فرمت مناسب برای تصاویر طراحی سایت
4 سال پیش
فرمت مناسب برای تصاویر طراحی سایت

فرمت مناسب برای تصاویر طراحی سایت

فرمت مناسب برای تصاویر طراحی سایت وقتی که در طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن خود از تصاویر استفاده می نمایید باید دو نکته مهم را در نظر بگیرید یکی فرمت تصاویر و دیگری بهینه سازی تصاویر می باشند. اگر این دو فاکتور را رعایت نمایید تصویر واضح و با کیفیتی که سرعت بارگذاری خوبی دارد و در همه مرورگر ها نمایش یکسانی دارد خواهید داشت ولی اگر حتی یکی را نادیده بگیرید یا تصویری خواهید داشت که سرعت لود بالایی دارد ولی بی کیفیت و یا تصویر جذاب و با کیفیتی که سرعت لود آن به قدری زیاد می باشد که کاربر را خسته نموده و حتی فراری می دهد.

 

 تصاویر طراحی سایت

 

پس از یاد نبرید که این دو فاکتور در کنار هم یک وب سایت منحصر به فرد ارائه می دهد. تصاویری که در طراحی سایت استفاده می کنند فرمت های فراوانی دارند که شامل GIF, PNG, JPEG و… می گردند که مدیر سایت به دلخواه از هر فرمت استفاده می نماید. در حقیقت فرمت های فراوانی برای تصاویر هستند و نمی توان گفت کدام یک بهتر است و انتخاب این مورد بسته به استفاده و نوع وب سایت متفاوت می باشد . در این مقاله از اهمیت و حیاتی بودن انتخاب صحیح فرمت تصاویر طراحی سایت صحبت می نماییم و در مورد بعضی از فرمت ها به اختصار توضیح می دهیم.

 تصاویر طراحی سایت

چرا فرمت مناسب برای تصاویر طراحی سایت اهمیت دارد؟

بعضی فرمت های تصاویر فضای بیشتری را اشغال می نمایند که می تواند تاثیر مستقیم در سرعت لود وب سایت داشته باشد. بعلاوه جزییات و پیکسل های تصاویر را بهتر نمایش می دهد و همچنین کیفیت بالاتری دارند. نکته دیگر این که  وقتی که بیش از حد روی تصاویر زوم این و یا زوم اوت می نمایید کیفیت آن تحت تاثیر قرار می گیرد پس هرچقدر پیکسل ها به هم نزدیک تر باشند تصویر را با کیفیت بهتری ارائه می دهد و موجب می گردد تصاویر در دو اندازه کوچک و بزرگ نمایش مناسبی داشته باشند. در بیشتر موارد مدیران طراحی وب سایت ها برای حفظ استاندارد ها از دو فرمت سازگار استفاده می نمایند در حقیقت فرمتی که برای تصاویر سایت استفاده می نمایید باید تعادل را میان کیفیت و نمایش تصویر حفظ نماید.

 تصاویر طراحی سایت

فرمت های رایج برای تصاویر طراحی سایت ( فرمت مناسب برای تصاویر طراحی سایت )

همان گونه که پیش تر گفته شد فرمت های زیادی برای تصاویر طراحی سایت هستند ولی در این بخش سه فرمتی که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد و محبوبیت زیادی دارد را معرفی می نماییم.

•JPEG
JPEG اختصار شده ی عبارات joint photographic expert group است و به معنای گروه متخصصان عکاسی مشترک می باشد و از سال 1986 پایه گذاری و اختراع گشت. برجسته ترین مزیت این فرمت پشتیبانی از انواع رنگ ها می باشد و مخصوصا که با تراکم بالا پیکسل ها مناسب می باشد. به طور کلی JPEG بهترین انتخاب برای فرمت تصاویری است که رنگ های فراوانی را در بر می گیرند.  بعلاوه به خوبی فشرده سازی و تراکم تصاویر را حفظ می نماید به خصوص که بیشتر بعد از بهینه سازی تصاویر با مقدار کمی افت کیفیت رو به رو می شوید که همه این ها به میزان سطح فشردگی تصاویر بستگی دارد. از طرف دیگر JPEG برای تصاویر ساده و با طیف رنگی محدود مناسب نمی باشد

•PNG
Portable network graphic یا به اختصار PNG به معنای گرافیک شبکه ای قابل حمل است که محبوبیتش از JPEG نیز کمتر نیست. همین گونه که مثل JPEG میلیون ها رنگ را پشتیبانی می نماید برای تصاویری که طیف رنگی کمتری دارند نیز مناسب می باشد  ولی تصویر حجم بالاتری را می گیرد. از دیگر مزایای PNG شفافیت بالایی می باشد که پشتیبانی می نمایند که موجب شده بهترین انتخاب برای لوگو و آیکن ها باشد. به طور کلی کیفیت تصاویر با توجه به فشرده سازی در PNG بیشتر از JPEG حفظ می گردد.

 تصاویر طراحی سایت

 

•GIF
Graphic interchange format به معنای فرمت تغییر گرافیک می باشد که با دو فرمت گفته شده تفاوت های عمده ای دارد. با این که با فرمت GIF  تصاویر ثابت می توانید داشته باشید ولی بیشتر افراد از آن برای انیمیشن ها و تصاویر متحرک استفاده می نمایند و از آن جایی که دو فرمت PNG و JPEG از تصاویر متحرک پشتیبانی نمی نمایند GIF مورد استفاده بیشتری قرار گرفته است. تصاویر با فرمت GIF نیز قابل بهینه سازی می باشد  ولی به خوبی دو فرمت پیشین  نیست و حجم بیشتری را به خود اختصاص می دهد. از طرفی فرمت GIF تنها 256 رنگ را پشتیبانی می نماید و همین امر موجب شده انتخاب خوبی در همه موارد و تصاویر نباشد. به این ترتیب نه فقط رنگ ها به خوبی ساپورت نمی شوند بلکه حجم بالاتری را به خود اختصاص می دهد که سرعت لود را کاهش می دهد به همین خاطر است که استفاده از فرمت GIF برای تصاویر ثابت توصیه نمی گردد.
پس فرمت مناسب برای تصاویر طراحی سایت به این ترتیب  است که  JPEG برای همه تصاویر ثابت مناسب می باشد و PNG برای  تمام تصاویر حتی اسکرین شات ها و تصاویر با طیف رنگی محدود عالی می باشد و GIF نیز بهترین انتخاب برای تصاویر متحرک می باشد.

 

 

امیدوارم مقاله فرمت مناسب برای تصاویر طراحی سایت که توسط تیم کارشناسی لحظه وب ارائه شده، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد ورود به دنیای برنامه نویسی و طراحی سایت را دارند قرار گرفته باشد.

در صورت داشتن هرگونه سوال و یا پیشنهادی، از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در تماس باشید.

 

 

 

نظرات ( بدون دیدگاه )
author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 8 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .