فاکتور‌های مهم در رتبه بندی سایت ها
4 سال پیش
فاکتور‌های مهم در رتبه بندی سایت ها

فاکتور‌های مهم در رتبه بندی سایت ها

در حال حاضر سایت ها برای قرار گرفتن در رتبه های بالاتر در گوگل، در حال رقابت می باشند، در حقیقت موضوعی که مهم است، معیار‌های گوگل برای رتبه بندی سایت‌ها می‌باشد، که با برخی از معیار‌های رتبه بندی سایت‌ها، که از اهمیت بیشتری بر خوردار هستند آشنا می شویم.

پیج رنک چیست و تاثیر آن بر رتبه بندی سایت ها

رتبه بندی سایت ها، بر اساس پیج رنک آن ها است، پیج رنک (Pagerank)، امتیازی می باشد که گوگل به صفحات داخلی یک وب سایت می‌دهد که هر چه این امتیاز بالاتر باشد، نشان دهنده‌ی اهمیت آن سایت است. هر چه رتبه شما در گوگل بالاتر باشد آسان تر می‌توانید با مخاطبان خود ارتباط برقرار نمایید.
ولی این ارتباط چگونه است؟شما با استفاده از روش‌هایی که در این مقاله، با آن‌ها ‌آشنا می شوید، می‌توانید به این مهم دست یابید.

 

تاثیر محتوای متنی خوب و با کیفیت بر رتبه بندی سایت ها

تولید محتوای متنی مهم ترین و موثرترین تکنیک برای رتبه بندی سایت ها است. شما با استفاده از محتوای متنی خوب و با کیفیت، به راحتی یکی از فاکتور‌های مهم برای کسب رتبه بالاتر در گوگل را می‌توانید بدست آورید،بنابر این به فکر تولید محتوای متنی خوب و با کیفیت و بر پایه سئو باشید. همچنین تلاش کنید تولید محتوایی داشته باشید که خواننده از خواندن آن لذت ببرد، پس در تدوین محتوای خود کاربر پسند بودن را در نظر بگیرید. برای این امر می‌توانید از شرکت‌هایی که خدمات تولید محتوا ارائه می‌دهند یاری بگیرید.

محتوای سئو شده چه مشخصاتی  باید داشته باشد؟

منظور از محتوای سئو شده این می باشد که، باید یک سری از نکات را درون محتوا رعایت نماییم. این نکات شامل، عنوان بندی ها و زیر عنوان ها، url ها، لینک‌های داخلی و خارجی و کلمات کلیدی می‌شود.

1-عنوان ها

عنوان اصلی در محتوا  اهمیت زیادی دارد، که حتما عنوان اصلی، تگ H1 باشد(منظور همان سرنویس اول است که موضوع محتوایی که تولید نموده اید را، برای گوگل مشخص می‌کند) و حتما کلمه کلیدی موردنظرتان را در عنوان اصلی جای دهید، مابقی عناوین، که مربوط به همین عنوان می باشند را اصطلاحا به آن ها زیر عنوان گفته می‌شود، در سرنویس‌های بعدی قرار خواهند گرفت(سرنویس دوم و سرنویس سوم و …).

 

2- طول مطلب

این مشخصه در گذشته از اهمیت زیادی برخوردار نبود، ولی امروزه طول مطلب حرف اول را می زند یعنی هرچه مطلب عمیق‌تر و غنی‌تر باشد و اطلاعات بیشتری در اختیار مخاطب بگذارد، شانس شما برای بودن در رتبه‌های اول گوگل بیشتر می‌گردد. البته این مطالب باید دارای ارزش محتوایی نیز باشند.

3- استفاده از کلمات کلیدی مناسب

موقعی که می خواهید مطلبی را تولید نمایید، ابتدا موضوع خود را معلوم کنید، حتما از موضوعی استفاده کنید که در حیطه کاری شما می باشد و کلماتی را انتخاب نمایید که به اصطلاح می‌خواهید این کلمات را ازآن خود کنید و وقتی که کاربری آن کلمات را جستجو می‌نماید، گوگل وب سایت شما را در نتایج جستجو به او نشان دهد، در نتیجه ابتدا کلمه کلیدی خود را بیابید و بعد به درستی از آن ها در محتوای خود استفاده کنید، این درستی شامل تکرار آن در متن می‌باشد(نه خیلی کم که تاثیری نداشته باشد و نه خیلی زیاد که تاثیر منفی داشته باشد و خواننده را در موقع خواندن اذیت کند).
این را فراموش نکنید افراط در کار نتیجه عکس می‌دهد. پس بسته به تعداد کلماتی که در محتوای خود استفاده می‌کنید از کلمه کلیدی استفاده نمایید، مثلا در محتوایی که دارای 700 کلمه است از کلمات کلیدی بین 7 تا 10 بار استفاده کنید.

 

آیا استفاده از چند کلمه کلیدی در محتوا تاثیر گذار است؟

در پاسخ به این سوال، باید به طول محتوا خود دقت کنید اگر طول محتوای شما کم می‌باشد و تصمیم بر این دارید که از چند کلمه کلیدی استفاده کنید، این کار می‌تواند از کیفیت محتوای شما کم کند، همانطور که گفته شد هرچه مطلب عمیق تر و اطلاعات بیشتری داشته باشد تاثیر آن بیشتر است. بهتر است از تعداد کلمات کلیدی کمتری استفاده نمایید، که بتوانید به خوبی آن کلمات را در محتوا پوشش دهید و توضیحات بیشتری را ارائه کنید و یا از مطالب بلندتری استفاده نمایید.

 

4- محتوای کپی

در حال حاضر گوگل به محتواهایی که از کیفیت بالایی دارند و اطلاعات مفیدی را در اختیار کاربران می گذارند، اهمیت بیشتری می‌دهد و اگر شما از محتوایی استفاده کنید و آن محتوا کپی شده باشد، گوگل محتوای شما را نمایش نمی دهد و امتیاز منفی ای را برای محتوای شما در نظر خواهد گرفت.
اگر از محتوای کپی استفاده می‌نمایید، حتما در پایان محتوا به سایتی که از آن کپی نموده اید لینک دهید. پیشنهاد می‌شود مطالب سایت خود را از جایی کپی نکنید و خودتان تولید نمایید، بگذارید دیگران از سایت شما کپی کنند.

 

5-لینک ها چگونه بر رتبه بندی سایت ها تاثیر میگذارند

اهمیت لینک‌ها در رتبه بندی سایت‌ها بسیار مهم می باشد،  به لینک‌های داخلی و خارجی سایت خ ودحتما دقت کنید. منظور از لینک‌های داخلی چیست؟در متنی که تولید نموده اید، برای مثال کلمه‌ای یا جمله‌ای را به کار برده اید که در مورد آن در صفحه‌ای دیگر بصورت کامل آن را شرح داده اید، بنابر این می‌توانید آن کلمه یا جمله را به صفحه مربوطه وصل نمایید تا خوانندگان نیز آن مطلب را بخوانند و از آن مطلب استفاده کنند.
منظور از لینک‌های خارجی لینک‌هایی می باشد که به دیگر سایت‌ها می‌دهید مثل آدرس منابع. بهتر است به سایت‌هایی لینک دهید یا از سایت‌هایی لینک دریافت نمایید که در حوزه ی کاری شما می‌باشند، این کار به رتبه بندی سایت شما کمک خواهد کرد.

 

6-تاثیر URL ها بر رتبه بندی سایت ها

url ها در رتبه بندی سایت نیز نقش زیادی دارند، سعی کنید از url های انگلیسی استفاده نمایید، وقتی که شما url مطلب خود را به اشتراک می گذارید، اگر فارسی باشد بصورت کاراکتر‌های نامفهومی دیده خواهند شد که علاوه بر اینکه برای مخاطب مفهومی نخواهد داشت، سبب طولانی‌تر شدن آدرس نیز می‌گردد.
بهتر است آدرس، کوتاه و مفهومی باشد و سعی نمایید بین کلماتی که در url استفاده می‌کنید، فاصله نیاندازید و از خط تیره (-) برای جدا نمودن کلمات استفاده نمایید و حروف اضافه مثل: and ، or و … را در url بکار نبرید.
نکته‌ی دیگر، سعی کنید از پارامتر‌های داینامیک در url ها استفاده ننمانید، مانند:

‫‪/‬‬ ‫=‪https://Example.com/blog/?id‬‬ ‫‪20‬‬

نقش سرعت بارگذاری صفحات در رتبه بندی سایت ها

از دیگر عوامل مهم در رتبه بندی سایت ها، سرعت بارگذاری صفحات سایت است، گوگل به سرعت بارگذاری صفحات اهمیت می‌دهد و سایت‌هایی که از نظر بارگذاری صفحات بهینه باشند، در رتبه بندی سایت ها، در جایگاه در جایگاه بالاتری قرار خواهند گرفت.

سرعت پایین بارگذاری صفحات سایت، سبب نارضایتی کاربران می‌گردد و با خروج سریع کاربر از سایت همراه است. این نکته را نیز مدنظر داشته باشید، به سرعت بارگذاری همه صفحات تان، اهمیت دهید و فقط تمرکز بر صفحه نخست نباشد.

1- بهینه سازی تصاویر سایت

تصاویر بیشترین حجم تشکیل دهنده از اجزای یک صفحه است، بنابر این توجه به تصاویر بسیار اهمیت دارد، چون تصاویر با حجم بالا، سبب افزایش بارگذاری صفحه می‌گردد.

در نتیجه ابتدا تصاویر را کم حجم نموده و بعد در سایت خود بارگذاری نمایید، برای این امر می‌توانید از، سایت Tinypng، استفاده کنید.

2- بهینه ساری کد‌های Html, Css, Js

یکی از تکنیک‌های افزایش سرعت وب سایت، بهینه سازی کد های css و java script است، با فشرده ساری این کد‌ها به افزایش سرعت سایت تان کمک خواهید نمود. پس دقت در کد نویسی، در موقع طراحی سایت، از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

اهمیت شبکه های اجتماعی بر رتبه بندی سایت ها

بعضی بر این باور هستند، که شبکه‌های اجتماعی اثری بر رتبه بندی سایت ها ندارند، ولی با کمی تحقیق می توان به این نکته رسید، سایت‌هایی که محتوای خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند دارای رتبه بهتری در نتایج گوگل هستند، شما می‌توانید با به اشتراک گذاشتن مطالب خود در شبکه های اجتماعی،مخاطبان فراوانی را کسب کنید، که در نتیجه افزایش ترافیک سایت شما را به همراه دارد. این به خودی خود، موجب بهبود رتبه‌ی سایت شما می‌گردد.

 

امیدوارم مقاله که توسط تیم کارشناسی لحظه وب ارائه شده، مورد استفاده دوستان و عزیزانی که قصد ورود به دنیای برنامه نویسی و طراحی سایت را دارند قرار گرفته باشد.در صورت داشتن هرگونه سوال و یا پیشنهادی، از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در تماس باشید.

نظرات ( بدون دیدگاه )
author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 4 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

author image
رضا جوادی
شنبه، 12 مهر 1397 ، در ساعت 8 بعد ظهر پاسخ

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .