محتوای همیشه سبز
4 سال پیش
محتوای همیشه سبز

محتوای همیشه سبز

تولید محتوا ( محتوای همیشه سبز ) ناب و ارزشمند به هیچ‌وجه کار چندان راحتی نمی باشد این حرف را افرادی درک می‌ نمایند که برای مدتی درگیر در پروسه تولید محتوا شده باشند. حال موقعی که حرف از تولید محتوای همیشه سبز به میان می‌آید ممکن است فکر کنید که این هم یک قوز دیگر بالا قوز های قبلی است.

 

تولید محتوای همیشه سبز

 

ولی در واقع مفهوم همیشه سبز بودن این است که بیش از هر چیز عزم دارد تا باری از روی دوش تولیدکنندگان محتوا بردارد.

محتوای همیشه سبز چیست؟

پیش از هر نوع توضیح و شرحی باید بدانید که عنوان محتوای همیشه سبز منشاء شده از درختانی با همین توصیف است. که بطور نمونه می‌توان درخت کاج را که در همه فصل های سال برگ های سبز دارد و نمادی از زنده بودن و طبیعت دارد.

محتوای همیشه سبز یا Evergreen Content به نوعی از محتوا گفته می شود که با گذشت زمان ارزش و بار محتوایی خود را از دست نمی‌دهد و همیشه برای مخاطبان خود کاربردی و جذاب  می باشد.

برای این که تفاوت این نوع از محتوا ( محتوای همیشه سبز )را با سایر انواع آن به طور کامل درک نمایید. عنوان همین مقاله را در نظر بگیرید چطور محتوای همیشه سبز تولید نماییم. موضوع این مقاله برای مخاطبانی که به دنبال مفهوم و معنای محتوای همیشه سبز  می باشند همیشه (یا حداقل در بازه زمانی بلندمدتی) تازه و جذاب  می باشد. به عبارتی این مقاله تاریخ انقضا نداشته و ارزش آن با گذشت زمان از بین نمی رود.

ولی در مقابل این جور محتوا گونه دیگری از محتوا نیز هست که ارزش آن مداوم و همیشگی نبوده و مثلا می‌توان یک متن گزارش خبری را در نظر گرفت اگر چه برای زمان حال ارزشمند می باشد  اما با سپری شدن زمان بخش های فراوانی از آن ارزش و جذابیت خود را برای مخاطبان از دست خواهد داد و برای مخاطبان ارزش موقتی و مقطعی دارد. در این نوشته  می خواهیم در مورد چگونگی تولید محتوای همیشه سبز که حتی در 10 سال آینده نیز برای ما ارزش تولید کند، بپردازیم.

تولید محتوای همیشه سبز

نحوه تولید محتوای همیشه سبز یا Evergreen Content

برای تولید محتوای همیشه سبز، گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) و یا دیگر نرم‌افزار ها و برنامه‌های که شما برای بررسی و آنالیز سایت انتخاب می نمایید. بهترین یاور شما می باشید. اگر شما مدت زمان زیادی است که وبلاگ نویسی می کنید قطعاً مجموعه‌ای بزرگ از مقالات و مطالب در دسترس شما قرار دارد و به مطالب خود رجوع نمایید و لیستی از آن ها که هنوز مورد توجه قرار می‌گیرند را تهیه نماید. موارد که انتخاب نموده‌اید را با دقت ویژه‌ای بررسی و آنالیز نمایید در صورتی که امکان آپدیت دارند آن ها را به‌روزرسانی کند.

محتوا های پر بازدید و پر طرفدار سایت و وبلاگ شما همیشه باید تازه به نظر برسند. به جای این که در سایت و یا وبلاگ خود زمان ارسال نوشته را نمایش دهید می‌توانید آخرین به‌روزرسانی آن را نمایش دهید. اگر از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می‌نمایید از افزونه Last Modified Timestamp  می‌توانید استفاده نمایید. نمایش آخرین به‌روزرسانی مطلب سبب می‌شود که مخاطبین ببیند که مطلبی که مشاهده می‌کند به‌روز شده و اطلاعات قدیمی به او ارائه نمی‌شود.

چهار نوع محتوای همیشه سبز

یقینا شما تا بحال محتوا های به عناوینی مثل: چگونه…،راهنمایی گام به گام، آموزش … و تولید نموده‌اید. این یک نوع از دسته‌بندی های مورد نظر ما می باشد. این نوع از مطالب شامل توصیه‌های برای سلامتی، آشپزی، دستورالعمل، راه‌کار و … هستند .

 

تولید محتوای همیشه سبز

در ادامه به ارائه چهار توصیه برای ایجاد محتوای همیشه سبز می پردازیم:

 

واژه‌نامه

به عنوان یک کارشناس در حیطه کاری خودتان، شما برای بیشتر  کلمات و اصطلاح های زمینه کاری خود اشراف دارید، در صورنی که که مخاطبان شما در این سطح اطلاعاتی ندارند برای این که مخاطبان خود را با خودتان هم سطح کنید از واژه‌نامه استفاده نمایید این  موجب می‌شود که مخاطبان حرف شما را راحت درک نمایند و بهتر با مطالب شما ارتباط برقرار کنند.

موضوعات تاریخی

تاریخ همواره در گذشته مانده است و هیچ تغییری نخواهد نمود. اگر در مورد موضوع تاریخی می‌نویسید به احتمال زیاد شما بیش از چندین مطلب در سایت خوددارید که مربوط به گذشته‌اند و نوشته‌های قدیمی به شمار می روند. مثلا می‌توانید درمورد دوره رنسانس یا زندگی پادشاهان گذشته با دقت محتوا تولید نمایید. و برای اشخاصی که در حال جستجو و تحقیق می باشند می‌توانید به عنوان منبعی دائمی برای به دست آوردن اطلاعات محسوب گردید.

چک لیست

چک لیست ها دستورالعمل های هستند که مطالب دقیقی ارائه نمی‌دهند بلکه دیدی کلی در مورد چگونگی انجام کار ها را به مخاطب می‌دهند. با این وجود چک لیست ها بسیار کاربردی می باشند و همه آن ها را دوست دارند در حقیقت چک لیست ها سبب افزایش بهره وری و کارایی مقالات شما می‌گردند. همه ما به انجام رساندن کارها و اتمام وظایف داده‌شده به ما را دوست داریم پس چرا محتوایی متناسب با این فرآیند تولید ننماییم.

اهمیت محتوای همیشه سبز

با توجه به توضیحاتی که از مشخصه های محتوای همیشه سبز بیان نمودیم می‌توان نتیجه گرفت که این نوع محتوا شامل همه موضوعاتی است که جمعیت بزرگی از انسان ها در سراسر دوران زندگی و یا بخش زیاد از آن به این نوع محتوا لازم دارند. اگر از این دید به محتوای همیشه سبز نگاه شود تولید چنین محتوایی می‌تواند مثل یک سرمایه‌گذاری بلندمدت برای جذب مخاطبان و بازدیدکنندگان به سایت و موفقیت در فعالیت های بازاریابی محتوایی گردد.

 

امیدوارم مقاله محتوای همیشه سبز که توسط تیم کارشناسی شرکت لحظه وب ارائه شده، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد برنامه نویسی و طراحی سایت و … را دارند قرار گرفته باشد.

 

شما می توانید سفارش طراحی انواع سایت خود را از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در میان بگذارید. پیاده سازی طرح و ایده شما به بهترین شکل ممکن، مهم ترین هدف ما در شرکت لحظه وب است. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره رایگان از متخصصین شرکت با ما در تماس باشید.

نظرات ( بدون دیدگاه )
author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 8 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .