نکاتی مهم در سئو تکنیکال سایت
4 سال پیش
نکاتی مهم در سئو تکنیکال سایت

نکاتی مهم در سئو تکنیکال سایت

سئو تکنیکال (Technical SEO) ضلع وسط مثلث سئو و یکی از مهم ترین مراحل در سئو سایت است . انجام مراحل سئو تکنیکال برای ایجاد ارتباط بهتر با موتور جستجو برای هر وب سایت ضروری است.اهمیت سئو تکنیکال سایت وقتی مشخص می گردد که هدف ارائه یک تجربه کاربری با کیفیت به کاربران و افزایش فروش سایت باشد. وجود مشکلات تکنیکال در مسیر حرکت کاربر در سایت، سبب سردرگمی و کلافه شدن او شده و حتی در موارد زیادی او را از خرید منصرف می نماید . این کار به معنای از دست دادن مشتریان و واگذار کردن سهم بازار به رقبا  می باشد.

 

سئو فنی

 

در سئو تکنیکال سایت اشتباهات فراوانی رخ می دهد که بعضی از آن ها حتی در سایت های معروف به کرات تکرار می گردد. در ادامه ۵ نکته مهم در سئو تکنیکال سایت را بررسی می نماییم.

 

۱. کدهای وضعیت HTTP

به طور ساده کاربرد کدهای وضعیت HTTP همان ارسال و دریافت درخواست ها میان کلاینت (مرورگر) و سرور می باشد . شما باید اطمینان حاصل نمایید که محتوای سایت‌تان به درستی توسط گوگل و دیگر موتورهای جستجو ایندکس می گردد و کاربران نیز می توانند به درستی به آن دسترسی یابند.

۲. محتوای تکراری سایت

محتوای تکراری می تواند به دلایل گوناگونی به وجود آید. علاوه بر امکان کپی مطالب از صفحات دیگر سایت یا شباهت زیاد ساختار محتوایی بعضی صفحات با یکدیگر، محتوای تکراری ممکن است به علت اشتباه در اصول سئو تکنیکال سایت ایجاد شود. مثلا اشتباه در استفاده از تگ کنونیکال (canonical) می تواند به تولید صفحاتی با آدرس های متفاوت منجر شود، و یا تنظیمات اشتباه در سیستم مدیریت محتوا سایت (CMS) باعث تولید صفحات مشابه یا اضافی شود.

 

۳. ساختار URL سایت

ساختار URL صفحات یک سایت بسیار مهم می باشد، چون سبب درک بهتر کاربران و موتورهای جستجو از محتوای سایت می گردد. در آدرس URL باید کلمات کلیدی تا حد مناسبی به کار رود و همچنین به جای URL های داینامیک حتما از URL های استاتیک استفاده گردد. آدرس URL سایت باید از یک ساختار سلسله مراتبی یا درختی تبعیت نماید، یعنی هر چه به صفحات درونی یک دسته بندی می رویم محتوا تخصصی تر شده و هر صفحه در عین حال ارتباط نزدیکی با دسته موضوعی اصلی خود داشته باشد.

سئو فنی

۴. نقشه سایت XML

نقشه سایت XML (زبان نشانه گذاری قابل توسعه) در حقیقت یک فایل متنی حاوی تمام آدرس‌های موجود در وبسایت شما است. همچنین نقشه سایت (سایت مپ) شما می تواند اطلاعات متا هر آدرس از سایت را مثل: آخرین بروز رسانی، میزان اهمیت و نحوه ارتباط آن با صفحات دیگر را نیز شامل گردد. نقشه سایت به ایندکس بهتر محتوای سایت شما توسط گوگل کمک کرده و آن را از بروز رسانی های صورت گرفته مطلع می نماید.

۵. سرعت بارگذاری سایت

سرعت بارگذاری سایت در درجه اول از نظر کیفیت تجربه کاربری (UX) سایت اهمیت دارد، یعنی اگر سایتی کند باشد سبب خستگی کاربران شده و حتی ممکن است آن ها را از دیدن باقی محتوا منصرف کند. زیرا سرعت بارگذاری بر روی کیفیت تجربه کاربری سایت ها اثر گذار می باشد، گوگل نیز به آن اهمیت داده و رتبه بهتری به سایت های سبک و با سرعت بارگذاری بالا می دهد. سرعت بارگذاری در طراحی سایت شرکتی
نیز نقش مهمی در بهبود نرخ تبدیل سایت و نهایتا افزایش فروش دارد.

بهبود سرعت بارگذاری سایت روش های فراوانی دارد که غالبا نیازمند دانش برنامه نویسی و طراحی سایت می باشد. ولی ۳ روش رایج و نسبتا راحت برای افزایش سرعت سایت عبارتند از:

  • فشرده سازی کدهای CSS، جاوااسکریپت و HTML
  • استفاده بیشتر از خاصیت کش مرورگر
  • بهینه سازی تصاویر

وضعیت سئو تکنیکال یا  سئو فنی سایت را باید هرچند ماه یکبار بررسی کرد و تغییرات مورد نیاز را اعمال نمود. انجام این فعالیت ها بی ثمر نبوده و سریعا تاثیر خود را بر افزایش ترافیک ورودی به سایت از گوگل می گذارد.

 

امیدوارم مقاله نکاتی مهم در سئو تکنیکال سایت که توسط تیم کارشناسی شرکت لحظه وب ارائه شده، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد طراحی کمپین تبلیغاتی و طراحی سایت و … را دارند قرار گرفته باشد.

 

 

شما می توانید سفارش طراحی کمپین تبلیغاتی و طراحی انواع سایت خود را از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در میان بگذارید. پیاده سازی طرح و ایده شما به بهترین شکل ممکن، مهم ترین هدف ما در شرکت لحظه وب است. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره رایگان از متخصصین شرکت با ما در تماس باشید .

نظرات ( بدون دیدگاه )
author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 8 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .