در توییتر و اینستاگرام است و کاربران در دیگر شبکه های اجتماعی کمتر از هشتگ استفاده می نمایند.

 

طرز استفاده از هشتگ

برای استفاده از هشتگ‌ها باید به نکاتی دقت کنیم تا عکس همراه با متن در نتایج اول نمایش داده شود. استفاده از هشتگ  به این صورت است که باید در ابتدای کلمه از علامت # استفاده نمود و بعد کلمه مورد نظر را آورد و بین کلمات نمی‌توان هیچ فاصله‌ای قرار داد، بلکه برای ایجاد فاصله در کلمات علامت «_» استفاده می‌شود. اعداد نیز در هشتگ‌ها پشتیبانی می‌گردند و کاراکترهایی خاص مثل  نقطه‌، ویرگول، علامت تعجب و غیره پشتیبانی نمی‌گردند. هر چقدر هشتگ مورد استفاده با عکس و متن هماهنگ‌تر باشد، پست مربوطه در موضوعات جستجو شده نمایش بهتری داده می‌شود. زمانی که در متن خود هشتگ زیادی کار  برید حس خوبی به خواننده متن شما نمی‌دهد و بدین صورت جلوه می‌نماید که شما در حال تبلیغ خود می باشید. بعلاوه در صورت بکار بردن بیش از حد ممکن است پست‌های شما اسپم شناخته شوند. تعداد هشتگ مناسب برای متن را گوناگون عنوان کردند ولی بر طبق مقالات مربوط به بازاریابی با اینستاگرام بین 5 تا 10 هشتگ برای تصویر توصیه شده است.  همه هشتگ‌ها را در خود عکس می‌توانید استفاده ننمایید بلکه به تدریج در کامنت‌ها هشتگ بیافزاید. در ضمن برای خود تعدادی می‌توانید انتخاب کنید و فقط از آنها استفاده نمایید و پست‌هایی که می‌گذارید حول محور این هشتگ‌ها باشند.

تبلیغات کسب و کارها با هشتگ

در حال حاضر تقریبا همه کسب و کارها برای تبلیغات خود یک حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام دارند و با انتخاب هشتگ‌های مخصوص خود کار خود را تبلیغ می‌نمایند. می‌توانید هشتگ‌های مورد استفاده در حوزه تخصصی خود را بررسی نمایید تا کاربران در موقع جستجوی هشتگ‌ها به راحتی شما را بیابند. هشتگ‌های مورد استفاده باید کوتاه و مفید باشند و در عین حال اطلاعاتی را در مورد به کسب و کار شما بدهند.  یک هشتگ مخصوص به خود می‌توانیدایجاد کنید و در شبکه‌های اجتماعی که دارای حساب کاربری می باشند آنها را استفاده نمایید و سایر کاربران را تشویق به استفاده از آنها نمایید.

جذب سریعتر کاربران با استفاده از هشتگ

زمانی که از هشتگ مورد نظر خود استفاده می‌نمایید مثل لباس نوزادی، کاربرانی را جذب می‌نمایید که به دنبال اینطور محصولات هستند. پس با استفاده از هشتگ پیغام خود را به مخاطبانتان هدفمند می‌سازید. در ضمن با دنبال کردن هشتگ‌های مرتبط با برند یا کالای خود می‌توانید از نظرات و انتقادات کاربران مطلع شوید.

 

مزایایی استفاده از هشتگ در کنار سئو

سئو فرایندی وقتگبر است ولی با استفاده مناسب از هشتگ  پست خود را سریع می‌توان معرفی نمود و با لینک دادن به مطلب ترافیک و افزایش رتبه ایجاد نمود. ولی به علت کوتاه بودن عمر آن نسبت به سئو، ترکیب هر دو روش نتیجه بهتری را می‌دهد. ولی همانگونه که با استفاده از هشتگ می‌توان بازاریابی ویروسی تشکیل داد نکته ای که در استفاده آن باید دقت نمود از کنترل خارج نشدن اشتراک گذاری می باشد تا نتایج ما در بازاریابی معکوس نگردد. در نتیجه همانگونه که استفاده از هشتگ یک روش راحت و زود بازده است باید برای بازاریابی محصولات خاص برنامه‌ریزی نماییم و با هدف پیش برویم.

انتخاب هشتگ های مناسب

قانون های اولیه انتخاب هشتگ های مناسب برای پست های شبکه های اجتماعی، شبیه انتخاب کلمات کلیدی برای مقالات وب سایت است. برای پست های شبکه های اجتماعی خود، هشتگ های مرتبط و مناسب انتخاب نمایید، تا بوسیله آنها بتوانید مخاطب هدف را به سمت پست های خود جذب کنید. استفاده از هشتگ های نامربوط و زیاد در پست ها، به مخاطب حس اسپم بودن را می دهد و در خیلی از مواقع کاربرد مناسبی برای شما ندارد. هشتگ هایی که خاص منظوره انتخاب می گردند مثل #بازاریابی_اینستاگرام یا #هشتگ_چیست با وجود اینکه جستجوی کمتری دارند ولی مخاطب هدفمندتری را به سوی شما هدایت می نمایند. بهتر است انتخاب هشتگ ها را به صورت ترکیبی از هشتگ های پرجستجو و هدفمند ایجاد نمایید تا نتیجه بهتری دریافت نمایید.

 

 

امیدوارم این مقاله که توسط تیم کارشناسی شرکت لحظه وب ارائه شده، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد برنامه نویسی و طراحی سایت و … را دارند قرار گرفته باشد.شما می توانید سفارش طراحی انواع سایت خود را از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در میان بگذارید. پیاده سازی طرح و ایده شما به بهترین شکل ممکن، مهم ترین هدف ما در شرکت لحظه وب است. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره رایگان از متخصصین شرکت با ما در تماس باشید.

نظرات ( بدون دیدگاه )
author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 8 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .